منابع
استون، ایروینگ (1400). شور زندگی، ترجمه ابوالحسن تهامی، تهران: انتشارات نگاه.
اکبری، حمیدرضا و صالحنژاد، لیلا (1395). استعارة زمان بهمثابه حرکت در مکان در اشعار سهراب سپهری بر اساس نظریة معاصر استعاره، فصلنامه مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران، سال 3، شماره 12، 16-1.
اکو، اومبرتو؛ ردی، مایکل؛ لیکاف، جورج؛ تیلر، جان رابرت؛ واینسهایمر، جوئل و مورن، ریچارد (1390). مبنای تفکر و ابزار زیباییآفرینی استعاره، گروه مترجمان به کوشش فرهاد ساسانی، تهران: سوره مهر.
رفیعزاده اخویان، ریحانه؛ جوانی، اصغر و صافیان، محمدجواد (1396). تحلیل پدیدارشناختی واقعیت افزوده به مثابه رسانه در هنر معاصر (هنر واقعیت افزوده در دوسالانه ونیز و استانبول 2011)، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، دوره 22، شماره 2، 30-21.
رئیسی، فاطمه؛ افراشی، آزیتا؛ مقدسین، مریم؛ حاجی کرم، آمنه و نعمتزاده، شهین (1398 الف). درک الگوی استعاری زمان در بین دانشجویان رشتههای پزشکی و پیراپزشکی بر اساس جنسیت، سن و وضعیت تحصیلی، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شماره 24 مهر و آبان، 67-56.
رئیسی، فاطمه؛ افراشی، آزیتا؛ نعمتزاده، شهین و مقدسین، مریم (1398 ب). استعارههای مفهومی زمان و مکان در زبان فارسی: رویکردی شناختی-پیکرهای، فصلنامه مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران، دوره 8، شماره 1، 29-15.
زارعی، مریم (1396). بهکارگیری تکنولوژیهای مجازی در طراحی معماری: واقعیت مجازی، هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری، موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو (غیر دولتی-غیرانتفاعی)، 9-1.
سجودی، فرزان و قنبری، زهرا (1391). بررسی معناشناختی استعاره زمان در داستانهای کودک به زبان فارسی (گروههای سنی الف، ب و ج)، فصلنامه علمی پژوهشی نقد ادبی، دوره 5 شماره 19، 156-135.
فورسویل، چارلز (1387). استعارههای تصویری در آگهی بازرگانی، ترجمه لیلی کافی، تهران: اداره کل پژوهش و آموزش سیما.
کوچش، زولتان (1398). استعاره: مقدمهای کاربردی، ترجمه جهانشاه میرزابیگی، تهران: آگاه.
لیکاف، جرج و جانسون، مارک (1396). استعارههایی که باور داریم، ترجمه راحله گندمکار، تهران: انتشارات علمی.
هاشمی، زهره (1389). نظریه استعاره مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون، ادب پژوهشی، شماره12، 140-119.
Refrences
Akbari, H. and Salehnejad, L. (2016). The Metaphor of Time as Moving through Locations in Sohrab Sepehri’s Poems Based on the ontemporary Theory of Metaphor, Reaserch in Western Iranian Languages and Dialects, 3(12): 1-16, (Text in Persian).
Averbukh, V.; Averbukh, N.; Vasev, P.; Gvozdarev, I; levchuk, G; Melkozerov, L. & Mikhaylov, I. (2019). Metaphors for Software Visualization Systems Based on Virtual Reality, Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics, AVR 2019, 60-70.
Bishop, G. & Henry, F. (1992). Research directions in virtual environments: report of an NSF Invitational Workshop, ACM SIGGRAPH Computer Graphics, 26 (3), 153–177.
Burdea, G. & Philippe, C. (2003). Virtual reality technology, 2nd ed., New Jersey: John Wiley & Sons.
Calvi, L. & Hover, M. (2018). Becoming Vincent: A multifaceted story in a multifaceted ecosystem, in Museum experience design - crowds, ecosystems and novel technologies (Springer series on cultural computing), 279-300.
Calvi, L.; Hover, M.; Ouwens, F, & Waalwijk, J. (2015). Visualising Vincent’s life: an engaging experience into Van Gogh’s heritage. Aesthetics of interaction: dynamic, multisensory, wise, 312–315.
Carmigniani, J.; Furht, B.; Anisetti, M.; Ceravolo, P.; Damiani, E. & Ivkovic, M. (2011). Augmented reality technologies, systems and applications. Multimedia tools and applications, 51(1), 341-377.
Eco, U., Reddy, M. J., Lakoff, G., Taylor, J. R., Weinsheimer, J. and Moran, R. (2011). Mabna-ye tafakor va abzar-e zibaee afarini esteareh, group of translators under the supervision of Farhad Sasani, Tehran: Sooreh Mehr Publication, (Text in Persian).
Erel, M. C. (2022). Interactive Art Installation for Togetherness, Bachelor’s Thesis, Creative Technology, University of Twente.
