قرآن کریم (1376) ترجمه، توضیحات و واژهنامه از بهاءالدین خرمشاهی، چاپ 3، تهران: جامی، نیلوفر.
آژند، یعقوب (1397) نگارگری ایران، جلد1، تهران: سمت.
ابنحنبل، احمد (1433) فضائل امیرالمؤمنین علیبنابیطالب، تحقیق سیدعبدالعزیز طباطبایی، قم: دارالتفسیر.
ابنسعد، محمد (1410) الطبقات الکبری، تحقیق محمد عبدالقادر عطاء بیروت، جلد1، دارالکتب العلمیه.
ابنعساکر، علیبنحسن (1400ق) تاریخ مدینه دمشق، تحقیق محمدباقر محمودی، چاپ2، بیروت: مؤسسۀ محمودی.
ابنهشام حمیری، عبدالملک (1415) السیره النبویه، تحقیق مصطفی السقا و دیگران، بیروت: دارأحیاء التراث العربی.
افشاری، مرتضی (1387) «رونگاری موضوعهای قرآنی در نگارگری»، نگره، 4(9و8)، 65- 53.
امینی، عبدالحسین (۱۴۱۶ق) الغدیر فیالکتاب والسنه والادب، جلد6، قم: مرکز الغدیر.
بابائیفلاح، هادی (1393) «مطالعۀ تطبیقی قصص انبیا در قرآن کریم و سرگذشت پیامبران در متن و نگارههای کتاب جامع التواریخ»، نگارینۀ هنر اسلامی، 1(2)، 24-15.
بهروزیپور، حسین؛ امیرحاجلو، سعید (1397) «نقش و کارکرد نگارگری در مشروعیت مذهبی حکومت ایلخانان با تأکید بر نمادهای شیعی در نگارگریهای جامع التواریخ رشیدی و آثار الباقیه بیرونی»، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، 9(33)، 166- 143.
ترمذی، محمدبنعیسی (1403) سنن الترمذی، تحقیق و تصحیح عبدالوهاب عبداللطیف، جلد5، چاپ2، بیروت: دارالفکر.
تَهانَوی، محمدعلی (1996) موسوعه کشاف اصطلاحات الفنون و العلوم، جلد1، بیروت: مکتبه لبنان ناشرون.
حسکانی، عبیداللهبناحمد (1411) شواهد التنزیل لقواعد التفضیل، تحقیق محمدباقر محمودی، جلد1، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامی.
حقیبروسوی، اسماعیلبنمصطفی (بیتا) روحالبیان، جلد10، بیروت: دارالفکر.
حلی، جمالالدین کشفالمراد (بیتا) شرح تجرید الاعتقاد، ترجمه و شرح فارسی ابوالحسن شعرانی، تهران: اسلامیه.
دیلمی، حسنبنمحمد (1377) ارشاد القلوب، ترجمۀ عبدالحسین رضایی، تهران: اسلامیه.
رهنورد، زهرا (1393) تاریخ هنر ایران در دورۀ اسلامی(نگارگری)، تهران: سمت.
شایستهفر، مهناز (1384) هنر شیعی، تهران: مؤسسۀ مطالعات هنر اسلامی.
شایستهفر، مهناز؛ عبدالکریمی، شهین (1395) «عناصر بصری رویدادهای زندگی پیامبر اکرم(ص)، در نگارههای جامع التواریخ»، مطالعات هنر اسلامی، 12(25)، 52- 37.
شایستهفر، مهناز؛ کیان، کتایون؛ شایستهفر، زهره (1390) «بررسی موضوعی شمایلنگاری پیامبر اسلام(ص) در نگارگری دورۀ ایلخانی و حضرت مسیح در نقاشی مذهبی بیزانس متأخر»، مطالعات هنر اسلامی، 7(14)، 60- 41.
شریفزاده، عبدالمجید (1375) تاریخ نگارگری در ایران، تهران: حوزۀ هنری.
صداقت، فاطمه (1385) «نسخۀ خطی خاوراننامه شاهکار نگارگری مذهبی ترکمانان قرهقویونلو و آققویونلو»، مطالعات هنر اسلامی، 2(4)، 120- 103.
صداقت، فاطمه؛ خورشیدی، زهرا (1388) «بررسی مضامین مذهبی در نسخ خطی جامع التواریخ»، مطالعات هنر اسلامی، 5(10)، 97- 77.
طباطبایی، محمدحسین (1390) المیزان فی تفسیر القرآن، جلد2 و 6، بیروت: مؤسسۀ الاعلمی للمطبوعات.
طبری، محمدبنجریر (1387) تاریخ الامم و الملوک(تاریخ الطبری)، جلد3، تحقیق محمدابوالفضل ابراهیم، چاپ2، بیروت: دارالتراث.
