احمدزاده، فرید؛ حسینی، سیدهاشم؛ نورسی، حامد (1397) «پژوهشی بر شناخت مضامین و نقوش سنگ قبور ایل گوران در شهرستان اسلامآباد غرب (شاهآباد سابق)»، مبانی نظری هنرهای تجسمی، 3(1)، 92-79.
اکبری، مریم؛ مولایی، محمدمهدی (1397) «تأثیر وجوه موازی اسلام و مسیحیت بر شکلگیری معماری کلیسا و مسجد (با تأکید بر روند تبدیل کلیسا به مسجد در دوران عثمانی)»، پژوهشهای معماری اسلامی، 6(4)، 137-121.
اوسپسنکی، لئونید؛ لوسکی، ولادیمیر (1388) معنای شمایلها، ترجمۀ مجید داودی، تهران: سورۀ مهر.
اولوبابیان، باگرات (1384) «خاچکار»، ترجمۀ ادوارد هاروتونیان، پیمان، 9(33) 52- 26.
آموزگار، ژاله (1392) تاریخ اساطیری ایران، تهران: سمت.
آیوازیان، ماریا (1391) اشتراکات اساطیری و باورها در منابع ایرانی و ارمنی، تهران: پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی.
باغداساریان، ادیک (1380) نگاهی به تاریخ ارمنیان ایران، تهران: ادیک باغداساریان.
بلخاری، حسن (1384) مبانی نظری هنر و معماری اسلامی، تهران: سوره.
بورکهارت، تینوس (1390) هنر مقدس، ترجمۀ جلال ستاری، تهران: سروش.
بهمنی، پردیس (1389) سیر تحول و تطور نقش و نماد در هنرهای سنتی ایران، تهران: دانشکدۀ هنر و رسانه، دانشگاه پیامنور تهران.
پرهام، سیروس (1371) دستبافتههای عشایری و روستایی فارس، جلد2، تهران: امیرکبیر.
پویان، جواد؛ خلیلی، مژگان (1389) «نشانهشناسی نقوش سنگ قبرهای قبرستان دارالسلام شیراز»، کتاب ماه هنر، 144،107- 98.
تورامانیان، توروس (1392) تاریخ معماری ارمنیان، ایروان: دانشگاه دولتی ایروان.
جهانمرد، بهاره؛ ولیبیگ، نیما (1398) «بررسی تناسب و ترکیببندی سنگمزارهای با نقشمایه فرشته در آرامستان ارامنه جلفای اصفهان»، نگره، 14(52)، 67-53.
خدادادی، علی؛ صفیخانی، نینا؛ احمدپناه، سیدابوتراب (1397) «بررسی تطبیقی نقشمایۀ فرشته در سنگ قبور آرامگاه ارامنه و تخت فولاد اصفهان»، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 23(3)، 92-83.
خزعلی، مرضیه (1387) «بررسی ماهیت فرشتگان از دیدگاه ادیان الهی»، اندیشۀ نوینی دینی، 4(12)، 184-153.
خلعتبری، محمدرضا (1383) کاوشهای باستانشناسی در محوطههای باستانی تالش: گزارش مقدماتی حفریات و سکه- میانرود، تهران: انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان.
دادور، ابوالقاسم؛ منصوری، الهام (1385) درآمدی بر اسطورهها و نمادهای ایران و هند در عصر باستان، تهران: کلهر.
دفتر آمار و اطلاعات استانداری لرستان، معاونت برنامهریزی (1390) سالنامۀ آماری بخش جمعیتشناسی، لرستان.
ذاکرین، میترا (1390) «بررسی نقش خورشید بر سفالینههای ایران»، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 3(46)، 33-23.
ذکاوت، سحر؛ نوری، سونیا (1397) «بررسی تطبیقی تزیینات وابسته به معماری دو کلیسای سنت استپانوس و قره کلیسا با تزیینات معماری ایران باستان (بررسی نقشمایههای خورشید، سرو و نیلوفر)»، جلوۀ هنر، 10(2)، 45-54.
رهبر، ایلناز (1400) «مطالعۀ تاریخی بازتاب تحولات نشانهای جنسیت بر روی سنگ قبور زنان از دورۀ قاجار تا دورۀ معاصر»، جلوۀ هنر،13(2)، 33-21.
