منابع
اسکندری، زهرا (1394) بررسی مفهوم هویت در پوسترهای جشنوارۀ فیلم فجر، پایاننامۀ کارشناسیارشد، پژوهش هنر، دانشکدۀ هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر، تهران.
اکبری قلعهتکی، لیلا (1397) تحلیل مضمونی پوسترهای فیلم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایاننامۀ کارشناسیارشد، ارتباط تصویری، دانشگاه علم و هنر، یزد.
امین خندقی، جواد (1397) پدیدارشناسی: تصویر اسلام در سینمای غرب، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی؛ پژوهشکدۀ باقرالعلوم.
برزگر نصری، مجید (1397) مطالعۀ تطبیقی ساختار تصویری پوسترهای تئاتر و سینمای ایران با مضامین اجتماعی از سال 1390 تا 1396، پایاننامۀ کارشناسیارشد، پژوهش هنر، دانشگاه شاهد، تهران.
بنوا، ویلیام ال؛ بنوا، پاملا جی. (1390) پیامهای اقناعی؛ فرایند تأثیرگذاری، ترجمۀ مینو نیکو و وازگن سرکیسیان، تهران: مرکز تحقیقات صدا و سیما.
بوردول، دیوید (1396) روایت در فیلم داستانی، ترجمۀ علاءالدین طباطبایی، جلد1، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
دانشگر، فهیمه؛ طاهری، مونا (1397) «مطالعۀ تطبیقی شکل و محتوای پوسترهای اعتقادی در جوامع انقلابی: شوروی، چین، کوبا و ایران»، جلوۀ هنر، 10(3)، 15-28.
رفیعی، زهره (1395) مطالعۀ تطبیقی فضای بصری پوستر با محتوای فیلمهای درام اجتماعی ایران (1380-1394)، پایاننامۀ کارشناسیارشد، ارتباط تصویری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران.
صدیقیان، پوپک (1396) شناسایی روابط متقابل ژانر فیلم و پوستر آن با تمرکز بر فیلمهای دهۀ هشتاد و نود سینمای ایران، پایاننامۀ کارشناسیارشد، ارتباط تصویری، مؤسسۀ آموزش عالی کمالالملک، نوشهر.
کازهبیه، آلن؛ وونیتو، دنیس؛ ویلیام، هومن (1360) اصول نقد فیلم، ترجمۀ جمال حاج آقا محمد، تهران: پای ژه.
نصیری، ناصر (1391) پوسترهای سینمایی سه دهۀ اخیر ایران (از 1360 تا 1390)، پایاننامۀ کارشناسیارشد، ارتباط تصویری، مؤسسۀ آموزش عالی نبیاکرم، تبریز.
References
Akbari Ghaletaki, L. (2018). Thematic Analysis of Iranian Movie Posters after the Victory of the Islamic Revolution, Master's thesis, visual communication, Yazd: University of Science and Art, (Text in Persian).
Amin Khandaqi, J. (2018). Phenomenology: The Image of Islam in Western Cinema, Tehran: Islamic Development Organization; Bagher-al -Uloom Research Institute(Text in Persian).
Atwood, B. & Decherney, P. (2015); "Introduction", Iranian Cinema in a Global Context: Policy, Politics, and Form, eds. Blake Atwood and Peter Decherney, New York: Taylor & Francis, pp 1-12.
Barzegar Nasri, M. (2018). A Comparative Study of the Image Structure of Iranian Theater and Cinema Posters with Social Themes from 2012 to 2018, Master's thesis, Art Research, Tehran: Shahed University, (Text in Persian).
Benoit, W. L. (2011). Persuasive Messages: The Process of Influence, Translated by Minoo Nikoo, Tehran: IRIB Research Center, (Text in Persian).
Berlin, I. (2013); The Roots of Romanticism, ed. Henry Hardy, Princeton: Princeton University Press, 1999.
Bordwell, D. (2017). Narration in a Fictional film, Translated by Aladdin Tabatabai, Tehran: Farabi Cinema Foundation, (Text in Persian).
