منابع
قرآن کریم (1385). ترجمه مهدی الهی قمشهای، تهران: نمونه.
کتاب مقدس (عهد عتیق و عهد جدید) (1380). ویلیام گلن و هنری مرتن، ترجمه فاضلخانهمدانی، تهران: اساطیر.
کتاب مقدس (2009). ترجمه تفسیری فارسی شامل عهد عتیق و عهد جدید، انجمن بینالمللی کتاب مقدس، چ. چهارم، بیجا: بینا.
آژند، یعقوب (1397). نگارگری ایرانی، پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری ایران، جلد1، تهران: سمت.
بابائیفلاح، هادی (1393). مطالعه تطبیقی قصص انبیاء در قرآن کریم و سرگذشت پیامبران در متن و نگارههای کتاب جامعالتواریخ، نگارینه هنر اسلامی، شماره 2، 15- 24.
برقی، یاسمن (1394). مطالعه تطبیقی قصص انبیاء بر اساس قرآن کریم و انجیل (نحوه تجسم آنها در نگارههای کتاب جامعالتواریخ، نمازخانه سیستین و لوجیا)، پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، تهران: دانشگاه الزهراء.
بزرگی، الههالسادات (1393). مطالعه تطبیقی و جامعهشناختی نگارههای کتاب جامعالتواریخ رشیدی و ظفرنامه تیموری، پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، تهران: دانشگاه الزهراء.
بهروزیپور، حسین و امیرحاجلو، سعید (1397). نقش و کارکرد نگارگری در مشروعیت مذهبی حکومت ایلخانان با تاکید بر نمادهای شیعی در نگارگریهای جامعالتواریخ رشیدی و آثارالباقیه بیرونی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، دوره 9، شماره 33، 143- 166.
بینیون، لورنس؛ گری، بازیل و ویلکینسون، جیمزوراستیوارت (1378). تاریخ تحلیلی هنر نگارگری ایرانی (سیر تاریخ نقاشی ایرانی)، ترجمه محمد ایرانمنش، تهران: امیرکبیر.
پاکباز، رویین (1380). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز، تهران: زرین و سیمین.
پوپ، آرتور اپهام و همکاران (1378). سیر و صور نقاشی ایران، ترجمه یعقوب آژند، تهران: مولی.
پورچنگیز، صدیقه (1395). بررسی تطبیقی نگارههای مذهبی نسخه جامعالتواریخ دوره ایلخانی و مجمعالتواریخ دوره تیموری، پایاننامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری، تهران: دانشگاه الزهراء.
تجویدی، اکبر (1375). نگاهی به هنر نقاشی ایران از آغاز تا قرن دهم هجری، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
حسیننژاد، اختر (1393). تحلیلی بر تاثیرات هنر مانوی بر نگارگری جامعالتواریخ رشیدی، پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، مازندران: دانشگاه مازندران.
شایستهفر، مهناز (1384). هنر شیعی، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی.
شایستهفر، مهناز؛ کیان، کتایون و شایستهفر، زهره (1390). بررسی موضوعی شمایلنگاری پیامبر اسلام (ص) در نگارگری دوره ایلخانی و حضرت مسیح در نقاشی مذهبی بیزانس متاخر، مطالعات هنر اسلامی، دوره 7، شماره 14، 41- 60.
شایستهفر، مهناز و عبدالکریمی، شهین (1395). عناصر بصری رویدادهای زندگی پیامبر اکرم (ص) در نگارههای جامعالتواریخ، مطالعات هنر اسلامی، دوره 12، شماره 25، 37- 52.
شراتو، امبرتو و گروبه، ارنست (1376). تاریخ هنر ایران (هنر ایلخانی و تیموری)، ترجمه یعقوب آژند، تهران: مولی.
شریفزاده، عبدالمجید (1375). تاریخ نگارگری در ایران، تهران: حوزه هنری.
شیخ صدوق (1378). عیون أخبار الرضا (ع)، جلد 1، تهران: جهان.
صداقت، فاطمه و خورشیدی، زهرا (1388). بررسی مضامین مذهبی در نسخ خطی جامعالتواریخ، مطالعات هنر اسلامی، دوره 5، شماره 10، 77- 97.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1389). المیزان فی تفسیرالقرآن، جلد 10، چ. دوم، تهران: دارالکتبالاسلامیه.
عکاشه، ثروت (1380). نگارگری اسلامی، ترجمه سیدغلامرضا تهامی، تهران: سوره مهر.
کنبای، شیلا (1389 الف). نگارگری ایرانی، ترجمه مهدی حسینی، تهران: دانشگاه هنر.
کنبای، شیلا (1389 ب). نگارگری ایرانی، ترجمه مهناز شایستهفر، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی.
References
The Holy Qur'an, (2006). Translation: Mehdi Elahi Qomshaei, Tehran: Sample, (Text in Persian).
The Bible,(2000). William Glen Henry Merton, Fazel Khanhamedani, Tehran: Asatir.
Bible,(2009). International Bible Society, 4th edition, No Name, (Text in Persian).
Akashe, Th (2001). Islamic painting, Seyed Gholamreza Tahami, Tehran: Surah Mehr.
