منابع
احمدی، بابک (1383). حقیقت و زیبایی، چ. هفتم، تهران: مرکز.
اسماعیلی, نسرین, حسنوند, محمد کا ظم. (1397). بررسی رسانه های هنری جدید در آثار چهار هنرمند زن بین المللی معاصر. جلوه هنر, 10(1), 21-33. doi: 10.22051/jjh.2017.221.
اسماگولا، هوارد جی (1381). گرایشهای معاصر در هنرهای بصری، ترجمه فرهاد غبرایی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
بکولا، ساندرو (1387). هنر مدرنیسم، ترجمه رویین پاکباز و دیگران، تهران: فرهنگ معاصر.
بودریار، ژان (1378). «وانمودهها» در: سرگشتگی نشانهها، نمونههایی از نقد پسامدرن، گزینش و ویرایش مانی حقیقی، چ. دوم، تهران: مرکز.
بودریار، ژان (۱۳81). در سایه اکثریتهای خاموش، ترجمه پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
بودریار، ژان (۱۳۸4الف). امریکا، ترجمه عرفان ثابتی، تهران: ققنوس.
بودریار، ژان (۱۳۸۴ب). فوکو را فراموش کن؛ بودریار را فراموش کن، ترجمه پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
بودریار، ژان (1390). جامعه مصرفی، اسطورهها و ساختارها، ترجمه پیروز ایزدی، چ. سوم، تهران: ثالث.
بودریار، ژان (1395). نظام اشیاء، ترجمه پیروز ایزدی، چ. چهارم، تهران: ثالث.
بودریار، ژان (1396). چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟، ترجمه احسان کیانی خواه، چ. دوم، تهران: حرفه نویسنده.
پین، مایکل (1382). فرهنگ اندیشهی انتقادی از روشنگری تا پسامدرنیته، ترجمه پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
حسن پور، مهناز, محمدی وکیل, مینا. (1400). مطالعه چندگانگی هویت در آثار سیندی شرمن با رویکرد روانکاوانه فروید. جلوه هنر, 13(1), 33-47. doi: 10.22051/jjh.2021.32891.1556
سوکال، آلن و بریکمون، ژان (1387). چرندیات پستمدرن : سوء استفاده روشنفکران پست مدرن از علم، ترجمه عرفان ثابتی، چ. دوم، تهران: ققنوس.
علی رضایی, احسان, مرادخانی, علی. (1398). مطالعه تحلیلی پایان بازنمایی واقعیت در نقاشی پاپ آرت با تکیه بر رویکرد پُست مدرن بودریار رهپویه هنرهای تجسمی, 2(3), 43-52. doi: http://dx.doi.org/10.29252/rahpooyesoore.4.2.43
فرح بخش پور, حسین, شایگان فر, نادر. (1399). بررسی نظام نشانه ای وانمودگی از نظر بودریار و تطبیق آن بر گستره عکاسی پسامدرن با تاکید بر آثار شری لواین، رهپویه هنرهای تجسمی, 3(4), 83-89. doi: 10.22034/ra.2021.241888
قرهباغی، علی اصغر (1380). تبارشناسی پست مدرنیسم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
کهون، لارنس (1394). متنهایی برگزیده از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، چ. یازدهم، تهران: نی.
گراندبرگ، اندی (1392). بحران واقعیت در باب عکاسی معاصر، ترجمه مسعود ابراهیمی مقدم و مریم لدنی، چ. دوم، تهران: فرهنگستان هنر.
لچت، جان (۱۳۸۳). پنجاه متفکر بزرگ معاصر، ترجمه محسن حکیمی، تهران: خجسته.
محمدی وکیل، مینا, بلخاری قهی، حسن. (1396). جستاری در باب نمود پیکر انسان در هنر معاصر، با تأکید بر نظریات بودریار. نشریه هنرهای زیبا: هنرهای تجسمی, 22(2), 9-20. doi: 10.22059/jfava.2017.62396
منصوریان، سهیلا (1391). وانمایی: تاریخچه و مفهوم، نگاهی به الزامات وانمایی برای جامعه و هنر معاصر از منظر ژان بودریار، کیمیای هنر، دوره 1، شماره 2، 109- 120.
هوروکس، کریس. (1380). بودریار (قدم اول)، ترجمه پیام یزدانجو، تهران: شیرازه.
References
Ahmadi, B., (2004). Truth beauty, (7nd ed), Tehran:Markaz Publication,( Text in Persian).
Alirezaei, E., & Moradkhani, A. (2019). Analytical S tudy on ‘The end of representation of reality’ in Pop art By adopting Baudrillard’s pos tmodern approach , Rahpooye Honar-Ha-Ye Tajassomi, 2(3), 43-52. doi: http://dx.doi.org/10.29252/rahpooyesoore.4.2.43, (Text in Persian).
Baudrillard, J., (1978). À l'ombre des majorités silencieuses, Paris: Denoël/Gonthier.
