آلیاری، حسین(1373). نظامیه در عهد نظام الملک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز، دوره 37، شماره 151 و 152، 1-12.
ابن خلکان، شمسالدین ابوالعباس قاضی احمد بن محمد(1971). وفیاتِ الاعیان و انباء ابناء الزمان ممّا ثبت بالنَقلِ والسَماع وأثبتهُ العِیان، جلد 4، بیروت: دار صادر.
احمدپناه، سیدابوتراب(1380). زیباییشناسی نقوش سفال نیشابور، هنرنامه، دوره 4، شماره 12، 4-27.
افضلطوسی، عفتالسادات و فرضی، روناک(1393)، تأثیر موسیقی بر سبکهای گرافیک(مطالعه موردی: طراحی جلد آثار موسیقایی)»، جلوه هنر، دوره 6، شماره 2، 33-49.
السُبکی، تاجالدین(1413). طبقات الشافعیه الکبری، جلد 3، مصر: هجر للطباعه والنشر والتوزیع.
القشیری، عبدالکریمبن هوازن(1345). رساله قشیریه، بدیعالزمان فروزانفر، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
اوکویرک؛ استینسون؛ ویگ؛ بون و کایتون(1393). مبانی هنر: نظریه و عمل، محمدرضا یگانه دوست، چ. دوم، تهران: سمت.
رشیدی، صادق(1390). نشانه شناسی موسیقی تعزیه، تهران: جهاد دانشگاهی.
ریاضی کشه، محمدرضا(1371). نیشابور از دیدگاه باستانشناسی، باستان شناسی و تاریخ، دوره 6، شماره11 و 12، 20-30.
ساعی، علی(1392). روش پژوهش تطبیقی با رویکرد تحلیل کمی، تاریخی و فازی، تهران: آگاه.
شادکام، علی(1395). مطالعه تطبیقی موسیقی ردیف دستگاهی ایران با معماری ایرانی در دوره اسلامی (مطالعه موردی مسجد جامع ورامین)، پایان نامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، دانشگاه سمنان.
صفا، ذبیحالله(1369). تاریخ ادبیات در ایران از میانه قرن پنجم تا آغاز قرن هفتم هجری، جلد2، تهران: فردوس.
قنبری، محمدرضا(1386). نگاهی به مکتب خانه در ایران، فرهنگ مردم ایران، دوره 2، شماره 9، 119-139.
قوچانی، عبدالله(1364). کتیبههای سفال نیشابور، تهران: موزه رضا عباسی.
کانت، ایمانوئل(1381). نقد قوه حکم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، چ. دوم، تهران: نی.
کنگرانی، منیژه(گردآورنده)(1388). مجموعه مقالات دومین و سومین هم اندیشی هنر تطبیقی، تهران: فرهنگستان هنر.
مصاحب، غلامحسین(1381). دایره المعارف فارسی، چ. دوم، تهران: امیرکبیر.
منصوری، پرویز(1376). تئوری بنیادی موسیقی، چ. سوم، تهران: کارنامه.
منظم، ترکان(1386). بررسی تطبیقی موسیقی و نقاشی در نگارگریهای مکتب دوم تبریز، پایاننامه کارشناسی ارشد نقاشی، تهران: دانشگاه الزهرا.
نامور مطلق، بهمن(1389). دانشهای تطبیقی، تهران: سخن.
وجدانی، بهروز و قیطاقی، مجتبی(1397). موسیقی بومی و مقامی نواحی خراسان. تهران: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.
Beard, D. & Gloag, K. (2005). Musicology: The Key Concepts. Routledge.
Lipscomb, S. D. (1995). Cognation of Musical and Visual Accent Structure Alignment in Film and Animation, University of California.
Nietzsche, F. (1967). The Birth of Tragedy, The Case of Wagner, Translated to English by Walter Kaufman. New York: Random House.
References
Afzaltousi, E.; Farzi, R. (2015). The Influence of Music Genre on The Related Graphic Design, JELV - Y- HONAR , 6(2), 33-49(Text in Persian)
Ahmadpanah, A. (2001). Aesthetics of Neishabour Pottery Patterns, Honarnameh, 4(12), 27-4 (Text in Persian).
Aliari, H. (1994). Nezamiyeh in the Era of Nizam Al-Mulk. Journal of Persian Language and Literature University of Tabriz, 37(151 & 152) 1-12 (Text in Persian).
Al-Qushayrī, A. (1966). Resaleye Qosheyreyya, (Forouzanfar, B. trans.) Tehran: Book Translation and Publishing Company (Text in Persian).
Al-Subki, T. (2009). Tabqat Al-Shafi'iyyah Al-Kubra, vol.3, Egypt: Hijral Tabaye va Nashre elTozee
Beard, D.; Gloag, K. (2005). Musicology: The Key Concepts. Routledge.
Ghanbari, M. (2007). A look at Maktab-Khane in Iran. Iranian Folklore Quarterly, 2(9), 139-119 (Text in Persian).
Ibn Khalkan, S. (1971). Wafayāt Al-aʿyān Wa Anbāʾ Abnāʾ Az-Zamān, vol.4 (1st ed), Beirut: Dar Sader (Text in Persian).
Kant, I. (1790). Critique of Judgment, (Rashidian, A.K. trans.), (2nd ed), Tehran: Ney (Text in Persian).
Lipscomb, S. D. (1995). Cognation of Musical and Visual Accent Structure Alignment in Film and Animation, California: University of California.
Mansoori, P. (1997). Fundamental Theory of Music, (3rd ed), Tehran: Karnameh (Text in Persian).
Monazam, T. (2008). Contrastive Analysis Of Music And Painting In Second Style Of Tabriz School, M.A. Thesis in Painting, Faculty of Art, Alzahra University (Text in Persian).
Mosaheb, G. (2002). The Persian Encyclopedia, (2nd ed), Tehran: Amirkabir (Text in Persian).
Namvar Motlagh, B. (2010). Comparative Knowledge, Tehran: Sokhan (Text in Persian).
Nietzsche, F. (1967). The Birth of Tragedy, the Case of Wagner, (Kaufman, W. trans.) New York: Random House.
Okwirk; Stinson; Whig; Boone; Cayton. (2014). Art Fundamentals: Theory & Practice, (Yeganehdoost, M.R trans.) (2nd ed), Tehran: SAMT (Text in Persian).
Quchani, A. (1985). Neishabour Pottery Inscriptions, Tehran: Reza Abbasi Museum (Text in Persian).
Rashidi, S. (2011). Semiotics of Taziyeh Music, Tehran: Academic Center for Education, Culture and Research (Text in Persian).
Riyazi Kesheh, M. (1992). Neishabour from the Point of View of Archeology, Journal of Archeology and History, 6(11 & 12), 20-30 (Text in Persian).
Saei, A. (2013). Comparative Research Method: With Quantitative, Historical and Fuzzy Analysis Approach, Tehran: Agah (Text in Persian).
Safa, Z. (1990). History of Literature in Iran from the Middle of the Fifth Century to the Beginning of the Seventh Century A.H., vol. 2, Tehran: Ferdows (Text in Persian).
Shadkam, A. (2016). A Comparative Study of Persian Classical Music (Radif) and Persian Architecture in Islamic Era (Case Study: Varamin Great Mosque), M.A Thesis in Art Research, Faculty of Art and Architecture, Semnan University (Text in Persian).
Vojdani, B.; Qeitaghi, M. (2018). Folk and Regional Music of Khorasan. Tehran: Research Institute of Cultural Heritage & Tourism (Text in Persian).