منابع
آذری ازغندی، هادی؛ فهیمیفر، اصغر؛ شیخ مهدی، علی(1400). بررسی تغییر مفهوم عکاسی در ایران در گذار از گفتمان انقلابی به سازندگی براساس نظریهی نهادگرایی گفتمانی. نشریه جامعهشناسی هنر و ادبیات، دوره 13، شماره دوم، پاییز و زمستان 1400، 241-209.
انصاری فرد، شیوا (1391). رویکردهای نوشونده عکاسی در مناسبات پست مدرن، کارشناسی ارشد، پژوهش در هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
ثقفی، زینب (1391). بررسی تأثیر شیوههای قدیمی چاپ عکس بر رویکردهای متأخر عکاسی در ایران، کارشناسی ارشد، عکاسی، دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر تهران.
سولاژ، فرانسوا (1398). زیباشناسی عکاسی، چاپ دوم، ترجمهی محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: نشر چشمه.
-صادق پناه، بهناز(1390). ارجاع به خود در عکاسی معاصر، کارشناسی ارشد، پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس.
-فرهادی، ملیحه (1395). بررسی ویژگیهای تألیفی عکاسی معاصر ایران در سه دهه اخیر، کارشناسی ارشد، عکاسی، دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر تهران.
کاتن، شارلوت (1399). عکس به مثابه هنر معاصر، مترجم کیارنگ علایی، تهران: حرفه هنرمند.
گراندبرگ، اندی (1392). بحران واقعیت در باب عکاسی معاصر، ترجمهی مسعود ابراهیمی مقدم و مریم لدنی، چاپ دوم، تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن».
محمدی، آرام (1401). عکاسی معاصر ایران: تحول نگاه عکاسانه به واقعیت، تهران: انتشارات آبان.
محمدی، آرام (1391). تصویر به عنوان موضوع در عکاسی ایران، نشریه گلستانه، شماره120، شهریور1391، 31-26.
موسوی، سیده فریما؛ موسوی، رضوانه سادات (1401). نگاه اجتماعی به زن در عکاسی معاصر ایران از دیدگاه فمینیستی (مطالعه موردی آثار شادی قدیریان)، مطالعات میانرشتهای هنر و علوم انسانی، شماره 4، 197-189
Refrences
Ansarifard, S., (2012). Evolving photographic approaches in postmodern affairs, M.A. Thesis, Art research, Faculty of Art and Architecture, Tehran Markaz Islamic Azad University, (Text in Persian).
Azari Azqandi, H., Fahimifar, A., Sheikhmehdi, A. (2021). An Overview of the Transformation of the Concept of Photography in Iran through Political Discourses based on the Discursive Institutionalism Theory. Sociological Journal of Art And Literature, 13(2), 209-241, (Text in Persian).
Soulages, F., (2019). Esthétique de la photographie:la perte et le reste, Translated by: Mohammadreza Abolghasemi, Tehran: Cheshmeh Publication (Text in Persian).
Cotton, Ch., (2020). The photograph as contemporary art, translated by: Kiarang Alaei, Tehran: Herfeh Honarmand Publication (Text in Persian).
Edwards, E., & Hart, J. (Eds.). (2004). Photographs objects histories: On the materiality of images. London: Routledge.
Farhadi, M., (2017). Study authored features of contemporary Iranian photography in the past three decades, M.A. Thesis, Photography, Faculty of visual Arts, University of Art, Tehran, (Text in Persian)
Grundberg, A., (2013). Crisis of the real: writings on photography since 1974, translated by: Masoud Ebrahimi Moghaddam& Maryam Ladoni, (2nd ed), Tehran: MATN (Text in Persian).
Mohammadi, A., (2022). Iran’s contemporary photography: the revolution of photographic view of reality, Tehran: Aban publication (Text in Persian).
Mohammadi, A. (2012). Image as the subject in Iran’s photography. Golestanehmonthly, (120), 26-31, (Text in Persian).
Mousavi, F., Mousavi, R. (2022-2023). The Social Vision of Women in Contemporary Iranian Photography from a Feminist Standpoint (Case Study: Shadi Qadirian’s Works), Interdisciplinary Studies of Arts and Humanities, 1(4), 189-197, (Text in Persian).
SadeghPanah, B., (2011). Self-reference in contemporary photography , M.A. Thesis, Art Research, Faculty of Art and Architecture, Tarbiat Modares university, Tehran, (Text in Persian).
Saghafi, Z., (2013). Study on old print techniques effect on late photography trends in Iran, M.A. Thesis, Photography, Faculty of visual Arts, University of Art, Tehran, (Text in Persian).
URLs