منابع
آذر، اسماعیل (1395). تحلیلی بر نظریههای بینامتنیت ژنتی، پژوهشهای نقد ادبی و سبکشناسی، شماره 3، 11- 31.
آذرکیا، محمدباقر (1393). تاثیر نقاشیخط در توسعه هنر خوشنویسی اسلامی در عرصه جهانی، اولین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم، دانشگاه آزاد واحدعلی آباد کتول.
آلن،گراهام (1389). بینامتنیت، ترجمه پیام یزدانخواه، تهران: مرکز.
امامی، کریم (1356). سقاخانه (بروشور نمایشگاه)، تهران: موزه هنرهای معاصر.
امانی، حجت؛ بلخاری قهی، حسن و جباری، صداقت (1399). تغییر معنا در گفتمان خوشنویسی ایران معاصر از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی، هنر و تمدن شرق، شماره 31، 51- 62.
امرایی، بابک (1393). تحلیل بینانشانهای روابط فرم و فضا، هنرهای زیبا: هنرهای تجسمی، دوره 19، شماره 4، 25- 36.
بارت، رولان (1375). مبانی نشانه شناسی، ترجمه صادق رشیدی و فرزانه دوستی، تهران: علمی و فرهنگی.
بنیاردلان، اسماعیل و یوسفزاده، جواد (1398). تحلیل نشانهشناسانه آثار نقاشی خط حسین زندهرودی (بر اساس دیدگاه پیرس)، دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، شماره 17، 24- 29.
پاکباز، رویین (1399). دایرةالمعارف هنر، تهران: فرهنگ معاصر.
تیموری، کاوه (1393). تحقیق در مورد رازهای خط و نقاشیخط با بررسی آثاررضا مافی، رشدآموزش هنر، شماره 37، 26- 31.
حسینی، محسن (1394). مساجد تاریخی خراسان، جلد 2، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
خورشیدیان، رائیکا و زاهدی، حیدر (1395). مکتب سقاخانه: نگاهی پسااستعماری یا شرقشناسانه، باغ نظر، شماره 53، 41- 52.
دادور، ابوالقاسم و کشمیری، مریم (1396). باستانگرایی: شیوهای بیانگر برای نوسنتگرایان (با نگاهی بر آثار پیشگامان جریان سقاخانه)، جلوه هنر، شماره 2، 53- 62.
ذکاء، یحیی (1344). تاریخچه تغییرات و تحولات درفش و علامت دولت ایران از آغاز سده سیزدهم هجری قمری تا امروز، هنر و مردم، شماره 31، 13- 24.
شاطری، میترا (1392). مسجد جامع اصفهان تجلیگاه محرابهای نهان و آشکار، اثر، شماره 61، 67- 90.
صادقی، امید (1394). مطالعه تطبیقی چگونگی به کارگیری مضامین سنتی در آثار نقاشی و معماری در دهههای چهل و پنجاه خورشیدی، کنفرانس بینالمللی معماری، شهرسازی، عمران، هنر و محیط زیست.
صدر، روزبه (1399). نگاهی به فعالیت هنری فرامرز پیلارام هنرمند فقید (رهیافتی هنرمندانه و نو از هنر خوشنویسی ایران)، روزنامه توسعه ایران، شماره 491، 1- 8.
علیمحمدی، جواد و پژوهشفر، پرنیا (1394). تحلیل بازنمود رویکرد سنت گرا در آثار نقاشیخط دهه هشتاد ایران، نگره، شماره 35، 79- 99.
فتحی، لیدا و فربود، فریناز (1388). سیر تحول نقوش پرنده و موجودات اساطیری بالدار در منسوجات آلبویه و سلجوقی، نگره، شماره 12، 41- 51.
گروسی، عاطفه و کفشچیان، اصغر (1399). بازخوانی آثار نقاشان سقاخانه از منظر آشنازدایی شکلوفسکی (منتخب آثار اویسی، قندریز و تبریزی)، پیکره، شماره22، 59- 72.
مولوی بلخی، جلالالدین محمد (1387). مثنوی معنوی، جلد 1 و 4، تهران: کاروان.
نامورمطلق، بهمن وکنگرانی، منیژه (1390). گفتگومندی در ادبیات و هنر، تهران: سخن.
نیکویی، مژگان؛ قوجهزاد، علیرضا؛ خدادادیمهابادی، معصومه و کاکاوند قلعهنویی، فاطمه (1398). تطبیق مفهومی نماد ماهی در اساطیر، قرآن و مثنوی معنوی و کاربرد آن در آثار هنری، مطالعات هنر اسلامی، شماره 36، 259- 278.
References
Akbary, F. (2010).” Spiritual Insight & Geometric Codes”. Researches on mystical literature , (4), 1-22,(Text in Persian ).
Alimohammady, J., Pazhouheshfar, P. (2016),”Analysis of Representation of Traditionalist Approach in the Iranian Calligraphic Paintingin the 2000s”. Negareh Journal .(35), 79-99,(Text in Persian ).
Amani, H., Balkhary ,H., Jabbary ,S. (2021).”Changing the Meaning in the Discourse of Contemporary Iranian Calligraphy from the Perspective of Critical Discourse Analysis”. Journal of Art and Civilization of the Orient. (31), 51-62,(Text in Persian ).
Amraee, B. (2015).” Intersemiotic Analyses of relation between Form and Space ".Journal of Fine Arts.119(4), 25-36,(Text in Persian ).