Azhand, Y.(2018). Iranian Painting, Volume 1, Tehran: Samat, (Text in Persian).
Babaei Fallah, Hadi, (2014), The Comparative Study of Ghesas Al-Anbia in the Holy Quran and Memoir of Prophets in Context and Images of Jame Al-Tavārīk, Negarineh Islamic Art, 1(2), 15- 24, (Text in Persian).
Barghi, Yasmin, (2015). The Story of Prophets: A Comparative Study Based on The Holy Quran and The Bible) Visual Analysis between the Compendium of Chronicles, Sistine Chapel and Logia), Master Thesis, research in art, Alzahra University, (Text in Persian).
Behrouzi Pour H, Amir Hajjloo S, (2019). The Role and Function of the Art of Miniature in the Religious Legitimacy of the Ilkhanate Government with an Emphasis on the Shia Symbols in the Miniatures of Rashidi’s Jami al-Tawarikh and Biruni’s Assar al-Baghieh, the history of Islamic culture and civilization quarterly journal of research, 9(33), 143- 166, (Text in Persian).
Binyon, Laurence, Gray, Basil, Wilkinson, J.V.S. (1998), Persian miniature painting, including a critical and descriptive catalogue of the miniatures exhibited at Burlington House, January-March, 1931, Mohammad Iranmanesh, Tehran: Amir Kabir, (Text in Persian).
Bozorgi, Elaha Alsadat, (2014). A comparative and sociological study of the paintings of Rashidi's Jame al-Tawarikh and Timuri's Zafarnameh, Master Thesis, Department of Art Research, Alzahra University, (Text in Persian).
Canbay, Sheila,(2010), Iranian Painting, translated by Mahnaz Shayestehfar, Tehran: Institute of Islamic Art Studies, (Text in Persian).
Canbay, Sheila,(2010), Iranian Painting, translated by Mehdi Hosseini, Tehran: Art University, (Text in Persian).
Hosseinnejad, Akhtar (2014). An analysis of the effects of Mani art on Rashidi's Jame al-Tawarikh painting, Master Thesis, Department of Art Research, Mazandaran University, (Text in Persian).
Majidifar, Marzieh,(2019). A comparative study of the lives of Jacob(pbuh) and Joseph (pbuh) from the perspective of the Qur'an and the Bible, the 4th International Conference on Social Cultural Studies and Religious Research, (Text in Persian).
Mirzakhanian, Adena, (2014). A Comparative Analysis of Five Jami al- Tawarikh Illustrations with Five Miniatures from Cilician Period, Master Thesis, Painting field, Tehran: Art University, (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2001). Iranian Painting: from Ancient Times to the Present, Tehran, Zarrin & Simin, (Text in Persian).
Poorchangiz, Sedighe, (2016). A comparative study of religious pictures The Jami‘al-Tawarikh version Ilkhanid era and Majma -al-Tawarikh Timurid period, Master Thesis, Visual Communication (Graphic Design), Alzahra University, (Text in Persian).
Pope, Arthur Upham and others (1998). survey of Persian art, Yaqoub Azhand, Tehran: Molly, (Text in Persian).
Rice, D T,(1976), The Illustrations to the World History of Rashid al – Din, Edited by Basil Gray, Edinburgh: Edinburgh University Press.
Schrato, Umberto, and Ernest Grube, (1997), the History of Iranian Arts (Ilkhanid and Teimorid Arts). Translated by Yaghoub Azhand. Tehran: Mola, (Text in Persian).
Sedaghat, Fatemeh, Khorshidi, Zahra,(2009), A Study of Religious Themes in the Manuscripts of Jameá- al-Tawarikh, Islamic Art Studies, 5(10), 77-97, (Text in Persian).
Sharifzadeh, Abdolmajid,(1996), History of Painting in Iran, Tehran: Hozeh Honari, (Text in Persian).
Shayestehfar, Mahnaz, Abdolkarimi, Shahin,(2016), Visual Elements of Islam Prophet (PBUH) life events in religious paintings of Jameá- al-Tawarikh, Islamic Art Studies, 12(25), 37- 52, (Text in Persian).
Shayestehfar, Mahnaz, Kian, Katayoun, Shayestehfar, Zohreh. (2011). A thematic study of the iconography of the Prophet of Islam (PBUH) in the painting of the Ilkhanid period and Jesus Christ in the late Byzantine religious painting, Islamic Art Studies, 7(14), 41- 60, (Text in Persian).
Shayestehfar, Mahnaz,(2005). Shiite Art, Tehran: Institute of Islamic Art Studies, (Text in Persian).
Sheikh Sadouq,(1999). Ayoun Akhbar al-Reza (pbuh), volume 1, first edition, Tehran: Jahan, (Text in Persian).
Tabatabai, Seyyed Mohammad Hossein(2010). Al-Mizan fi Tafsir al-Qur'an, (2nd Ed), Tehran: Dar al-Kitab al-Islamiya, (Text in Persian).
Tajvidi, Akbar (1996). A look at Iranian painting art from the beginning to the 10th century, Tehran: Ministry of Culture and Islamic Guidance, (Text in Persian).
URLs: