قرآن کریم (۱۳۷۸). ترجمه استاد الهی قمشهای، تهران: رشیدی و قائم نوین.
انجیل یوحنا (۱۳۶۳). انجمن کتاب مقدس.
براتی، بهاره و افروغ، محمد (1390). بازتاب نمادها و نشانههای شغلی در سنگهای قبور ارامنه، کتاب ماه هنر، شماره 156، 76- 87.
بلانت، ویلفرد (1383). اصفهان مروارید ایران، اصفهان: خاک.
بلخاری قهی، حسن (1394). قدر (نظریه هنر و زیبایی در تمدن اسلامی)، تهران: سوره مهر.
بلخاری قهی، حسن (1395). نظریه تجلی؛ در شرح شمایل گریزی هنر اسلامی و شمایلگرایی مسیحیت و
هندوئیزم، هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، دوره 21، شماره 1، 1-8.
بورکهارت، تیتوس (1386). مبانی هنر اسلامی، ترجمه امیر نصری، تهران: حقیقت.
تحویلدار، حسین بن محمد ابراهیم (۱۳۸۸). جغرافیای طبیعی و انسانی، تهران: اختران.
تمیزی، مهدی (۱۳۹۲). در سایه سرو: سرو نگارههای سنگ آرامگاههای مردم اصفهان، تهران: رسم.
تناولی، پرویز (1388). سنگ قبر، تهران: بنگاه.
جناب، میر سیدعلی (1376). الاصفهان، به کوشش محمد ریاضی، تهران: سازمان میراث فرهنگی کشور.
جهانمرد، بهاره (1397). پردیس نگارهها (نقوش سنگ مزارهای تخت فولاد و ارامنه جلفای اصفهان)، اصفهان: هنرهای زیبا.
جهانمرد، بهاره و ولیبیگ، نیما (1398). بررسی تناسب و ترکیببندی سنگ مزارهای با نقشمایه فرشته در آرامستان ارامنه جلفای اصفهان، نگره، دوره 14، شماره 52، 53- 67.
حق نظریان، آرمن (1385). کلیساهای ارامنه جلفای نو اصفهان، ترجمه نارسیس سهرابی ملایوسف، تهران: فرهنگستان هنر.
خدادادی، علی و صفی خانی، نینا و احمدپناه، ابوتراب (1393). نشانهشناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان (با تاکید بر نقوش حیوانی شیر و ماهی)، هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، دوره 19، شماره 4، 67- 76.
خدادادی، علی؛ صفیخانی، نینا و احمدپناه، ابوتراب (1397). بررسی تطبیقی نقشمایه فرشته در سنگ قبور آرامگاه ارامنه و تخت فولاد اصفهان، هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، دوره 23، شماره 3، 83-92
درهوهانیان، هارتون (۱۳۷۹). تاریخ جلفای اصفهان، ترجمه لئون میناسیان، محمدعلی موسوی فریدنی، اصفهان: زنده رود.
رائین، اسماعیل (1349). ایرانیان ارمنی، تهران: امیرکبیر.
رهبر، ایلناز (1400). مطالعه تاریخی بازتاب تحولات نشانهای جنسیت بر روی سنگ قبور زنان از دوره قاجار تا دوره معاصر، جلوه هنر، دوره 13، شماره 2، 21- 33.
شاردن، ژان (۱۳۶۲). سفرنامه شاردن: بخش اصفهان، ترجمه حسین عریضی، تهران: نگاه.
شاهمندی، اکبر (۱۳۹۲). بررسی و مقایسه تطبیقی طشت آبهای قبور در آرامگاههای تخت فولاد و ارامنه اصفهان، هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، دوره 18، شماره 1، 33- 44.
شاهمندی، اکبر و شهیدانی، شهاب (۱۳۹۲). نقشهای ماندگار سیری در آرایههای قبور ارامنه ایران، اصفهان: مولف.
صادقی، سارا؛ میراضی، زهرا و جوانمردزاده، اردشیر (1401). بررسی و مطالعه سنگ قبرهای ارمنی سنگ سفید الیگودرز، جلوه هنر، دوره 14، شماره1، 70- 87.
عقیلی، احمد (۱۳۸4). تخت فولاد اصفهان، اصفهان: کانون پژوهش.
غروی، مهدی (۱۳۷۶). آرامگاه در گستره فرهنگ ایرانی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
فتائی، گارگین (1387). نامهای خانوادگی ارمنی، پیمان، سال دوازدهم، شماره44، 47- 51.
فقیه میرزایی، گیلان؛ مخلصی، محمدعلی و حبیبی، زهرا (۱۳۸۴). تخت فولاد، یادمان تاریخی اصفهان، تهران: میراثفرهنگی.
کاظمپور، مهدی؛ محمدزاده، مهدی و شکر پور، شهریار (1399). تحلیل نمادشناسی نقوش سنگ مزارات اسلامی موزه شهر اهر، هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، دوره 25، شماره 1، 71- 86.
کربن، هانری (1371). آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی، ترجمه داریوش شایگان و باقر پرهام، تهران: آگاه.
لازاریان، ژانت (1382). دانشنامه ایرانیان ارمنی، تهران: هیرمند.
مظاهری، هوشنگ (۱۳۸۲). آرامگاه خارجیان در اصفهان، اصفهان: غزل.
مهدوی، مصلحالدین (۱۳۸2). مزارات اصفهان، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
موریه، جیمز (1378). سرگذشت حاجیبابای اصفهانی، ترجمه میرزا حبیب اصفهانی، تهران: نگاه.
موریه، جیمز (1386). سفرنامه جیمز موریه، جلد 2، ترجمه ابوالقاسم سری، تهران: توس.
مولند، اینار (1380). جهان مسیحیت، ترجمه محمدباقر انصاری و مسیح مهاجری، تهران: امیرکبیر.
میناسیان، هویک (1385). سنگ مزارهای ارامنه، اصفهان: سازمان میراثفرهنگی و صنایعدستی.
نادری، فاطمه (1388). معرفی پیکتوگرام های تخت فولاد اصفهان، مجموعه مقالات پژوهش گرافیک، تهران: یساولی.
همایی، جلالالدین (۱۳۸۱). تاریخ اصفهان: مجلد ابنیه و عمارات فصل تکایا و مقابر، تهران: هما.
هوویان، آندرانیک (1384). ارمنیان ایران، تهران: هرمس.
ورهام، غلامرضا (1385). نظام سیاسی و سازمانهای اجتماعی ایران در عصر قاجار، تهران: معین.
References
QuranBibleAghili, A. (2009). Takhte Foulad-Isfahan, Isfahan: Kanoun pajouhesh (Text in Persian).
Armen Kyurkchyan.( 2010). Armenian ornamental art, Hrair Hawk Khatcherian, Craftology LLC.
Barati, B., Afroq,M.(2011). The reflections of the occupation-related signs and symbols in armanian tomb stones, Ketab-e Mah the Arts, No. 156: 76-87(Text in Persian).
Bolkhari Ghehi, H. (2016), Qadr (theory of art and beauty in Islamic civilization), Tehran:Soore mehr, (Text in Persian).
Blunt, W. (2004).
Isfahan- Pearl of Persia, translated by M.Mousavi, Isfahan: khak, (Text in Persian).Burckhardt,T.(2007).
Art of Islam, Translated by A.Nasiri, Tehran: Haghighat, (Text in Persian).
Corbin, Henry.(1992). The horizons of spiritual thinking in Islamic Iran, Translated by D.Shaygan &B.Parham,Tehran: Agah, (Text in Persian).
Chardin, J.(1982),
A Journey to Persia,Translated by H.Arizi, Tehran: Negah, (Text in Persian).
Einar, M.(2001).Christian world, Translated by M.Ansari& M.Mohajeri, Tehran: Amirkabir, (Text in Persian).
Faghih Mirzayi, G., Mokhlesi, M., Habibi, Z. (2005). TakhteFoulad- historic relic of Isfahan, Tehran:Miras farhangi, (Text in Persian).
Jahanmard, B., Valibeig,N. (2019), A Study on the Proportions and Composition of the Tombstones Containing Angelic Motifs in Isfahan’s New Julfa Cemetery, Negare Journal, No52-14, 67-93, (Text in Persian).
Jahanmard, B.(2018).
PardiseMotifes, Isfahan: Honarhayeziba.
Khodadadi, A.,Safania,N., Ahmadpanah,A.(2018), Comparative study of the role of the angel on the rock of the Tombs of the Armenians and Flat of Steel in Isfahan,
Honar-Ha-Ye-Ziba Honar-Ha-Ye Tajassomi,No18, 83-92 (Text in Persian).
Hagh nazariyan, A. (2006). Churches of the Julfa in Isfahan, translated by N.Sohrabi,Tehran: Farhangestan Honar(Text in Persian).
Homayi, J. (2002). History of Isfahan- Cover of buildings, Tehran: Homa(Text in Persian).
Huiyan, A. (2005). Iranian Armenians, Tehran: Hermes(Text in Persian).
Hovhanian, H. (2000). History of new Julfa, translated by L.Minasiyan, M. mousavi, Isfahan: Zenderood(Text in Persian).
Lazarian, J. (2003). Encyclopedia of Iranian Aemenians, Tehran: Hirmand(Text in Persian).
MoslehAldin, M. (2002). Shrines of Isfahan, Isfahan: Isfahan University(Text in Persian).
Mazaheri, H. (2003).The tomb of foreigners in Isfahan, Isfahan: Ghazal(Text in Persian).
Morier, J. (2007), A Journey Through Persia, Translated by Abolghasemsari, Tehran: Tous,(Text in Persian).
Naderi,F.(2009). Introducing pictogram of TakhteFoulad-Isfahan, Ordibehesht Graphic
researchs, Tehran: Yasavoli(Text in Persian).
Raeen, E. (1970).
Armenian Iranians, Tehran: Amirkabir,(Text in Persian).
Shahmandi, A.(2013). Evaluating and comparing Tashab(Water Tub)in the Aemenians’CemeteryandtheCemeteryof TakhteFouladinIsfahan, Honar-Ha-Ye-Ziba Honar-Ha-Ye Tajassomi,No 18, 33-44,(Text in Persian).
Shahmani, A.,Shahidani, Sh. (2013). NaghshhayeMandegar- Research on the Motifs of Iranian Armenian graves, Isfahan: Publication of the author,(Text in Persian).
Tamizi, Mahdi. (2013). Dar saye Sarve-The Cedar of head stone of the Isfahan, Tehran: Rasm(Text in Persian).
Tahvildar, H. (2009). Natural and human geography, Tehran: Akhtaran,(Text in Persian).
Tanavoli, p.(2009). A History Sculptures in Iran, Tehran: Nazar, (Text in Persian).
Varahram, Gh.(2001). The political system and social organizations of Iran in the Qajar era, Tehran:Moein, (Text in Persian).