منابع
آلن، گراهام(1380). بینامتنیت، ترجمه پیام یزدانجو، تهران. انتشارات مرکز.
ا. دانیس، دونیس (1397). مبادی سواد بصری، ترجمه مسعود سپهر، چاپ 51، تهران. انتشارات سروش.
افشار مهاجر، کامران (1389). پایه و اصول صفحه آرایی، تهران. شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران.
زمانی، حسین و پراش خو، علی (1393). طرائف الحکم، تهران. انتشارات کتاب آبان.
ستریزر، ایلن (1391). قواعد تایپوگرافی (راهنمای طراحان برای تایپوگرافی حرفه ای)" ترجمه فرزانه آرین نژاد، مجموعه مقالات شماره سه طراحی گرافیک. شماره 3، صفحه 15 الی 32 ، تهران. انتشارات کتاب آبان.
شفیقی، ندا (1398). مطالعه گونه های بیش متنی در آثار گرافیتی ایران، فصلنامه علمی نگره، دوره15، شماره 56، ص 139- 153.
صحرا گرد مهدی( 1386). مجموعه مقالات خوشنویسی. تهران. انتشارات فرهنگستان هنر.
صفی پور، علی اکبر و طبیعی، منصور (1390). مجموعه مقالات کنگره میرزا احمد نیریزی، شیراز. بنیاد فارس شناسی.
فضائلی، حبیب الله (1390). اطلس خط، تهران. انتشارات سروش.
قائمی، محمد سجاد (1393). نقش نقطه در خوشنویسی و عملکرد آن بر طراحی حروف فارسی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، تهران. دانشگاه شاهد.
قلیچ خانی، حمیدرضا (1392). درآمدی بر خوشنویسی ایرانی، تهران. انتشارات فرهنگ معاصر.
طاهری، فائزه (1397). مبانی طراحی بصری برای فونت فارسی، تهران. انتشارات فاطمی.
طاهری فائزه و دانشگر، فهیمه (1393). عملکرد تجسمی مکان نقطه در نوشتارنگاری فارسی، نشریه هنر دانشگاه علم و فرهنگ ، دوره 93، شماره2، ص 1-16.
کنگرانی، منیژه (1389). مروری بر فرایند بیشمتنیت در نقاشی ایرانی از گذشته تا کنون، نشریه جلوه هنر، بهار و تابستان 1389، شماره 3، ص61-69.
کهوند، مریم (1388). پژوهشنامه فونت فارسی، (گروه پژوهش فونت فارسی)تهران. دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی.
موسوی جزایری سید محمد وحید (1389). خط و خوشنویسی، جلد دوم، تهران. انتشارات آبان.
نامور مطلق، بهمن (1384). متن های درجه دوم، خردنامه، ضمیمه فرهنگی اندیشه، روزنامه همشهری، شماره 59، ص10-11.
نامور، مطلق (1391) گونه شناسی بیش متنی، فصلنامه پژوهش های ادبی، سال 90، شماره 38، ص 139-152.
وی وایت، الکس (1393). تاملی در طراحی حروف(ایدئولوژی کاربردی در تایپوگرافی)، ترجمه عاطفه متقی، تهران. انتشارات هنر نو
هامونی، امید( 1395). طراحی حروف برای فونت فارسی. تهران. انتشارات فاطمی.
های اسمیت، سایرس(1395). درون پاراگراف چه می گذرد؟، ترجمه فرزانه آرین نژاد، تهران. نشر مشکی.
References
Abrams, M.H., (1993), Glossary of literartyterm. New York: Cornel University press, Ithaca.
Afsharmohajer, K., (2010), Basics and Principles of Layout, Tehran: Chap Va Nashre Ketabhaye Darsi Iran Publication, (Text in Persian).
Denis.E.Danis., (1973). A primer of Visual Literacy, translated by: Mohammad hamed masih Tehrani, (2018), (51nd ed), Tehran: souroush danesh Publication, (Text in Persian).
Fazaeli, H., (2012, Atlas khat, Tehran: Souroush Publication, (Text in Persian).
Ghaemi, MS., (2014), The Role of the Dot in Calligraphy and its Function on the design of Persian Letters, Shahed nuivercity, Art College, Iran: Tehran, (Text in Persian).
Ghelich khani, HR., (2013), Introduction to Persian Calligraphy, Tehran, Farhangh Moaser Publication, (Text in Persian).
Ghraham, Allen., (2001), Intertextuality, translated by: Payam Yazdanjo, (2nd ed), Tehran: Markaz Publication, (Text in Persian).
Hamouni, O., (2016), Letter Design for Persian Font, Tehran: Fatemi Publication. (Text in Persian).
Highsmith, Cyrus., (2016), What is Going on in the Paragraph?, translated by: Farzaneh Arian Nezhad, Tehran: Meshki Publication, (Text in Persian).
Ilene, Strizver., (2012), Typography Rules ( Designers Guide to Professional Typography), translated by: Farzaneh Arian Nezhad, Collection of Articles Number 3Graphic Design, (15-32), Tehran: Aban Publication, (Text in Persian).
Kahvand, M., (2099), Persian Font Research Paper, (Persian Font Research Group), Tehran: Dabir Khane Shouraye Ali Etelaresani Publication, (Text in Persian).
Kangarani, M., (2010), An Overview of the Process of Hypertextuality in Iranian Painting (from the past to the present), Glory of Art (Jelve-y Honar), 2(3), 61-70, (Text in Persian).
Mousavi Jazayeri, SMV., (2010), Handwriting and Calligraphy, (2nd ed), Tehran, Aban Publication, (Text in Persian).
Namvar Motlag, B., (2005), Secondary Texts, Hamshahri Newspaper -Kheradnameh ( Zamimeh Farhanghi Andisheh), 59, 10-11, (Text in Persian).
Namvar Motlag, B., (2012), Hypotextual Genrologie, Pazhouheshhay-e Adabi, 9(38), 39-152, (Text in Persian).
Safipour, A. Tabiei, M., (2012), Acollection of Articles of Ahmad Nirizi Congress, Shiraz: Bonyad Farsi Shenasi Publication, (Text in Persian).
Sahraghard,M., (2007), A Collection of Calligraphy Articles, Tehran: Farhanghestan Honar Publication, (Text in Persian).
Shafighi, N., (2020), Study Types of Hypertex in Irans Graffiti. Negareh Journal, 15(56), 139-153, (Text in Persian).
Taheri, F., (2018), Visual Design Basics for Pertion Font, Tehran: Fatemi Publication, (Text in Persian).
Taheri, f. Daneshgar,f., (2014), The Plastic Function of Place of Dot in Farsi Typography, Danesh Honarhaye Tajasomi, 2(1), 1-16, (Text in Persian).
W.white, alexander., (2014), A reflection on letter design: applied ideology in typography, translated By: Atefeh Mottaghi, Tehran: Honare Nou Publication, (Text in Persian).
Zamani, H. Parashkhou, A., (2014), Taraef Alhekam, Tehran: Aban Publication, (Text in Persian).