امین خندقی، جواد و سلمانی، علی (1394). نسبت ایدهآل زیبایی و زیبایی وابسته در فلسفه کانت، پژوهشهای فلسفی، دوره 9، شماره 16، 43-60.
برنهام، داگلاس (1398). درآمدی بر نقد قوه حکم، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: نی.
بریری، هدیه (1398). مطالعه امر شکوهمند در منظرهسازی دوره رمانتیک (مطالعه موردی: آثار گاسپر دیوید فریدریش)، کارشناسی ارشد نقاشی، تهران: دانشگاه هنر، پردیس باغ ملی.
بکولا، ساندرو (1399). هنر مدرنیسم، ترجمه رویین پاکباز، تهران: فرهنگ معاصر.
پاکباز، رویین (1400). در جستوجوی زبان نو، تهران: نگاه.
حاجیلو، سولماز (1398). بررسی نشانهشناسانه دریا در آثار هنرمندان معاصر، کارشناسی ارشد نقاشی، تهران: دانشگاه هنر، دانشکده هنرهای تجسمی.
سالمن، رابرت سی. و هیگینز، کتلین ام. (1395). تاریخ فلسفه غرب (جلد6): عصر ایدئالیسم آلمانی، ترجمه سید مسعود حسینی، تهران: حکمت، 33-37.
عزیزیان، حامد (1391). بررسی تحلیل پیشانقادانه و نقادانه کانت درباره امر والا، زیباشناخت، دوره 13، شماره 25، 17- 32.
کانت، امانوئل (1399). نقد قوه حکم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان. تهران: نی.
کرافورد، دانلد (1400). کانت، دانشنامه زیباییشناسی، ویرایش بریس گات و دومینینک مکآیور لویس، ترجمه منوچهر صانعی درهبیدی، تهران: فرهنگستان هنر، 41-49.
کلباسی اشتری، حسین (1386). مبادی و مقولات امر والا در نظریه زیباییشناسی کانت، نامه مفید، دوره 13، شماره 59، 67- 86.
گاردینر، پاتریک (1395). کانت: نقد قوه حکم، تاریخ فلسفه غرب (جلد6): عصر ایدئالیسم آلمانی، ترجمه سید مسعود حسینی، تهران: حکمت، 165-211.
گلدمن، الن (1393). بازنمایی در هنر، مسایل کلی زیباییشناسی، ویرایش جرولد لوینسون، ترجمه فریبرز مجیدی، تهران: فرهنگستان هنر، 75-108.
مظفریخواه، زینب (1401). بررسی جایگاه کنتراست مکمل و وسعت از منظر یوهانس ایتن در آثار کمالالدین بهزاد، جلوه هنر، دوره 14، شماره 1، 102-116.
مک آیور لوپس، دومینینک (1400). نقاشی، دانشنامه زیباییشناسی، ویرایش بریس گات و دومینینک مکآیور لویس، ترجمه فرهاد ساسانی، تهران: فرهنگستان هنر، 367-375.
References
Amin Khandaqi, J. and Salmani, A. (2015). The Ideal Ratio of Beauty And Relative Beauty In Kant's Philosophy, Philosophical Research, 9(16), 43-60 (Text in Persian).
Azizian, H. (2011). Examination of Kant's Pre-critical and Critical Analysis of the Sublime, Zibashenakht, 13(25), 17-32 (Text in Persian).
Bariri, H. (2019). The study of the Magnificent in the Landscape of the Romantic Period (A Case Study of the Works of Gasper David Friedrich), Mooness Baskabadi, Tehran: University of Arts (Text in Persian).
Bocola, S. (2020). The Art of Modernism, Translated by Rouin Pakbaz, Tehran: Farhange Moaser (Text in Persian).
Bowie, A. (2003). Modern Philosophy and the Emergence of Aesthetic Theory: Kant, Aesthetics and Subjectivity, Manchester: Manchester University Press, 16-48.
Brady, E. (2012). Reassessing Aesthetic Appreciation of Nature in the Kantian Sublime, The Journal of Aesthetic Education, 46(1), 91-109.
Burnham, D. (2019). An Introduction to the Criticism of the Ruling Power, Translated by Mohammad Reza Abul Ghasemi, Tehran: Ney (Text in Persian).
Clewis, R. R. (2015). The Place of the Sublime in Kant's Project, Studi Kantiani, 28, 149-68.
Crawford, D. W. (2021). Kant's Aesthetic Theory, Translated by Manouchehr Sanei Darehbidi, Tehran: Academy of Art (Text in Persian).
Deligiorgi, K. (2014). The Pleasures of Contra-Purposiveness: Kant, the Sublime, and Being Human, The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 72(1), 25-35.
Gardiner, L. P. (2016). Kant: Critique of the Power of Judgment, History of Western Philosophy, Translated by Seyyed Masoud Hosseini, Tehran: Hekmat (Text in Persian).
Goldman, E. (2014). Representation in Art: General Issues of Aesthetics, Edited by Jerrold Levinson, Translated by Fariborz Majidi, Tehran: Academy of Art (Text in Persian).
Hajilo, S. (2019). The Semiotic Study of the Sea in the Works of Contemporary Artists, Behnam Kamrani, Tehran: University of Arts (Text in Persian).
Kant, I. (2020). Critique of the Power of Judgment, Translated by Abdul Karim Rashidian. Tehran: Ney (Text in Persian).
Keble Chatterton, E. (1928). Old Sea Paintings, London: The Bodley Head.
Kolbasi Ashtari, H. (2017). Principles and Categories of the Sublime in Kant's Theory of Aesthetics, Nameh Mofid, 13(59). 67-86 (Text in Persian).
Lopes, D. (2021). Painting, Encyclopedia of Aesthetics, Translated by Farhad Sassani, Tehran: Academy of Art (Text in Persian).
Makkreel, R. (1984). Imagination and Temporality in Kant’s Theory of the Sublime, The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 42(3), 303-315.
Mozaffarikhah, Z. (2022). Investigation of the Position of Complementary Contrast and Breadth from the Perspective of Johannes Itten in the Works of Kamaluddin Behzad, Jelvey-Honar, 14(1), 102-116 (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2021). In Search of a New Language, Tehran: Negah (Text in Persian).
Peggy, R. (1994). Seascapes, London: Belitha.
Solomon Robert, C., Higgins Kathleen, M. (2016). The Age of German Idealism, Translated by Seyyed Masoud Hosseini, Tehran: Hekmat (Text in Persian).
Swinglehurst, E. (1995). The Art of Seascapes, New York: Shooting Star Press.
URLs
URL1.https://artsandculture.google.com/asset/m%C3%B6nch-am-meer/KwEv_TMiJhn5kA?hl=en-GB, date access: 2022/8/8.
URL2.https://artsandculture.google.com/asset/the-black-sea-a-storm-begins-to-whip-up-in-the-black-sea/BwG4NN3FH_vpnA?hl=en-GB, date access: 2022/8/8.
URL3. https://artsandculture.google.com/asset/the-ninth-wave/jgHuL-7yxgrOSw?hl=en-GB, date access: 2022/8/8.
URL4. https://www.markmitchellpaintings.com/blog/the-magic-of-marine-art, date access: 2022/8/8.
URL5.https://www.tate.org.uk/tate-etc/issue-50-autumn-2020/turners-modern-world-jenny-uglow, date access: 2022/8/8.
URL6. https://www.tate.org.uk/tate-etc/issue-50-autumn-2020/winsome-pinnock-jmw-turner-slave-ship, date access: 2022/8/8.