ریاضی، محمدرضا (1381) طرحها و نقوش لباسها و بافتههای ساسانی، تهران: گنجینۀ هنر.
سارکسیان، گارون (1383) «دودمان گریکور مقدس و نخستین رهبران دینی ارمنستان»، پیمان، 8(27)، 23-5.
سرلو، خوان ادواردو (1389) فرهنگ نمادها، ترجمۀ مهرانگیز اوحدی، تهران: دستان.
سلطانینژاد، آرزو؛ فرهمند بروجنی، حمید؛ ژوله، تورج (1393) «تجلی نمادها در قالی ارمنیباف ایران»، نگره، 9(30)،61-47
شاهمندی، اکبر (1392) «بررسی و مقایسه تطبیقی تشتآبهای قبور در آرامگاههای تخت فولاد و ارامنۀ اصفهان»، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 18(1)، 44-33.
شایسته فر، مهناز (1389) »نماد اساس مطالعات زیبایی شناختی و مضمونی هنر«، کتاب ماه هنر، 139، 109-94.
شریفینیا، اکبر؛ ساریخانی، مجید؛ دولتیاری، عباس؛ قائمی، نعیمه (1395) «شناخت و بررسی مضامین و نقوش تزیینی سنگ قبور شهرستان درهشهر در استان ایلام»، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 21(1)، 35-23.
شریفینیا، اکبر؛ لشکری، آرش (1397) «بررسی و مطالعۀ نقوش تزیینی سنگ قبور قبرستان مادر زلیخا از شهرستان درهشهر»، جلوۀ هنر، 10(1)، 72-65.
شوالیه، ژان (1388) فرهنگ نمادها، ترجمۀ سودابه فضایلی، تهران: جیحون.
صفیخانی، نینا؛ احمدپناه، سید ابوتراب؛ خدادادی، علی (1393) «نشانهشناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان (با تأکید بر نقوش حیوانی شیر و ماهی)»، هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، 19(4)، 76- 67.
عطایی، محمدرضا (1398) «نمادشناسی مرگ بر مبنای نقوش حکشده روی سنگ قبر در منطقۀ زاگرس میانی با تأکید بر شهرستان نهاوند»، همایش بینالمللی زاگرسشناسی با عنوان منشأ پیدایش حیات انسان در رشتهکوههای زاگرس، بنیاد ایرانشناسی، تهران.
علینژاد، روجا (1393) «سفیدچاه، نمایهای فراتر از یک گورستان؛ شناخت و بررسی مضامین و نقوش تصویری گورستان سفیدچاه»، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی،19(2)، 56-49.
فرزین، علیرضا (1384) گورنگارههای لرستان: پژوهشی مردمشناختی در نقش و مضمون سنگ گورهای لرستان، تهران: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکدۀ مردمشناسی.
فقیهمیرزایی، گیلان؛ مخلصی، محمدعلی؛ حبیبی، زهرا (1384) تخت فولاد یادمان تاریخی اصفهان، تهران: شابک.
کاراپتیان، آرمینه آ (1391) «پیشینۀ فرشهای ارمنی و بازتاب نماد و انگاره در اصالت نقشهای آن»، پیمان،16(60)، 51-7.
کاظمپور، مهدی؛ محمدزاده، مهدی؛ شکرپور، شهریار (1399) «تحلیل نمادشناسی نقوش سنگ مزارات اسلامی موزۀ شهر اهر»، هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی،25(1)، 86-71.
کالج، مالکوم (1380) اشکانیان، پارتیان، ترجمۀ مسعود رجبنیا، تهران: هیرمند.
کامبخش فرد، سیفالله (1377) گورخمرههای اشکانی. نشریه باستانشناختی و تاریخ (پیوست 1)، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
کوپر، جیسی (1392) فرهنگ نمادهای آیینی، ترجمۀ رقیه بهزادی، تهران: علمی.
کوماراسوامی، آندانا (1386) فلسفۀ هنر مسیحی و شرقی، ترجمۀ امیرحسین ذکرگو، تهران: فرهنگستان هنر.
