منابع
بورگر، پیتر(1386). نظریه هنر آوانگارد، ترجمه م. اخگر، تهران: مینوی خرد.
عزیزیان گیلان، حامد(1392). درسهای فیلسوفِ هنرمند: دوشان، بورن، نیومن و فرانسیس به روایت لیوتار، کیمیای هنر، دوره 2، شماره 7، 63-78.
کرامر، هیلتون(1389). عصر آوانگارد، ترجمه پرتو اشراق، تهران: ناهید.
موسویان، سمیه(1398). رویکردها و ویژگیهای آثار حجمی معاصر غرب(مورد پژوهی از 1980 تا 2000)، جلوه هنر، دوره 11، شماره 2، 81-92.
Refrences:
Azizian Gilan H. (2013). Lessons of Artist Philosopher: Lyotard on Duchamp, Buren, Newman, and Francis, Kimiya-ye-Honar, 2 (7), 78-63 (Text in Persian).
Buren, D. (1988). Photos-souvenirs 1965-1988, Art édition.
Buren, D. (1991). Les écrits: 1965-1990 (Vol. 1), Bordeaux: CapcMusée d'art contemporain de Bordeaux.
Buren, D. (1998). Au sujet de…, Entretien avec Jérôme Sans, Paris: Flammarion.
Buren, D. (2002). Mot à mot. Paris: Centre Pompidou/ Éditions Xavier Barral/Éditions de La Martinière.
Buren, D. (2012). Les Ecrits: 1965-2012 (Vol. 1), Paris: Flammarion.
Buren, D. (2013). Les Ecrits: 1965-2012 (Vol. 2), Paris: Flammarion.
Bürger, P. (2007). Theory of the Avant-Garde, Translated by Majid Akhgar, Tehran: Miooy-e-Kherad (Text in Persian).
Catalogue Sanction of the Museum, (1973). Oxford: Museum of Modern Art.
Kramer, H. (2010) The Age of the Avant-Garde, Translated by Parto Eshragh, Tehran: Nahid (Text in Persian).
Laurent, T. (2002). Mots-clés pour Daniel Buren, Paris: Au même titre.
Lyotard, J. F. (1978). Notes préliminaires sur la pragmatique des œuvres (en particulier de Daniel Buren). Critique (378), 1075-1085.
Lyotard, J. F. (2012). Ecrits sur l’art contemporain et les artistes = Writings on Contemporary Art and Artists : Que peindre ?, Louvain: Leuven University Press.
Moosavian, S. (2019). Contemporary Western Volumetric Works Approaches and Features (Case Study from 1980 to Present), Glory of Art (Jelve-y-honar), Alzahra Scientific Quarterly Journal, 11 (2), 81-92 (Text in Persian).
Nakamura, Y. (2013). Les rayures comme un support/une indication : L’art de Daniel Buren par rapport au minimalisme. AZUR, 41-60.
Nakamura, Y. (2015). Le support de la vue et le dispositif du jeu et de la réflexion :Les Deux Plateaux de Daniel Buren. AZUR (15), 67-86.
Paré, A. L. (1991). Daniel Buren : l’art(iste) para/site. Espace : Art actuel, 47-51.
URLs: