منابع
آلن، گراهام (1392). بینامتنیت، ترجمه پیام یزدانجو، چ. چهارم، تهران: مرکز.
امامی، مونا (1400). آن تصاویر پارودیک: نگاهی اجمالی به هنر معاصر چین، نوشته شیائوپینگ لین، مطالعات هنرهای زیبا، دوره 2، شماره 6، 45- 56.
برمن، مارشال (1392). پستمدرنیته و پستمدرنیسم (تعاریف، نظریهها و کاربستها)، ترجمه حسینعلی نوذری، چ. چهارم، تهران: نقشجهان.
تات، جعفر و روحانی، سیدعلی (1400). خردهفرهنگهای دهه شصت و چگونگی بازنمایی پارودیک آن در سینمای دهه نود ایران (مورد کاوی: نهنگ عنبر، مصادره، هزارپا)، رهپویه هنرهای نمایشی، دوره 1، شماره 1، 27- 37.
رشیدیان، عبدالکریم (1394). فرهنگ پسامدرن، چ. دوم، تهران: نی.
سبزیان، سعید (1388). نقد و معرفی کتاب: نظریه نقیضه: آموزههایی از شکلهای هنری قرن بیست، نقد ادبی، دوره 2، شماره 7، 163- 171.
سلطانکاشفی، جلالالدین (1388). بررسی ساختار بصری آثار موسوم به شام واپسین و تاثیرپذیری آن از پارودی، مبانی نظری هنرهای تجسمی، شماره 4، 33- 52.
شعیری، حمیدرضا (1397). نشانه معناشناسی دیداری (نظریه و تحلیل گفتمان هنری)، چ. دوم، تهران: سخن.
صدریان، محمدرضا (1388). تعریف پارودی در دوران پسامدرن، اندیشههای ادبی، دوره 1، شماره 1، 45- 69.
طاهری، محبوبه و افضلطوسی، عفتالسادات (1396). بازتولید نقیضهای مونالیزا با شیوه آشناییزایی در گفتمان ساختارشکن هنر پسامدرن، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، شماره 20، 5- 26.
کهون، لارنس. یی (1398). متنهای برگزیده از مدرنیسم تا پستمدرنسیم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، چ. سیزدهم، تهران: نی.
مازندرانی، حبیبالله (1397). ایموجیها، زبان مکمل، مدیریت رسانه، دوره 6، شماره 40، 77- 86.
مکاریک، ایرناریما (1385). دانشنامه نظریههای ادبی معاصر، ترجمه مهران مهاجر، محمد نبوی، چ. دوم، تهران: آگاه.
نامورمطلق، بهمن (1395). بینامتنیت (از ساختارگرایی تا پسامدرنیسم)، تهران: سخن.
هاچن، لیندا (1397). ادبیات پسامدرن– گزارش، نگرش، نقادی (بینامتنیت، هجو (پارودی) و گفتمانهای تاریخ)، ترجمه پیام یزدانجو، چ. ششم، تهران: مرکز.
هاچن، لیندا (1400). نظریهای در باب اقتباس، ترجمه مهسا خداکرمی، چ. دوم، تهران: مرکز.
References
Albert, G. (2020). “
Beyond the binary: Emoji as a challenge to the image-word distinction” in
“Visualizing digital discourse: interactional, institutional and ideological perspectives”. Edited by: Thurlow, Crispin; Dürscheid, Christa; Diémoz, Federica (2020). Berlin, Boston: De Gruyter Mouton.
DOI:
https://doi.org/10.1515/9781501510113
Allen, G. (2013). Intertextuality, 4th ed, Tehran: Markaz. (Text in Persian).
Berman, M. (2013). “Postmodernism” in “Postmodernism: definitions, theories and applications”, Translated by Hossein Ali Nouzari, 4th ed, Tehran: Naghshe Jahan. (Text in Persian).
Binkley, S. (2014). Happiness as Enterprise (An Essay on Neoliberal Life. New York: SUNY Press.
Cahoone, L.E. )2019). From modernism to postmodernism: an anthology, Translated by Abdolkarim Rashidian,13th ed, Tehran: Ney. (Text in Persian).
Emami, M. (2022). Those Parodic Images: A Glimpse of Contemporary Chinese Art. Fine Arts Studies, 2(6), 45-56. (Text in Persian).
Hutcheon, L. (1988). A Poetics of Postmodernism. Routledge. New york and London. ISBN 9780415007061.
Hutcheon, L. (2018). “Intertextuality, parody, and the discourses of history” in “Postmodern literature: report, attitude, criticism”, Translated by Payam Yazdanjoo, 6th ed, Tehran: Markaz. (Text in Persian).
Hutcheon, L. (2021). A theory of adaptation, 2nd ed, Translated by Mahsa Khodakarami, Tehran: Markaz. (Text in Persian).
Jyoti Talukdar, A. (2021). Analysing Emoji used in Social Media as Signs on the basis of Peirce theory of Semiotics. Journal of Xi'an University of Architecture & Technology. Volume XIII, Issue I. 212-227. ISSN No:1006-7930.
Makaryk, I.R., (2006). Encyclopedia of contemporary literary theory: approaches, scholars, terms, Translated by Mehran Mohajer and Mohammad Nabavi, 2nd ed, Tehran: Agah. (Text in Persian).
Mazandarani, H. (2018). Emojis, complementary language. Media Management, 6(40), 77-86. (Text in Persian).
Namvar Motlagh, B., (2016). Intertextuality: from structuralism to postmodernism, 1st ed, Tehran: Sokhan. (Text in Persian).
Rashidian ,A., (2015). Postmodern culture, 2nd ed, Tehran: Ney. (Text in Persian).
Sabzian, S., (2009). Criticism and Introduction of the Book: A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century Art Forms, Literary Criticism. 2(7), 163- 171. (Text in Persian).
Sadrian, M.R., (2009). Definition of parody in the postmodern era. Literary thoughts. 1(1), 45 – 69. (Text in Persian).
Shairi, H.R., (2019). Visual semiotics, theory and application, 2nd ed, Tehran: Sokhan. (Text in Persian).
Soltan Kashefi, D. (2018). Visual Analysis of ‘The Last Supper’ Artworks & Parody’s Effect on Them. Theoretical Principles of Visual Arts, 2(2), 33-52. doi: 10.22051/jtpva.2018.3984
Taheri, M., Afzal tusi, E. (2018). “Mona Lisa's Controversial Reproduction with the Understanding Method in Postmodern Art Deconstruction Discourse”. Journal of Visual and Applied Arts, 10(20), 5-26. doi: 10.30480/vaa.2018.611. (Text in Persian).
Tat, J., Rouhani, S. (2021). “The subcultures of the 1990s and how they are parodically represented in the iranian cinema of the 2020s (Case study: Sperm Whale1, confiscation, millipede)”. Rahpooye Honar/Performing Arts, 1(1), 27-37. doi: 10.22034/rpa.2021.249197. (Text in Persian).
URLs
date access: 10/1/2023