گراوند، افراسیاب (1397) «تفسیر شمایلنگارانۀ نقوش جانوری در قرهکلیسا- چالدران»، مطالعات باستانشناسی پارسه، 2(6)، 143-159.
گیرشمن، رومن (1377) هنر ایران در دوران ماد و هخامنشی، ترجمۀ بهرام فرهوشی، تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
مبینی، مهتاب؛ شاکرمی، طیبه؛ شریفینیا، اکبر (1397) «بررسی تطبیقی تزیینات گچبری مسجد سیمره با مسجد نهگنبد بلخ و سامرا از دورۀ عباسی»، هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، 23(1)، 73-61.
مقدم، محمد (1380) مهر و ناهید، تهران: هیرمند.
موسوی کوهپر، سید مهدی؛ خانعلی، حمید؛ نیستانی، جواد (1394) «سنگهای مزار، نمودی از وحدت مختلف اسلامی در ایران؛ گونهشناسی، طبقهبندی و مطالعۀ آرایهای سنگ مزارهای نوع گهوارهای»، تاریخ اسلام، 5(20)، 152-133.
مولند، اینار (1380) جهان مسیحیت، ترجمۀ محمد باقر انصاری و مسیح مهاجری، تهران: امیر کبیر.
نادری گرزالدینی، مرجانه (1394) «مضامین و مفاهیم گیاهی در تخت جمشید»،
کنفرانس بینالمللی معماری و شهرسازی، مهندسی عمران، هنر و محیطزیست، افقهای آینده، نگاه به گذشته،7-3.
نوراللهی، علی؛ شیرزاد، غلام (1394) «معرفی و تحلیل گورستانهای ارمنیان شهرستان خمین»، پیمان،19(72)، 96-74.
نوراللهی، علی؛ علیلو، سارا (1395) «قوم باستانشناختی گورنگارههای ارمنیان شرق زاگرس مرکزی، (خمین، شازند، الیگودرز، سیرک و جلفا)»، پیمان،20(76)، 152-107.
نوریزاده، احمد (1376) تاریخ و فرهنگ ارمنستان، تهران: چشمه.
__________(1384) صد سال شعر ارمنی (از اواخر قرن نوزدهم تا اواخر قرن بیستم)، تهران: چشمه.
هال، جیمز (1380) فرهنگ نمادها در هنر شرق و غرب، ترجمۀ رقیه بهزادی، تهران: معاصر.
هژبری نوبری، علیرضا (1383) جایگاه کاوشهای مسجد کبود تبریز در عصر آهن ایران و مقایسه آن با سایر محوه های هم عصر، مجموعه مقالات همایش بین المللی باستان شناسی ایران؛ شمال غرب ایران، به کوشش مسعود آذرنوش، تهران: انتشارات پژوهشکده باستانشناسی.
هژبری نوبری، علیرضا (1389) گزارش سومین فصل کاوشهای باستانشناختی گورستان باستانی لاریجان منطقه خدآفرین، تهران: گزارش چاپ نشده سازمان میراث فرهنگی.
هوسپیان، شاهین (1394) «چند کلیسای ارمنی در یک نگاه»، پیمان، 19(74)، 132-74.
__________ (1396) «خاچکار» (بخش دوم)، پیمان، 21(81)، 49-8.
__________ (1397) «کاوشهای باستانشناسی در آرامگاه پادشاهان اشکانی ارمنستان»، پیمان، 22(85)، 66- 46.
هیس، هوفمن رینولدز (1340) تاریخ مردمشناسی، ترجمۀ ابوالقاسم طاهری، تهران: ابنسینا.
یاحقی، محمدجعفر (1375) فرهنگ اساطیر و اشارات داستانی در ادبیات فارسی، تهران: سروش.
یونگ، کارل گوستا (1352) انسان و سمبلهایش، ترجمۀ ابوطالب صارمی، تهران: پایا.
References
Ahmadzadeh, F., Hosayni, S., Norasi, H. (2018). A Research on the Recognition of Implication & Motifs of Gooran Tribal Gravestones in West Islamabad (Ex-Shah Abad1) City, Theoretical Principles of Visual Arts, 3(1), 72-92. doi: 10.22051/jtpva.2018.3936 (Text in Persian).
Akbari M. ; Moulaii, M. M. (2019). The Impact of Parallel Aspects of Islam and Christianity on the Process of Converting Church to Mosque: During the Ottoman Era, Journal of Researches in Islamic Architecture, 6(4), 121-137 (Text in Persian).
Alinezhad, R. (2014). Sefidchah, An Image Beyond of a Cemetery Recognition and Study on themes and Visual Motifs of Sefidchahs Cemetery, Honar-ha-ye-Ziba Honar-ha-ye Tajassomi, 19 (2): 49-56 (Text in Persian).
Amoozgar, J. (2013). Mythological History of Iran, Tehran: SAMT Publications (Text in Persian).
Ataie, M. (2019). Symbolism of Death based on Motifs Carved on Tombstones in the Middle Zagros Region with Emphasis on Nahavand City, International Conference on Zagros Studies: The Origin of Human Life in the Zagros Mountains, Iranology Foundation, Tehran (Text in Persian).
Ayvazyan, M. (2012). Mythological Commonalities and Beliefs in Iranian and Armenian Sources, Tehran: Institute for Humanities and Cultural Studies (Text in Persian).
Baghdasarian, E. (2001). A Short History of Armenian Community in Iran, Tehran: Edik Baghdasarian (Text in Persian).
Bahmani, P. (2010). The Evolution of the Role and Symbol in Traditional Iranian arts, Payame Noor University of Tehran (Text in Persian).
Bolkhari, H. (2005). Theoretical Foundations of Islamic Art and Architecture, Tehran: Soore Publication (Text in Persian).
Burckhardt, T. (2011). Sacred Art in East & West: Its Principles and Methods, Tehran: Soroush Publications (Text in Persian).
Chevalier, J. (2009). Dictionnaire des Symboles: Mythes, Reves, Coutumes, Translated by Soudabeh Fazayeli, Tehran: Jeihoon (Text in Persian).
Cirlot, J.E. (2010). A Dictionary of Symbols, Tehran: Dastan Publications (Text in Persian).
Colledge, M. (2001). The Parthians, Translated by Massoud Rajabnia Tehran: Hirmand Publications (Text in Persian).
Coomaraswamy, A. (2007). Christian and Oriental Philosophy of Art, Tehran: Iranian Academy of the Arts (Text in Persian).
Cooper, J. C. (2013). An Illustrated Encyclopaedia of Traditional Symbols (1st Vol.), Tehran: Elmi Publications (Text in Persian).
Davdar, A. & Mansouri, E. (2006). An Introduction to the Myths and Symbols of Iran and India in Ancient Times, (1st ed.), Tehran: Kalhor Publications (Text in Persian).
Faqigh Mirzaie, G., Mokhlesi, M. & Habibi, Z. (2005). Takht-e Foulad: a Historical Cemetery in Iran's Isfahan, Tehran: Shabak Publications (Text in Persian).
Farzin, A. (2005). Lorestan Tombstone Motifs: An Anthropological Study on the Patterns and Content of Lorestan Tombstones, Tehran: Anthropological Research Institute of the Cultural Heritage and Tourism Organization (Text in Persian).
Garavand, A.; Rezalou, R. (2019). Iconographic Interpretation of Animal Designs in the Ghareh Klisa of Chaldoran, Parseh Journal of Archaeological Studies, 2 (6): 143-159 (Text in Persian).
Gershman, R. (1998). Iranian Art in the Median and Achaemenid Periods, translated by Bahram Farhoushi, Tehran: Scientific and Cultural Publications (Text in Persian).
Hall, J. (2001). Illustrated Dictionary of Symbols in Eastern and Western Art, Tehran: Farhang Moaser (Text in Persian).
Hays, H.R. (1961). From Ape to Angel, Tehran: Ibn Sina Publications (Text in Persian).
Hejbari Nobari, A. (2004). The location of the excavations of the Blue Mosque of Tabriz in the Iron Age of Iran and its comparison with other contemporaries, Proceedings of the International Conference on Archeology of Iran; Northwest of Iran, by Massoud Azarnoush, Tehran: Archaeological Research Institute Publications (Text in Persian).
Hejbari Nobari, A. (2010). Report of the third chapter of archeological excavations of Larijan ancient cemetery in Khodafarin region, Tehran: Unpublished report of Cultural Heritage Organization (Text in Persian).
Hovsepian, Sh. (2015). Several Armenian Churches it a Glance, Peyman Cultural Quarterly, 19 (74), 74-132 (Text in Persian).
Hovsepian, Sh. (2017). Khachkar (Part 2), Peyman Cultural Quarterly, 21 (80), 8-49 (Text in Persian).
Hovsepian, Sh. (2018). Archaeological Excavations at the Tomb of the Parthian Kings of Armenia, Peyman Cultural Quarterly, 22 (85), 46-66 (Text in Persian).
Jahanmard, B., Valibeig, N. (2019). A Study on the Proportions and Composition of the Tombstones Containing Angelic Motifs in Isfahan’s New Julfa Cemetery, Negareh Journal, 14(52), 53-67. doi: 10.22070/negareh.2019.4069.2085 (Text in Persian).
Jung, C.G (1973). Man and His Symbols, Translated by Abutaleb Saremi, Tehran: Paya (Text in Persian).
Kambakhsh Fard, S. (1998). Parthian zebras, Journal of Archeology and History (Appendix 1), Tehran: University Publishing Center (Text in Persian).
Karapetyan, A. (2012). The Background of Armenian Carpets and the Reflection of the Symbol and the Idea in the Originality of its Patterns, Peyman Cultural Quarterly, 16 (60): 7-51 (Text in Persian).
Kazempour, M., Mohammadzadeh, M., Shokrpour, S. (2020). The Iconography Analysis of the Islamic Period Grave stones in Ahar Museum, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 25(1), 71-86. doi: 10.22059/jfava.2018.266150.666028 (Text in Persian).
Khalatbari, M. R. (2004). Archaeological excavations in Talesh archeological sites: Preliminary report of excavations and coins - Miyanroud. Tehran: Publications of Cultural Heritage Research Institute and General Directorate of Cultural Heritage of Guilan Province (Text in Persian).
Khazali, M. (2008). Examining the Nature of Angels from the Perspective of Divine Religions, A Research Quarterly in Islamic Theology (kalam) and Religious Studies, 4 (12): 105-136 (Text in Persian).
Khodadadi, A., Safikhani, N., Ahmadpanah, S. (2018). A comparative study of the Image of Angel as a Motif Engraved on the Tombstones of Armenians’ Cemetery and Those of Takht-e-Foolad Cemetery in Esfahan, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 23(3), 83-92. doi: 10.22059/jfava.2018.227470.665609 (Text in Persian).
Lorestan Governor's Office of Statistics and Information, Deputy of Planning (2011). Statistical Yearbook of Demography, Lorestan (Text in Persian).
Mobini, M., Shakarami, T., Sharifinia, A. (2018). Comparative Study of Stucco Decorations of Seymareh Mosque, Noh Gonbad Mosque of Balkh, and Samarra from Abbasid Period, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 23(1), 61-72. doi: 10.22059/jfava.2017.240895.665729 (Text in Persian).
Moghaddam, M. (2001). Mehr and Nahid, Tehran: Hirmand Publications (Text in Persian).
Molland, I. (2001). The World of Christianity, translated by Mohammad Baqer Ansari and Masih Mohajeri, Tehran: Amir Kabir (Text in Persian).
Mousavi Kouhpar, S. M., Khanali, H.; Nayestani, G. (2016). Tombstones, a Case of Unity of Different Islamic Religions in Iran: Typology, Classification, and Study of Figures on Cradle Tombstones, Pajoohesh Name-ye Tarikhe ISLAM, 1(20), 133-153 (Text in Persian).
Naderi Garzaldin, M. (2015). Plant themes and concepts in Persepolis, International Conference on Architecture and Urban Planning, Civil Engineering, Art, Environment: A Look at the Past and the Future, 3-7 (Text in Persian).
Noorallahi, A. and Alilu, S. (2016). Archaeological Ethnography of Armenian Cemeteries in the East Zagros (Khomein, Shazand, Aligudarz, Sirk and Jolfa), Peyman Cultural Quarterly, 20 (76):107-152 (Text in Persian).
Noorallahi, A. & Shirzad, Gh. (2015). Introduction and Analysis of Armenian Cemeteries in Khomein City, Peyman Cultural Quarterly, 19 (72): 74-96 (Text in Persian).
