منابع
استرآبادی، سیدحسینبنمرتضی (1364). تاریخ سلطانی از شیخ صفی تا شاه صفی، به کوشش احسان اشرافی، تهران: علمی.
الحر العاملی، الشیخ ابوجعفر (1104). وسائل الشیعه (الاسلامیه)، بیروت: داراحیا التراثالعربی.
افوشتهای نظری، محمود بن هدایتالله (1373). نقاوۀالاثار فی ذکرالخیار، به اهتمام احسان اشراقی، تهران: علمی فرهنگی.
ایرانی، محمد (1390). تحلیل زبانی بلاغی مصراع «خورد گاو نادان ز پهلوی خویش»، سبک شناسی نظم و نثر فارسی، شماره 3، 37- 51.
بلندهمتیان، کیوان و نقیبزاده، میرعبدالحسین (1388). تجربه دینی از منظر جیمز، پژوهشهای فلسفی و کلامی، شماره 10، 223-250.
جامی، عبدالرحمن بناحمد (1386). مثنوی هفت اورنگ، ویراستار مرتضی مدرس گیلانی، تهران: اهورا.
حسن شاهی، میمنت و صادقی گندمانی، مقصودعلی (1395). نقش سلطان ابراهیم میرزا در روند هنر عصر صفوی (۹۶۳ تا 984 ق./۱۵۵۶ تا 1576م.)، پژوهشهای تاریخی، شماره 3، 41- 54.
حسینی، مهدی (1385). هفت اورنگ (جامی به روایت تصویر)، کتاب ماه هنر، شماره 101 و 102، 6- 19.
حسینیقمی، قاضیاحمد (1366). گلستان هنر، با تجدید نظر احمد سهیلی خوانساری، تهران: کتابخانه منوچهری.
حقیقتجو، لیلا؛ آژند، یعقوب و شاهرودی، فاطمه (1401). بیشمتنهای نگاره «ولادت غازانخان» در دو نسخه از جامع التواریخ مصور دوره بابری هند (قرن 16م.)، جلوه هنر، شماره 3، 48-62.
رحیمیجعفری، مجید؛ شعیری، حمیدرضا و مختاباد امریی، سیدمصطفی (1391). ابرمتنها و پیرامتنها در سینمای ایران، نقد ادبی، شماره 20، 99-120.
سیمپسون، ماریانا شرو (1382). شعر و نقاشی ایرانی، حمایت از هنر در ایران، ترجمه عبدالعلی براتی، تهران: نسیم دانش.
شعبانی، احمد (1382). شرح احوال شاهزاده ابوالفتح سلطان ابراهیم میرزا و بررسی تاریخی کتابخانه وی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، شماره 34 و 35، 237-248.
طباطبایی، محمدحسین (1360). المیزان فیتفسیر القرآن، ترجمه ناصر مکارم شیرازی و دیگران، جلد۷، قم: بنیاد علمی و فکری علامهطباطبایی.
کنگرانی، منیره (1388). فرآیند بیشمتنیت در نقاشی، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، شماره 4، 19- 34.
مالمیر، تیمور و دهقانی یزدلی، هادی (1393). بررسی نشانههای زمانی و مکانی در کشفالمحجوب، رساله قشیریه و تذکرهالاولیا، متن پژوهی ادبی، شماره 18، 125- 145.
محمدرشید، رضا (1414). تفسیر القرآنالحکیم الشهیر بتفسیرالمنار، محاضره محمد عبده، بیروت: دارالمعرفه.
محمدی، برات (1390). اسلوب حکایتپردازی در هفت اورنگ جامی، سبک شناسی نظم و نثر فارسی، شماره 4، 314- 332.
مشحون، حسن (1380). تاریخ موسیقی ایران، تهران: فرهنگ نشر نو.
مکارم شیرازی، ناصر (1353). تفسیر نمونه، جلد 6، تهران: دارالکتب الاسلامی.
مکاریک، ایرنا ریما (1393). دانشنامه نظریههای ادبی معاصر، ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: آگه.
منشیترکمان، اسکندربیک (1350). تاریخ عالمآرای عباسی، جلدهای 1 و 3، تهران: امیرکبیر.
نامورمطلق، بهمن (1386). ترامتنیت مطالعه روابط یک متن با دیگر متنها، پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 56، 83- 98.
نامورمطلق، بهمن (1391). گونهشناسی بیشمتنی، پژوهشهای ادبی، شماره 38، 139-152.
نامورمطلق، بهمن (1395). بینامتنیت از ساختارگرایی تا پساساختارگرایی. تهران: سخن.
ولش، استوارت کری (1384). نقاشی ایرانی نسخه نگارههای عهد صفوی، تهران: فرهنگستان هنر.
هجویری، علیابن عثمان (1384). کشفالمحجوب، تصحیح محمود عابدی، تهران: سروش.
هیت، استون (1394). فرهنگ اندیشه انتقادی: از روشنگری تا پسامدرنیته، ویراستار مایکل پین، ترجمه پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
References
- Afushtei Natanzi, Mahmoud bin Hedayatullah (1994), Naqavah al-Astar fi Zikr al-Akhyar in Safavid history. edited by Ehsan Eshraghi's, Tehran: Elmi va farhangi. (Text in Persian).
- Al-Hurr al-'Amili, A. A. (1692). Wasa'il al-Shia. Beirut: Dar Ihya' al-Turath al-'Arabi. (Text in Arabic).
- Allen, Graham . (2000). Intertextuality. Routledge.
- S. H. b. M. H. (1985). Tarikh-e sultānia Az Sheikh Safi ta Shah Safi. by: Ehsan Ishraqi. Tehran: Elm. (Text in Persian).