طوسی، محمدبنحسن (1414) الامالی، تصحیح مؤسسۀ البعثته، قم: دارالثقافه.
قشیری نیشابوری، مسلمبنحجاج (بیتا) صحیح مسلم، تحقیق محمد فؤاد عبدالباقی، جلد4، بیروت: دار احیاءالتراثالعربی.
کلینی، محمدبنیعقوب (1407) الکافی، تصحیح علیاکبر غفاری و محمد آخوندی، جلد1، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مجلسی، محمدباقر (1403) بحار الانوار، جلد23، بیروت: داراحیاء التراث العربی.
محقق، محمدباقر (1361) نمونه بینات در شأن نزول آیات، تهران: اسلامی.
مفید، محمدبنمحمد (1422) تفسیر القرآن المجید، جلد1، تحقیق سیدمحمد ایازی، قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
مهدیزاده، علیرضا (1395) «تحلیل نگارههای دارای مضمون شیعی مربوط به دورههای ایلخانی، تیموری و ترکمن بر اساس گفتمان تشیع (دوازدهامامی)» نگارینۀ هنر اسلامی، 3(9)، 83- 66.
نخستینسورکوهی، سمیه (1393) مطالعۀ تطبیقی نگارههای ولادت پیامبر اکرم(ص) در (جامع التواریخ- سیرالنبی) شکستن بتهای کعبه توسط حضرت علی(ع) در (روضهالصفا- آثارالمظفر) و واقعۀ غدیرخم در (آثار الباقیه- آثارالمظفر)، پایاننامۀ کارشناسیارشد رشتۀ پژوهش هنر، دانشگاه پیامنور استان تهران، مرکز تهران شرق.
نسائی، احمدبنشعیب (1406) خصائص امیرالمؤمنین علیبنابیطالب، تحقیق احمد میرین بلوشی، جلد1، کویت: مکتبه المعلا.
واحدی، علیبناحمد (1411) اسباب نزول القرآن، تحقیق کمال بسیونی زغلول، بیروت: دارالکتب العلمیه.
یعقوبی، احمدبناسحاق (1379) تاریخ الیعقوبی، جلد2، بیروت: دارصادر.
References
The Holy Quran. (1997). Translation, Explanations and Glossary by Bahauddin Khorramshahi, (3rd ed.), Tehran: Jami, Niloufar..
Afshari, M. (2008). Replication of Quranic Themes in Persian painting, Nagreh, 4(8, 9), 53-65.
Amini, A, H. (1916). Al-Ghadir in the Book, Sunnah and Literature, Vol. 6, Qom: Al-Ghadir Center.
Azhand, Y. (2018). Iranian Painting, (Vol. 1), Tehran: Samt.
Babaei Fallah, H. (2014). The Comparative Study of Ghesas Al-Anbia in the Holy Quran and Memoir of Prophets in Context and Images of Jame Al-Tavārīk, Negarineh Islamic Art, 1(2), 15- 24.
Behrouzi Pour, H., Amir Hajjloo, S. (2019). The Role and Function of the Art of Miniature in the Religious Legitimacy of the Ilkhanate Government with an Emphasis on the Shia Symbols in the Miniatures of Rashidi’s Jami al-Tawarikh and Biruni’s Assar al-Baghieh, The History of Islamic Culture and Civilization Quarterly Journal of Research, 9(33), 143- 166.
Dailami, H. M. (1998). Irshad Al-Quloub, Translated by Abdul-Hussein Rezaei, Tehran: Islamieh.
Ghashiri Neyshabouri, M. H. (ND). Sahih Muslim, Researched by Mohammad Fouad Abdul Baqi, (Vol. 4), Beirut: Dar Al-Ahya Al-Tarath Al-Arabi.
Hali, J. K. (Bita). Tajrid al-A'tiqad, Translated and Commentary by Abolhassan Sha'rani, Tehran: Islamieh.
Haqi Bruswi, I. M. (ND). Ruh al-Bayyan, (Vol. 10), Beirut: Dar al-Fikr.
Haskani, O. I. A. (1991). Evidence of Al-Tanzil for the Rules of Al-Tafzil, Research: Mohammad Baqir Mahmoudi, (Vol. 1), Tehran: Printing and Publishing Organization of the Ministry of Islamic Guidance.
Hillenbrand, R. (2000). Persian Painting from the Mongols to the Qajars (Pembroke Persian papers). London & New York: I.B.Tauris.
Ibn Asaker, A. H. (1980). History of Medina, Damascus, Research by Mohammad Baqir Mahmoudi, (2nd ed.), Beirut: Mahmoudi Institute.
Ibn Hanbal, A, (2013). The Characteristicsof Amir al-Mu'minin Ali ibn Abi Talib, Research by Sayyid Abdul Aziz Tabatabai, Qom: Dar al-Tafsir.