Casebier, A; Denitto, D. & Herman, W. (1982). Principles of Film Criticism, Translated by Jamal Haj Agha Mohammad, Tehran: Pai Jeh, (Text in Persian).
Chaplin, E. (2002); Sociology and Visual Representation, New York: Taylor & Francis.
Clarke, J. R. (2006); Art in the Lives of Ordinary Romans: Visual Representation and Non-Elite Viewers in Italy, 100 B.C. - 315 A.D., Berkeley: University of California Press.
Daneshgar, F., Taheri, M. (2019). Comparative Study of Propaganda Posters’ Presentation & Context, in Revolutionary Society: USSR, China, Cuba &Iran, Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 10(3), 15-28. doi: 10.22051/jjh.2018.13050.1193, (Text in Persian).
Eichenberger, A. (1997); "Approaches to Film Criticism", New Image of Religious Film, ed. John R. May, Kansas City: Sheed & Ward, pp 3-16.
Eskandari, Z. (2015). Investigating the Concept of Identity in Fajr Film Festival Posters, Master's thesis, Art Research, Tehran: Art University, (Text in Persian).
Falzon, C. (2002); Philosophy Goes to the Movies: An Introduction to Philosophy, New York: Taylor & Francis.
Gombrich, E. (1960); Art and Illusion, New York: Pantheon.
Hurley, N. P. (1987); The Reel Revolution: A Film Primer on Liberation, Maryknoll: Orbis Book.
Kundu, A. (2009); The Social Sciences: Methodology And Perspectives, Delhi: Pearson Education.
Meggs, P. B. (1992); Type and Image: The Language of Graphic Design, New York: John Wiley & Sons, Inc.
Millman, D. (2007); How to Think Like a Great Graphic Designer, New York: Allworth.
Mirbakhtyar, S. (2015); Iranian Cinema and the Islamic Revolution, Jefferson: McFarland, Incorporated, Publishers.
Morley, D. (1992); Television, audience and Cultural Studies, London: Routledge.
Nasiri, N. (2012). Movie Posters of the Last Three Decades of Iran (from 1982 to 2011), Master's thesis, visual communication, Tabriz: Nabi Akram Institute of Higher Education, (Text in Persian).
Payn, M. & Barbera, J. R. (2010); A Dictionary of Cultural and Critical Theory, 2nd Edition, London: Wiley-Blackwell.
Plato. (1952); Dialogues, trans. B. Jowett, Chicago: Encyclopedia Britannica.
Postman, N. (2005); Amusing Ourselves to Death: Public Discourse in the Age of Show Business, New York: Penguin Books.
Rafii, Z. (2016). A Comparative Study of the Visual Space of the Poster with the Content of Iranian Social Drama Films (2001-2005), Master's thesis, visual communication, Tehran: University of Science and Culture, (Text in Persian).
Rivers, C. (2011); Poster-Art: Innovation in Poster Design, Brighton: RotoVision SA.
Russell, W. B. (2009); Teaching Social Issues with Film, Charlotte: Information Age Publishing.
Seddighian, P. (2017). Identifying The Interrelationships of the Film Genre and Its Poster with a Focus on the Films of the 80s And 90s of Iranian Cinema, Master's thesis, visual communication, Nowshahr: Kamal-ul-Mulk Institute of Higher Education, (Text in Persian).
Smith, M. (2005); "Film", The Routledge Companion to Aesthetics, 2nd Edition, Eds. Berys Gaut and Dominic McIver Lopes, New York: Taylor & Francis, pp 597-609.
Weill, A. (2004); Graphics: A Century of Poster and Advertising Design, London: Thames & Hudson.
Williams, L. (1991); "Film Bodies: Gender, Genre, and Excess", Film Quarterly, 44(4), pp 2-13.
Wilson, G. M. (1986); Narration in Light: Studies in Cinematic Point of View, Baltimore: Johns Hopkins University Press.
Wollheim, R. (1987); Painting as an Art, Princeton: Princeton University Press.
Zeydabadi-Nejad, S. (2009); The Politics of Iranian Cinema: Film and Society in the Islamic Republic, New York: Taylor & Francis.
URL(s)
URL1: Cinematicket, available at: cinematicket.org, 1/12/1400.