- Bolandhemmatan, K., & Naqibz deh, M. A. O. (2009). Religious Experience from James’s Standpoint. Journal of Philosophical Theological Research, 10(3), 223-249. (Text in Persian).
- Irani, Mohammad. (2011). Linguistic and rhetorical analysis of the stanza "The ignorant cow ate from its side". Journal of the stylistic of Persian poem and prose (3), 37-51. (Text in Persian).
- Genette, Gerard. (1997.a). palimpsests: literature in Second Degree. Trans: Channanewman and Calude Doubinsky. Lincoln: University of Nebraskapress.
- Genette, Gerard. (1997.b). Paratexts: Thresholds of Interpretation. Translated by, Jane E. Lewin, Cambridge University Press.
- Hassanshahi, M., & Sadeqi Gandomani, M. A. (2016). Sultan Ebrahim Mirza significance in Safavid Art. Historical Researches8(3). 41-58. (Text in Persian).
- Haghighatjoo, L., Ajand, Y., & Shahroodi, F. (2022). Hyper-Textualities from the "Birth of Ghazan Khan" Painting in the Two Versions of the Jami Al Tawarikh Depicted in Mughal Court of India. Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 14(3), 48-62. (Text in Persian).
- Hit, A. (2014). In A Dictionary of Cultural and Critical Theory, Edited by Michael Payne. Translated by Yazdanjo, P. Tehran: Markaz. (Text in Persian).
- Hosseini, M. (2006). "Jami’s Haft Orang by picture’s description." Mah-e
Honar. No. 102 & 101. (Text in Persian).
- Hujwiri, A. B. U. (2005). The Kashf Al-Mahjub. Edited by: Mahmud Abedi. Tehran: Sorosh. (Text in Persian).
- Jami, Abdulrahman. (2007). Haft Aurang Masnavi, Edited by Morteza Modares Gilani, Tehran: Ahura. (Text in Persian).
- Kangarani, M. (2010). The process of hypertextuality in painting. Journal of Visual and Applied Arts, 2(4), 19-34. (Text in Persian).
- Makaryk, I. (2014). Encyclopedia of Contemporary Literary Theory: Approaches, Scholars, Terms (Theory / Culture). Translated by Mohajer, M., and Nabavi, M. Tehran: Agah. (Text in Persian).
- H. (2001). History of Persian Music: Tehran: Farhang-e nashr-e no. (Text in Persian).
- Mohammadi, B. (2011). Storytelling style in Jami's Haft Orang. Journal of the stylistic of Persian poem and prose, (4), 314-332. (Text in Persian).
- Muhammad Rashid, R. (1993). Tafsir al-Quran al-hakim al-shahir bi-Tafsir al-Manar. Bayrut: Dar al-Marifah. (Text in Arabic)
- Munshi, I. B. (1971). Tarikh-e Alam Ara-ye Abbasi. Vol. 1, 3. Tehran: Amir Kabir. (Text in Persian).
- Naamvar Motlagh, B. (2017). Intertextuality: from structuralism to postmodernism,Tehran: Sokhan. (Text in Persian).
- Namvar-Motlagh, B. (2012). “Hypertext typology”. ournal of Literary Research. Vol. 38. 139-151. (Text in Persian).
- Namvar Motlagh, B. (2007). "Transtextuality: study Relations of a text with other text". Journal of Human Sciences Studies, (56). 83-98. (Text in Persian).
- Qomi Ghazi A. (1987). Golestan-e Honar. Corrected by Ahmad Soheili Khansari.Tehran: Manouchehri Press. (Text in Persian).
- Simpson, M. (2003). Persian Poetry, painting and patronage: Illustrations in a sixtecnth - century masterpiece. Translated by Abdul Ali Barati, Tehran: Nasim Danesh. (Text in Persian).
- Simpson, Marianna Shreve. (1997). Persian poetry, painting, & patronage: illustrations in a sixteenth-century masterpiece, Publisher Washington, D.C.: Freer Gallery of Art, Smithsonian Institution.
- Tabatabai, M. H. (1981). Al-Mizan fi Tafsir al-Qur'an. Translated by Nasser Makarem Shirazi and others. Vo: 7. Qom: Allameh Tabatabai Scientific and Intellectual Foundation. (Text in Persian).
- Welch, S. G. (2005). Graphic versions of the Persian Safavid. Tehran: Academy of Art. (Text in Persian).
URLs
- https://asia.si.edu/exploreartculture/collections/search/edanmdm:fsg_F1946.12.188/, date access: 16/5/2023.
- https://asia.si.edu/exploreartculture/collections/search/edanmdm:fsg_F1946.12.275/, date access: 20/05/2023.
- https://asia.si.edu/explore-art-culture/collections/search/edanmdm:fsg_F1946.12.298/, date access: 21/5/2023.
- https://asia.si.edu/explore-art-culture/collections/search/edanmdm:fsg_F1946.12.272/, date access: 16/05/2023.
- https://asia.si.edu/explore-art-culture/collections/search/edanmdm:fsg_F1946.12.181/, date access: 21/05/2023.
- https://asia.si.edu/explore-art-culture/collections/search/edanmdm:fsg_F1946.12.272/, date access: 16/05/2023.
- https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Folio_from_a_Haft_Awrang.jpg, date access: 16/05/2023.
- URL8: https://ids.si.edu/ids/deliveryService?id=FS-7238_12&max=500, date access: 16/5/2023.
- https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Shaykh_Muhammad_%28attr.%29_Yusuf_gives_a_royal_banquet_in_honor_of_his_marriage_Haft_Awrang%2C_Jami%2C_1556-65%2C_Freer_Gallery_of_Art.jpg, date access: 21/05/2023.