Baudrillard, J., (2005). Amerique, translated by: Irfan Sabeti, Tehran: Qaqnos,( Text in Persian).
Baudrillard, J., (1999). The aporia of signs a postmodern reader, Selection and Editing by Mani Haghighi, (2nd ed), Tehran:Markaz Publication,( Text in Persian).
Baudrillard, J., (2011). La société de consommation : ses mythes, ses structures, translated by: Pirouz Yazidi, (3nd ed), Tehran:Sales Publication,( Text in Persian).
Baudrillard, J., (1973). Le Miroir de la production. Paris: Casterman.
Baudrillard, J., (1968). Le Système des objets. London: Verso Books.
Baudrillard, J., (2016). Le Systeme des objets , translated by: Pirouz Yazidi, (4nd ed), Tehran:Sales Publication,( Text in Persian).
Baudrillard, Jean, (2005). Oublfier Foucauft = Forget Foucault and forget Baudrillard: an interview with Sylvere Lotringer, translated by: translated by Payam Yazdanjo, Tehran: Markaz Publication,( Text in Persian).
Baudrillard, J., (2016). Pourquoi tout n'a-t-il pas dj disparu, translated by: Ehsan Kianikhah, (2nd ed), Tehran:Herfeh Nevisandeh,( Text in Persian).
Baudrillard, J., (1972). Pour une critique de l’economie politique dusigne, Paris:Gallimard.
Baudrillard, J., (1981). Simulacres et simulation, Paris: Galilée.
Bocola, S., (2007). The art of modernism, translated by: Royin Pakbaz and others, Tehran: Contemporary Farhang, ( Text in Persian).
Esmaili, N., Hassanvand, M. K. (2018). A Study on New Art Media in The Works of Four ContemporaryInternational Female Artists. Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 10(1), 21-33. doi: 10.22051/jjh.2017.221, ( Text in Persian).
Farahbakhshpour, H., Shayganfar, N. (2021). S tudy of Simulation Sign Sys tem in Art in Baudrillard’s point of view and its Adjus tment with Pos tmodern Photography with the emphasis on Sherrie Levine’s Works. Rahpooye Honar-Ha-Ye Tajassomi, 3(4), 83-89. doi: 10.22034/ra.2021.241888, (Text in Persian).
Cahoone, L., E., (2015). From modernism to post modernism: an anthologycience, translated by: Abdul Karim Rashidian, (11nd ed), Tehran: Ney,(Text in Persian).
Fardy, J., (2017). «Objecthood and disappearance: The art of Cady Noland» International Journal of Baudrillard Studies,. 14(1).
Grundberg, A., (2013). Crisis of the real : writings on photography since 1974 , translated by: Masoud Ebrahimi Moghadam and Maryam Ladani, (2nd ed), Tehran: Farhangestan Honar,(Text in Persian).
Hassanpour, M., Mohammadi Vakil, M. (2021). The Study of Identity Multiplicity in Cindy Sherman's Works with Freud's Psychoanalytic Approach. Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 13(1), 33-47. doi: 10.22051/jjh.2021.32891.1556, (Text in Persian).
Hehir, A., (2011). «Hyper-reality and Statebuilding» Third World Quarterly, 32(6),1073-1087.
Horrocks, C., (2001). Baudrillard for beginners, translated by Payam Yazdanjo, Tehran: Shirazeh,( Text in Persian).
Lechte, J., (2004). Fifty key Contemporary thinkers: from structuralism to postmodernity, translated by: Mohsen Hakimi, Tehran: Khojaste, (Text in Persian).
Luci-S., Edward (2002). L’art d’aujourd’hui, Adaptation française de Janine. Cyrot, Paris: Maxi-Livers.
Mansoorian S.,(2012). Simulation: History and Concept A Survey on the Implications of Simulation for Contemporary Art and Society According to Jean Baudrillard,
Kimiya-ye-Honar,1(2),120-109, URL:
http://kimiahonar.ir/article-1-27-fa.html.
Mohammadi vakil, M., Bolkhari, H. (2017). Essay on presence of the human figure in contemporary arts with emphasis on the theories of Baudrillard. Journal of Fine Arts: Visual Arts, 22(2), 9-20. doi: 10.22059/jfava.2017.62396, (Text in Persian).
Payne, Michael, (2003). A dictionary of cultural and critical theory, translated by: Payam Yazdanjo, (2nd ed), Tehran: Markaz Publication,( Text in Persian).
Qarabaghi, Ali Asghar (2001). Genealogy of Postmodernism, Tehran: Daftar Pashouheshahye Farhangi, (Text in Persian).
Smagula, Howard, (2008). Currents: contemporary directions in the visual Arts. Translated by: Farhad Ghobrai, Tehran:Daftar Pashouheshahye Farhangi, ( Text in Persian).
Sokal, Alan D, Bricmont, Jean (2008). Intellectual impostures: Postmodern philosopher's abuse of science, translated by: Irfan Sabeti, (2nd ed), Tehran: Qaqnos,(Text in Persian).
URLs: