منابع
آریانپور، راحله (۱۳۹۶). بررسی نقاشی پرتره نقاشان زن ایران دهه 80ه.ش از نظر فمینیسم، پایاننامه کارشناسیارشد، نقاشی، موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان.
استوین، سیدمن (۱۳۸۸). کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمه هـادیجلیلی، تهران: نی.
اسماعیلی، نسرین و حسنوند، محمدکاظم (۱۳۹۷). بررسی رسانه های هنری جدید در آثار چهار هنرمند زن بین المللی معاصر، فصلنامه علمی جلوه هنر، شماره ۱۹، ۲۱-33.
الکساندر، ویکتوریادی (۱۴۰۰). جامعهشناسی هنرها: شرحی بر اشکال زیبا و مردمپسند هنر، ترجمه اعظمراودراد، تهران: فرهنگستان هنر.
تانگ، رزماری (۱۴۰۱). نقد و نظر: درآمدی جامع بر نظریههای فمینیستی، ترجمه منیژه نجمعراقی، تهران: نی.
تقیپور، آرزو؛ یاوری، فریبا و مراثی، محسن (۱۳۹۸). بازنمایی جنسیت در آثار نقاشان خودآموخته از منظر نشانهشناسی اجتماعی تصویر، فصلنامه زن در فرهنگ و هنر، شماره۱۱، ۶۵-۸۸.
دیانتی، سحر (۱۴۰۰). جامعهشناسی تصویر زن در قالی دوره قاجار با اتکا بر نظریه نمایشی اروینگ گافمن، پایاننامه کارشناسیارشد، مدیریت بازرگانی فرش، دانشگاه هنر تهران، پردیس ولیعصر.
راودراد، اعظم و حیرانپور، سپیده (۱۳۹۲). تحولات بازتاب جنگ در سینمای ایران، فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات،شماره۲، ۵۷- ۸۰.
شکوهیزادگان، آزیتا؛ افهمی، رضا و کشاورز، مهدی (۱۴۰۱).کلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی، مجله هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، شماره27، ۶۳-۷۰.
صحافزاده، علیرضا (1388). هنر هویت و سیاست بازنمایی، تهران: بیدگل.
قادری، عرفان و نادعلیان، احمد (1394). پژوهشی در زمینه مندسازی تاریخی مجسمههای مفصلی محسن وزیری مقدم، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، شماره ۸، 43-60.
کاظمی، عباس و ناظر فصیحی، آزاده (1386). بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیون، پژوهش زنان، شماره 5، ۱۳۷-۱۵۳.
کشمیرشکن، حمید (1389). نگرهی دوگانه: محلی و فرامحلی بودن در هنر ایران معاصر، نشریه هنر فردا، شماره۱، 28.
کیانپور، مسعود و اصلانی، شهناز (۱۳۹۴). الگوی نمایش کلیشههای جنسیّتی در تبلیغات تلویزیونی سیما، مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، شماره۱۳، 171-202.
گافمن، اروینگ (۱۳۹۱). داغ ننگ: چارهاندیشی برای هویت ضایعشده، ترجمه مسعودکیانپور، تهران: مرکز.
گافمن، اروینگ (۱۳۹۵). نمود خود در زندگی، ترجمه مسعودکیانپور، تهران: مرکز.
منینگ، فیلیپ (1380). اروینگ گافمن؛ جامعهشناسی نوین، ترجمه ثریاکامیار، تهران: مرکز.
مهاجری، مهدیس (۱۳۹۵). نقش رخدادهای اجتماعی و فرهنگی بر رویکرد نقاشان در هنر معاصر ایران دهه70 و80 ه. شمسی، پایاننامه کارشناسیارشد، نقاشی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر و معماری.
References
Alexander, V. D. (2021). Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms, translated by: Azam Ravadrad, Tehran: Matn, (Text in Persian).
Arianpour, R. (2016). Examining the Portrait Painting of Iranian Women Painters of the 80s from the Point of View of Feminism, MA thesis, Submitted to Sepehr Institute of Higher Education, Isfahan. (Text in Persian).
Dianati, S. (2020). Sociology of the Image of Women in the Qajar Carpet based on Irving Goffman's Performance Theory, MA thesis, submitted to Faculty of art, Tehran University of Arts. (Text in Persian).
Esmaili, N.; Hassanvand, M. K. (2018). A Study on New Art Media in The Works of Four Contemporary International Female Artists. Glory of Art (Jelve-ye Honar), 10(1), 21-33.
Ghaderi, E.; Nadalian, A. (2015). A Study of the Historical Contextualization of Mohsen Vaziri Moqaddam's Articulated Sculptures. Journal of Visual and Applied Arts, 8(15), 43-60. (Text in Persian).
Goffman, E. . (2015). The Stigma of Thinking about a Solution for a Lost Identity, translated by: Masoud Kianpour, Tehran: Markaz, (Text in Persian).
_______. (2011). The Presentation of Self in Everyday Life, translated by: Masoud Kianpour, Tehran: Markaz, (Text in Persian).
_______. (1979). Gender Advertisement, Cambridge, MA: Harvard University Press.
Haynes, R.; Pedersen, C. (2016). Acting Out: Performing Feminisms in the Contemporary Art Museum, 203-214.
Kashmirishkan, H. (2009). Double view: being local and trans-local in contemporary Iranian art, Arttomorrow, 1 (3), 28. (Text in Persian).
Kazemi, A.;Nazer Fasihi, A. (2007). Women's Representation in a Television Advertisement. Woman in Development & Politics, 5(1), (Text in Persian).
Kianpour, M..; Aslani, S. (2015). The Pattern of Display Gender Stereotypes in Television Advertisements. Women's Studies Sociological and Psychological, 13(2), 171-202 (Text in Persian).
Manning, P. (2001). Erving Goffman and Modern Sociology, translated by: Soraya Kamyar, Tehran: Markaz Publication, (Text in Persian).
Mohajeri, M. (2015). The Role of Social and Cultural Events on the Approach of Painters in the Contemporary Art of Iran in the 70s and 80s., MA thesis, submitted to Faculty of Arts, Tarbiat Modares University, Faculty of Art and Architecture, (Text in Persian).
Ravadrad, A.; Heyranpour, S. (2013). The Changes of the Reflections on the Iranian War Cinema. Cultural Studies & Communication, 9(33), 57-80, (Text in Persian).
Rosenberg, T. (2009). On feminist activist aesthetics. Journal of Aesthetics & Culture, 1-12.
Sahafzadeh, A. (2008). The art of Identifying and the Politics of Representation, Tehran: Bidgol publication, (Text in Persian).
Seidman, S. (2008). Contested Knowledge: Social Theory Today. translated by: Hadi Jalili, Tehran: Ney Publication, (Text in Persian).
Shokoohizadegan, A.; Afhami, R.; Keshavarz afshar, M. (2022). Gender Stereotypes and The Relation of Gender to A Work Of Art (Case study: Real and Abstract paintings). Journal of Fine Arts: Visual Arts, 27(1), 63-70, (Text in Persian).
Taghipour, A., Yavary, F., Marasy, M. (2019). Representation of Gender in the Works of Self-taught Painters in Terms of Social Semiotics of the Image. Journal of Woman in Culture and Arts, 11(1), 65-88, (Text in Persian).
Tong, R. (2022). Feminist Thought a Comprehensive Introduction, translated by: Manigeh NajmAraghi, Tehran: Ney Publication, (Text in Persian).
URLs
URL1.www. asarartmagazine.ir/19497/artist (access date: 2023/4/21).
URL2. www. blog.arthibition.net › posts (access date: 2023/4/21).
URL3. www. zibasazi.tehran.ir/agahiha/cid/55 (access date: 2023/4/21).