احمدی، بابک (1371). از نشانههای تصویری تا متن، تهران: مرکز.
بنیامین، والتر (1380). خیابان یک طرفه، ترجمه حمید فرازنده، تهران: مرکز.
دلوز، ژیل (1392). سینما یک، ترجمه مازیار اسلامی، تهران: مینوی خرد.
ژیژک، اسلاوی (1386). لاکان-هیچکاک، ویراستاری اسلاوی ژیژک و مازیار اسلامی، تهران: ققنوس.
ژیژک، اسلاوی (1390). امر واقع لاکانی: تلویزیون، ترجمه مهدی سلیمی، تهران: رشد آموزش.
ژیژک، اسلاوی (1398). هنر امر متعالی مبتذل، ترجمه مازیار اسلامی، تهران: نی.
شکرابی، نیلوفر؛ بختیاری، بهروز و الستی، احمد (1398). تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها، هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، دوره 24، شماره 4، 91- 100.
شکرابی، نیلوفر و بختیاری، بهروز (1399). بررسی شکست هاله و اصالت مفهوم زن در تبلیغات عصر پست مدرن و نمود آن در ایران، جلوه هنر، دوره 12، شماره 2، 69- 82.
صالحی، میثم (1398). بررسی روانکاوانه کارکرد سینما با تکیه بر مفهوم نگاه خیره در اندیشههای ژاک لاکان، رویش روان شناسی، دوره 37، شماره 4، 53- 61.
کوری، گریگوری (1388). تصویر و ذهن، ترجمه محمد شهبا، تهران: مهر نیوشا.
گروسین، ریچارد و بولتر، دیوید (1388). منطق تحول رسانه ای، ترجمه رحیم قاسمیان، تهران: مهرنیوشا.
هیوارد، سوزان (1381). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، ترجمه فتاح محمدی، زنجان: هزاره سوم.
ترجمه منابع فارسی به انگلیسی:
Ahmadi, B. (1995). From Pictorial Signs to the Text: Toward the Semiotics of Visual Communication, (nd ed13). Tehran: Markaz Publication (Text in Persian).
Benjamin, W. (2001). One-way Street, and other writings, (nd ed7). Tehran: Markaz Publication (Text in Persian).
Bolter, J. David. (2009). Remediation: understanding new media, (nd ed 1).Tehran:
Mehr Newsha(Text in Persian).
Currie, G. (2009). Image and mind: film, philosophy and cognitive science, (nd ed 1).Tehran: :
Mehr Newsha (Text in Persian).
Deleuze, G. (2013). L’ image-movement, (nd ed1). Tehran: Minooye kherad (Text in Persian).
Hayward, S. (2014). Key concepts in cinema studies, (nd ed5). Zanjan: Hezare Sewom (Text in Persian).
Shekarabi, N.
Mahmoodi-BakhtiarI, B. Alasti, A. (2019). The Effect of the Power of Urban Advertisements on the Change of the Identity of the Metropolitans and thier citizens,
Honar-HA-Ye-Ziba Honar-Ha-Ye-Tajassomi, Volume 24. Issue4. Autumn (91-100) (Text in Persian).
Shekarabi, N. Mahmoodi-BakhtiarI, B, (2020). Investigating on the Aura Breakage Process and Genuineness of Woman's Concept in the Propaganda of the Postmodern Era and Its Reflection in Iran, Jelve-y-honar Glory of Art, Volume 12. Issue 2. Summer (69-82) (Text in Persian).
Salehi, M. (2019). Psychological interview of cinema's function basis on the concept of gaze in jacques
lacan's thought, Rooyesh-e-Ravanshenasi, Volume4. Summer (53-61) (Text in Persian).
Žižek, S. (2011). The Lacanian Real: Television, (nd ed1). Tehran: Roshde Amoozesh (Text in Persian).
Žižek, S. (2007). Everything you Always Wanted to Know about Lacan, (nd ed1). Tehran: Ghoghnoos (Text in Persian).
Žižek, S. (2014). The art of the ridiculous sublime: on david lynch's lost highway. (nd ed 3) Tehran: Nashr-e Ney (Text in Persian).
Baudrillard, J. (1998). The Consumer Society. London: sage.
Baudrillard, J. (1996). The System of Objects. Translated by James Benedict. London: Verso.
Bonitzer, P. (1992). “The Skin and the Straw”. Everything You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock). Edited by Slavoj Žižek. London: Verso.
Božovič, M. (1992). “The Man Behind His Own Retina”. Everything You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock). Edited by Slavoj Žižek. London: Verso.
Ewen, S. (1996). PR! A Social History of Spin. New York: Basic Books.
Cook, G. (1992). The Discourse of Advertising. London: Routledge.
Payne, M. (1993). Reading Theory: An Introduction to Lacan, Derrida and Kristeva. Oxford: Black well. Lacan,
Lacan, J. (1977). Ecrits. Translated by Alan Sheridan. London: Tavistock Publication.
Lacan, J. (1978). The Four Fundamental Cancepte. English-language translation of (Le séminaire. Livre XI. Les quatre concepts fondamentaux de la psychanalyse) published in Paris by Le Seu.
Lacan, J. (1988). The Seminar, Book I: Freud’s papers on Technique. Cambridge: Cambridge University Press.
Lacan, J. (2006a). The Signification of the Phallus. Ecrits. Trans, Bruce Fink, New York; Norton p579.
Lacan, J.(2006b). TheInstance of the Letter in the Unconscious or Reason since Freud, Ecrits, Bruce Fink, New York; Norton, p 431.
Merleau-panty, M. (1962). Phenomenology of Perception, Trans: Colin Smith.
Stavrakakis, Y. (2006). “Objects of Consumption, Causes of Desire: Consumerism and Advertising in Societies of Commanded Enjoyment”. Gramma: Journal of Theory and Criticism. Vol. 14: Objects – Material, Psychic, Aesthetic.
Zizek, S. (2004). The Pupper and the Dwavf, Cambridje, MA: MIT Press.
Žižek, S. (1992). Everything You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock). London: Verso.
Zizek, S. (1994). The Metastases of Enjoyment: Six Essays on Woman and Casuality, London, Verso.
منابع تصاویر
URLs:
URL1.www.adsoftheworld.com
URL2.www.canneslions.com
URL3.www.Pictam.com