Ibn Hisham Humairi, A. M. (1995). Al-Sira Al-Nabawiyyah, Research by Mustafa Al-Saqqa and others, Beirut: Dar Al-Ahya Al-Tarath Al-Arabi.
Ibn Sa'd, M. (1990). Al-Tabqat Al-Kubra, Research by Muhammad Abdul Qadir Atta, (Vol. 1), Beirut: Dar Al-Kitab Al-Almiyeh.
Kulayni, M. Y. (1987). Al-Kafi, Edited by Ali Akbar Ghaffari and Mohammad Akhundi, (Vol. 1), Tehran: Dar al-Kitab al-Islamiyya.
Majlisi, M. B. (1983). Bahar Al- Anvar, (Vol. 23), Beirut: Dar Al-Ahya Al-Tarath Al-Arabi.
Mehdizadeh, A. (2016). Analyzing the Images with Shiite Contents of Ilkhanid, Timurid and Turkmen Periods according to Shiite (twelver) Discourse, Negarineh Islamic Art, 3(9), 66-83.
Mohaghegh, M. B. (1982). An Example of Arguments in the Dignity of the Revelation of Verses, Tehran: Eslami.
Mufid, M. M. (2002). Tafsir Al- Qur’an Al- Majid, (Vol. 1), Research by Seyyed Muhammad Ayazi, Qom: An Islamic Communications Publication Center.
Nakhostin Surkohi, S. (2014). A Comparative Study of the Nativity Scenes of the Holy Prophet (PBUH) in (Jame'at al-Tawarikh - Sir al-Nabi), The Breaking of the Idols of the Kaaba by Imam Ali (PBUH) in (Rawdah al-Safa - Asar al-Muzaffar), Master Thesis in Art Research, Payame Noor University, Tehran: East Tehran Center.
Nisa'i, A. S. (1986). Characteristics of Amir al-Mu'minin Ali ibn Abi Talib, Research by Ahmad Mirin Balushi, (Vol.1), Kuwait: Maktab al-Ma'la.
Okasha, S. (1981). The Muslim Painter and the Divine. London: park lane.
Rahnavard, Z. (2014). History of Iranian Art in the Islamic Period (Painting), Tehran: Samt.
Sedaghat, F. (2006). Manuscript of Khavarannameh, a Masterpiece of Religious Painting by the Turkmens of Qaraquyunlu and Aqquyunlu, Islamic Art Studies, 2(4), 103- 120.
Sedaghat, F. Khorshidi, Z. (2009). A Study of Religious Themes in the Manuscripts of Jameá- al-Tawarikh, Islamic Art Studies, 5(10), 77-97.
Sharifzadeh, A. (1996). History of Painting in Iran, Tehran: Hozeh Honari.
Shayestehfar, M. (2005). Shiite Art, Tehran: Institute of Islamic Art Studies.
Shayestehfar, M. Abdolkarimi, Sh. (2016). Visual Elements of Islam Prophet (PBUH) life Events in Religious Paintings of Jameá- al-Tawarikh, Islamic Art Studies, 12(25), 37- 52.
Shayestehfar, M. Kian, K. Shayestehfar, Z. (2011). A Thematic Study of the Iconography of the Prophet of Islam (PBUH) in the Painting of the Ilkhanid Period and Jesus Christ in the Late Byzantine Religious Painting, Islamic Art Studies, 7(14), 41- 60.
Tabari, M. J. (2008). Tarikh al-Umm and al-Muluk (Tarikh al-Tabari), (Vol. 3), Research by Muhammad Abul-Fazl Ibrahim, (2nd ed.), Beirut: Dar Al-Turath.
Tabatabai, M. H. (2011). Al-Mizan Fi Tafsir Al-Quran, (Vol. 2 & 6), Beirut: Al-Alame Institute for Publications.
Tahanavi, M. A. (1996). Encyclopedia of Technology and Science Terms, (Vo. 1), Beirut: Library of Lebanon Publishers.
Tirmidhi, M. I. (1983). Sunan al-Tirmidhi, Research and Correction by Abdul Wahab Abdul Latif, (Vol. 5), (2nd ed.), Beirut: Dar al-Fikr.
Tosi, M. H. (1914). Al-Amali, Correction by Al-Bitha Foundation, Qom: Dar al-Thaqafa.
Vahedi, A. A. (1991). The Causes of the Revelation of the Qur'an, Research by Kamal Basyuni Zaghloul, Beirut: Dar Al-Kitab Al-Almiyeh.
Yaqubi, A. I. (2000). The History of al-Yaqubi, (Vol. 2), Beirut: Dar al-Sader.
URL(s)
URL2: