منابع
بهار، مهرداد (1386). پژوهشی در اساطیر ایران، چ. ششم، تهران: آگه.
بهرام پژدو، زرتشت (1343). ارداویرافنامه منظوم، ترجمه رحیم عفیفی، مشهد: دانشگاه مشهد.
تاوادیا، جهانگیر (1329). زبان و ادبیات پهلوی (فارسی میانه)، ترجمه سیفالدین نجمآبادی، چ. سوم، تهران: دانشگاه تهران.
جاماسپ آسا، کی خسرو (1381). ارداویرافنامه (متن پهلوی)، تهران: توس.
حسینی، زهرا (1401). نقش اسطورههای ایرانی در کارنامه اردشیر بابکان، جلوه هنر، دوره 14، شماره 1، 38- 51.
دهخدا، علی اکبر (1386). فرهنگ لغت دهخدا، چ. دوم، تهران: دانشگاه تهران.
رضی، هاشم (1384). متون شرقی و سنتی زرتشتی، تهران: بهجت.
ژینیو، فیلیپ (1386). ارداویرافنامه، ترجمه ژاله آموزگار، تهران: معین.
سوسور، فردینان (1382). دوره زبان شناسی عمومی، ترجمه کوروش صفوی، چ دوم، تهران: هرمس.
شاه پیر زیارتگاهی، عفیفه (1401). مقایسه تطبیقی بازنمایی جهان پس از مرگ در ارداویراف نامه پشوتان جیوهیرجی و نسخه تصویری دینکرد (با تکیه بر آرای لوی استروس)، پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، اصفهان: دانشکده پژوهشهای عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان.
طاهری، صدرالدین (1396). نشانهشناسی کهنالگوها در هنر ایران باستان و سرزمینهای همجوار، تهران: شورآفرین.
طاهری صدرالدین (1397). تحلیل نشانهشناسی رویارویی دوگانها در نگارههای نسخه رامایانای میوار، نامه فرهنگستان، شماره 8، 136ـ152.
عفیفی، رحیم (1372). ارداویرافنامه، بهشت و دوزخ در آیین مزدیسنی، تهران: توس.
لویاستروس، کلود (1385). اسطوره و معنا، ترجمه شهرام خسروی، چ. دوم، تهران: مرکز.
لیچ، ادموند (1350). لویاستروس، ترجمه حمید عنایت، تهران: خوارزمی.
وایزمن، بوریس (1379). لویاستروس، ترجمه نورالدین رحمانیان، تهران: شیرازه.
هارلند، ریچارد (1388). ابرساختگرایی، ترجمه فرزان سجودی، چ. دوم، تهران: سوره مهر.
References
Afifi, R., (1993). Ardavirafnameh, Tehran: Tous.
Bahar, B., )2007). A Research in Iranian Mythology, Tehran: Agah, (text in Persian).
Bahram Pajdo, Z., (1964). Ardavirafnameh, Afifi, R., Mashhad, Mashhad University, (text in Persian).
Bartyhelemy, M. A. (1886). Arta Viraf Namak, Paris: Bibliutheque orienale elzevirienne.
Chandler, D. (2004). Semiotics: The Basics, Hove: Psychology Press.
Dehkhoda, A., (2007). Dehkhoda Dictionary, Tehran: Tehran University, (text in Persian).
Gignoux, F., le livre d'Ardaviraz, Amozegar, J., Tehran: Moein, (text in Persian).
Harland, R, (2009), Super Structuralism, Sojoudi, F., Tehran: Soreh Mehr, (text in Persian).
Hawkes, Terence (1977). Structuralism & Semiotics, Oakland: University of California Press.
Haug, M.; West, E. W. (1872). The book of Ardaviraf, Amsterdam: Oriental Press.
Hosseini, Z., (2022). The Role of Iranian myths in the karnamag-i Ardaxshir-i Papagan, Glory of Art (jelve-y- honar), 14 (1), 38-51, (text in Persian).
Jamasab Asa, K., (2002). Ardavirafnameh, Tehran: Tous.
Razi, H., Eastern and Traditional Zoroastrian Texts, Tehran: Behjat, (text in Persian).
Lacey, N (2000). Narrative and Genre, New York: Palgrave.
Leach, E., (1971), Lévi-Strauss, Enayat, H., Tehran: Kharazmi, (text in Persian).
Lévi-Strauss, C. (1955). “The Structural Study of Myth”, The Journal of American Folklore, Vol. 68, No. 270.
____. (1963). Structural Anthropology, transl. by: Claire Jacobson and Brooke Grundfest Schoepf, New York: Basic Books.
____. (1964). Le Cru et le Cuit, Paris: Plon.
____. (1969). The Raw and Cooked, New York City: Harper and Raw
_____. (2006). Myth and Meaning, Khosravi, Sh., Tehran: Markaz, (text in Persian).
Rutty. J. E. (2016). Religious Attitudes to Death, Encyclopedia of Forensic and Legal Medici, 88-108.
Saussure, F. (1916). Course in General Linguistics, transl. by: Wade Baskin, London: Fontana/Collins.
Shahpir Ziaratgahi, A., (2022). A Comparative Study of Representations of the World After Death in the ArdaViraf Nameh of Peshotan Jiv Hirji Homji and the Pictorial Manuscript of Dinkard (Based on Levi-Strauss Theories), M.A. Thesis, Art University of Isfahan, (text in Persian).
Sims-Williams, U. )2013). Zoroastrian Visions of Heaven and Hell, blogs.bl.uk, Access date: 28/4/2023.
Smith, G. (1996). "Binary Opposition and Sexual Power in Paradise Lost". Midwest Quarterly. 27 (4): 383.
Taheri, S., (2018).Binary Oppositions in Mewar Ramayan", Nameh Farhangestan, 8,136-152, (text in Persian).
Taheri, S., (2017). The Semiotics of Archetypes: in the Art of Ancient Iran and its Adjacent Cultures, Tehran: Shourafarin, (text in Persian).
Tavadia, J. (1860). Zarathstrier der literatur , S. Namjmabadi, Tehran: Tehran University (text in Persian)
Wiseman, B., (2000). Claude Lévi-Strauss, Rahmanian, N., Tehran: Soure Mehr, (text in Persian).
URL1: luna.manchester.ac.uk, Access date: 28/4/2023.