Feng, W. D. & Ohalloran, k (2013). The visual representation of metaphor: A social semiotic approach, Review of Cognitive Linguistics, 11(2), 320-335.
Forceville, Ch. (1994). Pictorial metaphor in advertisements, Metaphor and Symbolic Activity, 9(1), 1-29.
Forcville, C. (2008). Pictorial Metaphor in Advertising, translated by Leili Kafi, Tehran: Edare Kol Pazhoohesh va Amoozesh Sima, (Text in Persian).
Gong, Y. (2021). Meet Van Gogh in the City: Designing an Interactive Art Experience with Mixed Reality, Master Thesis, Design Engineering, Delft University of Technology, Faculty of Industrial Design Engineering.
Hashemi, Z. (2010). Conceptual Metaphor Theory as Proposed by Lakoff and Johnson, A Quarterly Journal of persian language and literature, 4(12). 119-140, (Text in Persian).
Johnson, M. (1989). Image schematic bases of meaning, RSSI (Researches symbiotic semiotic inquiry), Oregon: University of Oregon press.
Kolstee, Y. & Eck, W. (2011). The Augmented Van Gogh’s: Augmented Reality Experiences for Museum Visitors, 10th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality - Arts, Media, and Humanities, 26-29.
Kövecses, Z. (2018). Metaphor: A Practical Itroduction, translated by Jahanshah Mirzabigi, Tehran: Agah Publication, (Text in Persian).
Kromhout, R. & Forceville, C. (2013). LIFE IS JOURNEY: The source-goal schema in the videogames Half-Life, Heavy Rain, and Grim Fandango, Metaphor and the Social World, 3: 100-116.
Lakoff, G. & Mark J. (1999). Philosophy in the flesh: The embodiment and its challenges to wastern thought, New York: Basic books.
Lakoff, G. (1994). What is a conceptual system?, in The nature and ontogenesis of meaning. (Overton, W.F. and Palermo, D.S.), New Jersey: Lawrence Erlbaum Associate, Inc. 41-90.
Lakoff, G. and johanson, M. (2017) Metaphors we live by, Translated by Raheleh Gandomkar, Tehran: Elmi publication. (Text in Persian)
Lee, T. S. (2021). Getty Museum Family Room-Educational Issues on Scaffolding and Transfer of Learning. International Journal of Art and Design Education, 41, 201-215.
Milgram, P. & Kishino, F. (1994). A taxonomy of mixed reality visual displays. IEICE Transactions on Information and Systems, 77(12), 1321-1329.
Rafizadeh Akhavian, R. Javani, A. and Safian, M. J. (2017). Analysis of phenomenological augmented reality as medium in contemporary art (2011 Venice and Istanbul Biennials), Jornal of Fine Arts: Visual arts, 22(2): 21-30, (Text in Persian).
Raiisi, F., Afrashi, A., Moghadasin, M., Hajkaram, A. and Nematzadeh, Sh. (2018). Understanding of metaphorical time pattern among medical and paramedical students based on gender, age and academic status. Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences, 24: 56-67, (Text in Persian).
Raiisi, F., Afrashi, A., Nematzadeh, Sh. and Moghadasin, M. (2018). Conceptual Metaphors of time in Persian: A cognitive and Corpus-based Approach. Reaserch in Western Iranian Languages and Dialects, 8(1): 15-29, (Text in Persian).
Sojoodi, F. and Ghanbari, Z. (2012). Metaphor of Time in Persian Children Books (a, b, c Age Groups): A Cognitive Approach, LCQ 2012, 5(19): 50-70, (Text in Persian).
Speicher, M.; Hall, B. D. & Nebeling, M. (2019). What is mixed reality?, In Proceedings of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 1-15.
Stamenkovic, D. & Jacevic, M. (2015). Time, Space, and Motion in Braid: A Cognitive Semantic Approach to a Video Game, Games and Culture, 10(2), 178-203.
Stone, I. (2020). Lust for life, Translated by Abolhasan Tahami,, Tehran: Negah Publication, (Text in Persian).
Vermeeren, A.; Calvi, L. & Sabiescu, A. (2018). Future Museum Experience Design: Crowds, Ecosystems and Novel Technologies in Museum experience design - crowds, ecosystems and novel technologies (Springer series on cultural computing). Springer.
Zarei, M. (2017). Application of Virtual Reality Technologies in Architectural Design Process, 7th International Conference on Sustainable Devlopment & urban Constructuion,1-9, (Text in Persian).
URLs
URL 1: Art Attack Wikipedia. 10th June, 2022 from https://en.wikipedia.org/wiki/Art_Attack
URL 2: Salvador Dali's "The Persistence of Memory" in VR | Art Attack Master Works. 10th June, 2022 from https://youtu.be/L4CVFxrrzFs
URL 3: Step inside Van Gogh's "Starry Night" with Virtual Reality! | Art Attack Master Works. 10th June, 2022 from
https://youtu.be/Woc0GZkDa7k
URL 4: VRScout - Virtual Reality News and VR Videos. 10th June, 2022 from https://vrscout.com.