آژند، یعقوب (1393) مکتب نگارگری شیراز، تهران: آثار هنری متن.
آسابرگر، آرتور (1387) روشهای تحلیل رسانهها، ترجمۀ پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات رسانهها.
احمدى، بابک (1380) ساختار و هرمنوتیک، تهران: گام نو.
_________(1392) ساختار و تأویل متن، تهران: مرکز.
_________ (1394) از نشانههای تصویری تا متن؛ بهسوی نشانهشناسی ارتباط دیداری، تهران: مرکز.
بییرویش، مانفرد (1374) زبانشناسی جدید، ترجمۀ محمدرضا باطنی، تهران: آگاه.
پاکباز، رویین (1379) نقاشی ایران از آغاز تا امروز، تهران: زرین و سیمین.
چندلر، دانیال (1387) مبانی نشانهشناسی، ترجمۀ مهدی پارسا، تهران: سورۀ مهر.
دینهسن، آنهماری (1389) درآمدی بر نشانهشناسی، ترجمۀ مظفر قهرمان، آبادان: پرسش.
ریختهگران، محمدرضا (1392) هنر از دیدگاه مارتین هیدگر، تهران: فرهنگستان هنر.
زارعی فارسانی، احسان؛ قاسمی
اشکفتکی، مریم (1398) «ترکیببندی در نگارگری ایرانی با تأکید بر مضمون و اصول سنتهای تصویری»،
جلوۀ هنر، 11(2) 42-21.
سجودی، فرزان (1390) نشانهشناسی: نظریه و عمل: مجموعه مقالات، تهران: علم.
شعیری، حمیدرضا (1396) تجزیهوتحلیل نشانه- معناشناختی گفتمان، تهران: سمت.
عربزاده، جمال؛ پیوندی، پرهام (1397) «بررسی زمان و مکان در نگارههای شاهنامۀ بایسنقری، با رویکرد پدیدارشناسانه»، کیمیای هنر، 7(26)، 84-71.
فردوسی طوسی، ابوالقاسم (1389) شاهنامۀ فردوسی، تهران: انتشارات تهران.
کلی، مایکل (1383) دائرةالمعارف زیباییشناسی، تهران: مؤسسۀ فرهنگی گسترش هنر.
گودرزی، مصطفی؛ کشاورز، الناز (1386) «بررسی مفهوم زمان و مکان در نگارگری ایرانی»، هنرهای زیبا، 31(31)،101-89.
لیکاف، جرج (1383) نظریۀ معاصر استعاره، ترجمۀ فرزان سجودی. تهران: سورۀ مهر.
مسعودی امین، زهرا؛ مروج، الهه (1395) «تطبیق صحنۀ شکار آهو، بهرام گور و آزاده در شاهنامههای دورۀ ایلخانی»، جلوۀ هنر،9(1)، 87-98.
مقیمنژاد، مهدی (1393) عکاسی و نظریه: بررسی تطبیقی نظریههای ساختارگرا و پساساختارگرا در نقد عکس، تهران: سورۀ مهر.
موسویلر، اشرفالسادات؛ اسحاقزاده تربتی، هانیه (1391) «مطالعۀ تطبیقی بُعد چهارم در نگارگری: نقاشی کوبیسم و طراحی نشانه»، باغ نظر، 9(20)، 35-23.
References
Ahmadi, B. (2001). Structure and hermeneutics, Tehran: Gam-e-no (Text in Persian).
Ahmadi, B. (2013). The Text-Structure and Textual Interpretation, Tehran: Markaz (Text in Persian).
Ahmadi, B. (2015). From Pictorial Signs to the Teext: Toward the Semiotics of Visual Communication, Tehran: Markaz (Text in Persian).
Arabzadeh, J & Peyvandi, P. (2018). A Study of Time and Place in the Images of BĀYSONGORI ŠAHNAMA Using the Phenomenological Approach, The Quarterly Periodical of The Advanced Research Institute of the Arts (ARIA), Kimiya-ye-Honar, 26(7), 71-84 (Text in Persian).
Asa Berger, A. (2008). Media Analysis Techniques, Translated by Parviz Ejlali, Tehran: Office of Media Studies (Text in Persian).
Azhand, Y. (2014). Maktab-e-Negargari-e-Shiraz, Tehran: Asar e Honari Matn. (Text in Persian).
Bierwisch, M. (1995). New linguistics, Translated by Mohammad Reza Bateni, Tehran: Agah Publications (Text in Persian).
Chandler, D. (2008). The Basics semiotics, Translated by Mehdi Parsa. Tehran: Surah Mehr Publications (Text in Persian).
Crystal, D. (1992). An Encyclopedia Dictionary of Language and Languages, U.S: Blackwell.
Dinesen, A. (2010). An Introduction to Semiotics, Translated by Mozaffar Ghahraman. Abadan: Porsesh Publications (Text in Persian).
Ferdowsi Tusi, A. (2010). Shahnameh Ferdowsi, Tehran: Tehran Publications (Text in Persian).
Goudarzi, M. & Keshavarz, G. (2007). Study of Time and Place concept in Iranian Painting, Honar-ha-ye-Ziba, 31(31), 89-101 (Text in Persian).
Kelly, M. (2004). Encyclopedia of Aesthetics, Translated by Mashiat Alayi, Tehran: Gostaresh-e-Honar Cultural Institute (Text in Persian).
Lakoff, G. (2004). The Conceptual Theory of Metaphor, Translated by Farzan Sojudi, Tehran: Sure Mehr Publications (Text in Persian).
Masoudi Amin, Z. & Moravej, E. (2016). A Comparative Study of Hunting Deer Scene, Bahram Gur and Azadeh in Shahnameh Scripts of Ilkhani Era, Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 9(1), 87-98. doi: 10.22051/jjh.2017.9714.1101 (Text in Persian).
Metz, C. (1977). Essaisa sur la signification au cinema, (Vol 1), France: Klincksieck.
Moghimnejad, M. (2014). Photography and Theory: Structuralism and Poststructuralism in Photo-Criticism: A Comprative Study, Tehran: Sure Mehr Publications (Text in Persian).
Mousavilar, A. & Eshaghzadeh Torbati, H. (2012). Comparative Study on the Fourth Dimension in Persian Painting, Cubism Painting and ITS Status in Graphic Design, The Monthly Scientific Journal of Bagh-e Nazar, 20(9), 23-35 (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2000). Iranian Painting: from Prehistoric Era to the Present Day, Tehran: Zarin va Simin (Text in Persian).
Parret, H. (1988). Le sublime du quotidian, Paris-Amsterdam, France: John Benjamins Publishing.
Rikhtegaran, M. (2013). Art from Martin Heidagger،s Point of View, Tehran: Iranian Academy of the Arts (Text in Persian).
Saeed John, I. (1997). Semantics, Oxford: Blackwell Publishers.
Saussure, Ferdinand. (1983). Course in General Listinguistics, Translated by Roy Harris, London: Duckworth.
Shoeiri, H. (2017). Symptom Analysis - The Semantics of Discourse, Tehran: Samt Publications (Text in Persian).
Sojudi, F. (2011). Semiotics: Theory and Practice: Researches, Tehran: Elm (Text in Persian).
Stchoukine, I. (1936). La Peinture iranienne sous les derniers Abbasides et les ilkhans, Bruges.
Zarei Farsani, E. & Ghasemi Eshkoftaki, M. (2018). Composition in Iranian Painting with Emphasis on the Theme and Principles of Visual Traditions, Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 11(2), 21-42. doi: 10.22051/jjh.2018.18337.1311 (Text in Persian).