منابع
آشوری، داریوش (۱۳۸۹). فرهنگ علوم انسانی، تهران: علمی و فرهنگی.
اسمعیلی, حسام، ندرلو, مصطفی (1402). بررسی آثار و دیدگاه طبیعتگرایانة آلبرشت دورر، نشریه هنرهای زیبا: هنرهای تجسمی، 28(4)، 114-103. doi: 10.22059/jfava.2023.354310.667048
باطنی، محمدرضا (۱۳۹۲). فرهنگ انگلیسی-فارسی، تهران: ققنوس.
پاکباز، رویین (1395). دایرة المعارف هنر (سه جلد)، تهران: فرهنگ معاصر.
پانوفسکی، اروین (1396). معنا در هنرهای تجسمی، مترجم: ندا اخوان اقدم، تهران: چشمه.
تاتارکیویچ، ووادیسفاف (۱۳۹۵). زیباشناسی دورر و نظریه هنر در اروپای مرکزی، مترجم: سید جواد فندرسکی، اطلاعات حکمت و معرفت، ۲، 50-46.
جنسن، هورست وولدمار (1402). تاریخ هنر، مترجم: پرویز مرزبان، تهران: علمی و فرهنگی.
کرایگ، جیمز؛ برتون، بروس (۱۳۸۲). سی قرن طراحی گرافیک، مترجم: ملکمحسن قادری، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
گاردنر، هلن (1401). هنر در گذر زمان، مترجم: محمدتقی فرامرزی، تهران: نگاه.
مگز، فیلیپبی (۱۳۸۴). تاریخ طراحی گرافیک، مترجم: ناهید اعظم فراست؛ غلامحسین فتحالله نوری، تهران: سمت.
References
Ashcroft, J. (2017). Albrecht Dürer, (vol. 2), London: Yale University Press.
Āshuri, D. (2010). A Dictionary for Human Sciences; English-Persian, Tehran: Nashr-e Markaz, (Text in Persian).
Bartrum, G. (2002). Albrecht Dürer and his Legacy, London: British Museum Press.
Bāteni, M. R. (2013). English-Persian Dictionary, Tehran: Qoqnus, (Text in Persian).
Benesch, O. (1947). The Art of the Renaissance in Northern Europe, Cambridge: Harvard University Press.
Bolland, A. (1996). Art and Humanism in Early Renaissance Padua: Cennini, Vergerio and Petrarch on Imitation,
Renaissance Quarterly, 49(3), 469–487.
https://doi.org/10.2307/2863363.
Childers, J., & Hentzi, G. (1995). The Columbia Dictionary of Modern Literary and Cultural Criticism, Columbia University Press.
Craig, J., & Barton, B. (2003). Thirty Centuries of Graphic Design, translated by: Malek Mohsen Qāderi, Tehran: Vezārat-e Farhang va Ershād-e Eslāmi, (Text in Persian).
Dannenfeldt, K. H. (1974). The Renaissance: Basic Interpretations, Lexington, Mass.: Heath.
Diamond, S. A. (1983). The Historical Development of Trademarks, Trademark Reporter, 73, 236.
Eichler, A. (2013). Albrecht Dürer: 1471 – 1528, Potsdam: Ullmann.
Harbison, C. (1995). The Mirror of the Artist: Northern Renaissance Art in Its Historical Context, New York: Harry N. Abrams, Inc.
Hunter, D. (1978). Papermaking: The History and Technique of an Ancient Craft, New York: Dover Publications.
James, B. (2005). Albrecht Dürer: The Search for the Beautiful in a Time of Trials, Fidelio, 14(3), 79–89.
King, M. L. (2014). Renaissance Humanism: An Anthology of Sources, Hackett Publishing Company.
Koerner, J.L. (1993). The Moment of Self-portraiture in German Renaissance Art, Chicago: University of Chicago Press.
Lenain, T. (2011). Art Forgery: The History of Modern Obsession, London: Reaktion Books Limited.
Meggs, P. B. (2005). A History of Graphic Design, translated by: Nāhid A‘zam Farāsat, Gholām Hosseyn Fathollāh Nuri, Tehran: Samt, (Text in Persian).
Murray, P., & Murray, L. (1963). The Art of the Renaissance, Singapore: Thames and Hudson, 1963.
Nauert, C. G. (2006). Humanism and the culture of Renaissance Europe, Cambridge University Press.
Panofsky, E. (1955). The Life and Art of Albrecht Dürer, Princeton: Princeton University Press.
Panofsky, E. (1972). Renaissance And Renascences in Western Art, Routledge.
Seifert, C. T. (2011). Dürer’s Fame, Edinburgh: Trustees of the National Gallery of Scotland.
Tatarkiewicz, W. (2016). Dürer's Aesthetics and Art Theory in Central Europe, translated by: Seyyed Javād Fendereski, Etelā‘āt-e Hekmat va Ma‘refat, 2, 46–50, (Text in Persian).
White, B. T. A. (1978). Patent, Trade Marks, Copyright and Industrial Decisions (2nd ed), London: Sweet and Maxwell Limited.
Wilson, L. (2017). Watermarks in the NGV’s Collection of Prints by Albrecht Dürer, British Association of Paper Historians, 101, 1–9.
Zisser, M. (2005). Rebirth of Beauty: Renaissance Art, The Journal of the Core Curriculum, 14, 62–71.
URLs