Nourizadeh, A. (1997). History and Culture of Armenia, Cheshmeh (Text in Persian).
Nourizadeh, A. (2005). Hundred Years of Armenian Poetry, Cheshmeh (Text in Persian).
Ouspensky, L. and Lossky, V. (2009). The Meaning of Icons, (2nd ed.), Tehran: Soore Mehr Publication (Text in Persian).
Parham, C. (1992). Persian Rugs and Flatweaves, (Vol. 2), Tehran: Amir Kabir (Text in Persian).
Pooyan, J.; Khalili, M. (2010). Semiotics of Tombstones in Shiraz Daraslam Cemetery, Ketab-e-Mah-e-Honar, 144, 98-107 (Text in Persian).
Rahbar, I. (2021). A Historical Study of the Gender Signs related to Females on Gravestones from Qajar Period till Now, Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 13(2), -. doi: 10.22051/jjh.2021.33357.1569 (Text in Persian).
Riazi, M. (2002). Patterns and Designs of Sassanid Clothes and Weavings, Tehran: Ganjine Honar (Text in Persian).
Safikhani, N., Ahmadpanah, S., Khodadad, A. (2014). Semiotic of Isfahan s Takht-e Foulad Cemetery Motifs (With Emphasis on Animal Motifs of Lion and Fish, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 19(4), 67-76. doi: 10.22059/jfava.2014.55422 (Text in Persian).
Sargsyan, G. (2004). Dynasty of St. Gregory and the First Religious Leaders of Armenia, Peyman Cultural Quarterly, 27, 5-23 (Text in Persian).
Shahmandi, A. (2013). Evaluating and Comparing Tashtab (Water Tub) in the Armenian`s Cemetery and in the Cemetery of Takhte Foulad in Isfahan, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 18(1), 1-13. doi: 10.22059/jfava.2013.36269 (Text in Persian).
Sharifinia, A., Lashkari, A. (2018). A Review and Study of Decorative Motifs of Tombstones in Madar Zoleykhah Cemetery in Darreh Shahr, Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 10(1), 65-72. doi: 10.22051/jjh.2017.9247.1081 (Text in Persian).
Sharifinia, A., Sarikhani, M., Dolatyari, A., Ghaemi, N. (2016). Recognition and investigation of the themes and reliefs of tombstones of the City Darreh-Shahr in Ilam Province, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 21(1), 23-35. doi: 10.22059/jfava.2016.57707 (Text in Persian).
Shayestehfar, M. (2010). Symbol of the basis of aesthetic and thematic studies of art, Book of the Month of Art, 139, 109-94 (Text in Persian).
Soltaninejad, A., Farahmand Boroujeni, H., Zhole, T. (2014). Manifestation of Symbols in Armenian Woven Rugs, Negareh Journal, 9(30), 47-61 (Text in Persian).
Streiter, O., Leonhard v., Yoann G. (2007). From Tombstones to Corpora: TSML for Research on Language, Culture, Identity and Gender Differences, Pacific Asia Conference on Language Information and Computation 21, Seoul, Korea.
Touramanian, T. (2013). History of Armenian Architecture, Yerevan: Yerevan State University (Text in Persian).
Ulubabyan, B. (2005). Khachkar, Peyman Cultural Quarterly, Translated by Edward Harutyunyan, 9 (33), 26-52 (Text in Persian).
Yahaghi, M. (1996). A Dictionary of Myths and Narrative Symbols in Persian Literature, Tehran: Soroush Publications (Text in Persian).
Zakerin, M. (2011). The Study of Sun Image on Iranian Ceramic Dishes, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 3(46), 23-34 (Text in Persian).
Zekavat, S., Noori, S. (2018). A Comparative Study of Architectural Decorative Motifs of Saint Stephanos and GharaKelisaChurches with Ancient Iran Architectural Decoration(A Study of the Sun, Cedar and Lotus Motifs), Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 10(2), 45-54. doi: 10.22051/jjh.2017.13135.1198 (Text in Persian).
URL(s)
URL1: fa.wikipedia.org: 5-12:5909/1400: (نشان ملی ارمنستان)
URL2: tebyan-lorestan.ir:1399/09/09