Azar, I. (2017). “Geragent's Intertextuality theory”. Journal of literary criticism and stylistics research . (3) , 11-31,(Text in Persian ).
Azarkia , M. (2013). “The influence of calligraphy in the development of Islamic calligraphy art in the world arena”. The first national research and development conference in the third millennium,
Bani Ardalan, E., Yousefzadeh, J. (2020).” Semiotic analysis of Hossein Zinda Roudi's calligraphy works (based on Peirce's point of view), “Journal of new achievements in humanities studies, (17), 24-29,(Text in Persian ).
Baret, R. (1964).” Elements of semiology”. Elmi Farhangi Publishing Co.
Dadvar, A., Keshmiri, m. (2017).” Archaism: An Expressive Method for NeoTraditionalists (With Regard to Pioneers of Saqakhaneh School)”, Glory of Art quarterly (Jelve-y Honar),9(2), 53-61 ,(Text in Persian ).
Emami, K. (1978).” Saqakhane ”.Tehran: Museum of Contemporary Arts,(Text in Persian ).
Fathi, L., Fardod, F. (2010),”Evolution process of birds and Sphinex in buyid and Seljuk dynasties textiles”. Negareh Journal, (12), 41-51,(Text in Persian ).
Graham, A. (1963). Intertextuality . London: Routledge.
Hosseini, M. (2016).” The historical mosques of khorasan “Islamic Research Foundation of Astane Quds Razay ,(Text in Persian ).
Kafshchian, A,. Garoossi, A. (2021), ”Re-reading the artworks of Saqakhaneh painters from Shklovsky’s defamiliarization perspective (selected artworks of Oveysi, Qandriz and Tabrizi)”, Paykareh Quarterly, (22),59-72,(Text in Persian ).
Karimian,T., Soury,N. (2016),”The effect of beliefs and values on the formation of Saqakhaneh School in Iran”, National Conference on Art Studies and Humanities Research,(Text in Persian ).
Khorshidian, R., Zahedi, H. (2016).”The Saqqakhane School: Post- Colonialism or Orientalism Perspective?”. Bagh-E Nazar. (53), 41-52,(Text in Persian ).
Namvar Motlaq, B., Kangarani, M. (2012),”Negotiability in literature and art”, Tehran: Sokhan publications,(Text in Persian ).
Nikoui , M.(2020),” A Conceptual Correspondence of the Symbol of Fish in Mythology, Holy Quran and Masnavi and Its Application in Artworks”, Research and scientific studies of islamic art journal,(36), 259-278,(Text in Persian ).
Pakbaz, R.(2021).”Encyclopedia of art”,Farhangmoaser publication,(Text in Persian ).
Rumi,J.(2008)”The mathnawi of mathnawi” Caravan Publications,(Text in Persian ).
Sadeghi, O. (2015), ”Comparative Study of Representation of Iranian Traditional Spaces in Contemporary Painting and Architecture in the 1940s and 1950s”, International Conference on Architecture, Urban Planning,Civil Engineering, Art and Environment.
Sadr, R. (2021),” A survey of late Faramarz Pilaram’s artistic activities”, Iran Tosee newspaper , (491) ,(Text in Persian ).
Shateri, M. (2014),” Isfahan’s jame mosque,the representation of hidden and visible sanctuaries”, Ather Journal ,(61), 67-91,(Text in Persian ).
Sharifye Zindashty,B.Ogy,R.(2009),” New and original school calligraphy in contemporary”, Monthly art moon book ,(135).30-37,(Text in Persian ).
Shykh Mahdi,A., Ghomi Mostafa.(2011),” Postmodernism in the Saqqakhane school: the fusion of tradition and modernism”, Monthly art moon book,(151).120-127,(Text in Persian ).
Timuri, K. (2013). ” The investigation of calligraphic mystery and calligraphic paintings through surveying Reza Mafi’s works”Roshd Magazine. (37), 26-31,(Text in Persian ).
Valizadeh, F. (2018). ” Naghshikhat in the pathway of Iran's contemporary history, targeting on the analysis and comparison of formal and classical artists in contemporary Naghashikhat” , The first national conference on symbology in Iranian art with a focus on native arts,(Text in Persian ).
Zaka, Y. (1966). ”The history of the changes and evolutions of Darfash and the symbol of the Iranian government from the beginning of the 13th century AH until today”. Art and People.(31). 13-24 ,(Text in Persian ).
URLs
URL1. https://artang.ir/wp-content/uploads/Horseman.jpg
URL3. https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/5/22/12391982_567.jpg
URL4. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7oopgfS2QIbZUnIdA7NHer6JfeR2D_khJ-Z30z3ULMDr2eIrDdPcV-iTcQD9wPr6k5ZE&usqp=CAU
URL 5. https://honargardi.com/wp-content/uploads/2019/10/Faramarz-Pilaram-painting-artwork.jpg
URL7. https://irs01.wisgoon.com/irs01/94/5e/c1/4a/irs01_s3old_1577874606940432.jpg
URL8. https://static.iqna.ir/1/editor/201403/8588053571391594439951017848.jpg
URL9. https://tehranauction.com/wp-content/uploads/2019/06/Tabrizi-Sadegh.jpg
URL10. https://tehranauction.com/auction/%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-%d8%aa%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-1396-1317-2/