اسماعیلپور، ابوالقاسم(1387). اسطوره بیان نمادین، تهران: سروش.
الیاده، میرچا(1384). اسطوره بازگشت جاودانه، ترجمه بهمن سرکاراتی، تهران: طهوری.
حسینی، مریم و شکیبی ممتاز، نسرین(1391). سفر قهرمان در داستان «حمام باد گرد» بر اساس شیوه تحلیل کمبل و یونگ، ادب پژوهی، پیاپی ۲۲، ۳۳-۶۳.
حیدریان شهری، احمدرضا و حاجی هادیان، منصوره(1394). بازخوانی سفر قهرمان در داستان هفتخان رستم و معلقه عنترِ بن شداد عیسی، زبان و ادبیات عربی، دوره 7، شماره 13، 30-57.
دادور، ابوالقاسم و روزبهانی، رویا(1398). ﺑﺎزﺗﺎب ﻃﺒﻴﻌﺖ در ﮔﺴﺘﺮه اﺳﺎﻃﻴﺮ اﻳﺮان، جلوه هنر، دوره 11، شماره 1(پیاپی22)، 63-72.
ذبیحی، رحمان و پیکانی، پروین(1395). تحلیل کهنالگوی سفر قهرمان در داراب نامه طرسوسی بر اساس الگوی جوزف کمبل، ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی، دوره 12، شماره 45، 91-118.
رمضانی، کمال(1398). شاماران در فرهنگ فولکلور کردستان، کرمانشاه: طاقبستان.
ستاری، جلال(1384). جهان اسطورهشناسی، تهران: مرکز.
شهپر راد، کتایون(1383). اسطوره و ادبیات(مجموعه مقالات)، تهران: سمت.
عبدی، لیلا و صیاد کوه، اکبر(1392). بررسی دو شخصیت اصلی منظومه ویس ورامین بر اساس الگوی سفر قهرمان، ادب پژوهی، دوره 7، شماره 24، 129-147.
فولادی، محمد و رحمانی، مریم(1397). بررسی و نقد داستان بیژن و منیژه بر اساس کهنالگوی سفر قهرمان جوزف کمبل، علوم ادبی، دوره 8، شماره 13، 93-113.
قربان صباغ، محمود رضا(1392). بررسی ساختار در هفتخان رستم: نقدی بر کهنالگوی سفر قهرمان، جستارهای نوین ادبی، سال 46، شماره 180، 27-56.
کراپ، الکساندر؛ آبراهام، کارل؛ کازنو، ژان و استروس، لوی(1386). جهان اسطورهشناسی، ترجمه جلال ستاری، تهران: مرکز.
کمبل، جوزف(1396). قهرمان هزارچهره، ترجمه علی مفرد شادی خسرو پناه، مشهد: گل آفتاب.
کنگرانی، منیژه(1388). تحلیل تک اسطوره نزد کمبل با نگاهی به روایت یونس و ماهی، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، سال سوم، شماره4(پیاپی 14)، 74- 91.
کوپ، لارنس(1384). اسطوره، ترجمه محمد دهقانی، تهران: سروش.
مجوزی، رمضان و عابد کهخاژاله، علی(1394). نقد کهنالگویی «سفر قهرمان» در افسانه بانوی حصاری هفتپیکر نظامی بر اساس نظریه یونگ و کمپبل، مطالعات داستانی، دوره 3، شماره 4، 95-109.
مسرور، شیلان(1398). بررسی و تحلیل اسطوره شاماران در منطقه مکریان مهاباد، پایان نامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، تهران: دانشکده هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
مسرور، شیلان و رهبر، ایلناز(1398). بررسی و تحلیل اسطوره شاماران در منطقه مکریان مهاباد، فرهنگ و ادبیات عامه، دوره ۷، شماره ۲۸، ۷۳-۹۷.
معصومی، غلامرضا(1386). اساطیر و آیینهای باستانی جهان، تهران: سوره مهر.
واحد دوست، مهوش(1381). رویکردهای علمی به اسطورهشناسی، تهران: سروش.
ووگلر، کریستوفر(1387). سفر نویسنده، ترجمه محمد گذر آبادی. تهران: مینوی خرد.
یداللهی شاهراه، رؤیا(1392). تکامل شخصیت وهاب درزمینه عشق در داستان خانه ادریسیها بر مبنای الگوی سفرِ قهرمان جوزف کمبل، نقد ادبی، دوره ۶، شماره ۲۴، ۱۶۹-۱۹۸.
References:
- Ismailpour, A. (2008). The Myth of Symbolic Expression, Tehran: Soroush (Text in Persian)
-Aliadeh, M. (2005).The Myth of Eternal Return, (Sarkarati, B. trans.) Tehran: Tahoori (Text in Persian)
-Hosseini, M.; Shakibi Mumtaz, N. (2012). The Hero's Journey in the Story of "Round Wind Bath" Based on the Method of Analysis by Campbell and Jung, Scientific Quarterly of Literary Studies, 7(22), 33-63 (Text-in-Persian)
- Heidarian Shahri, A.; Haji Hadian, M. (2015). Reading the Journey of the Hero in the Story of Haft Khan Khan Rostam and the suspended Antar Bin Shaddad Isa, Scientific Journals of Arabic Language and Literature, 7(13),30-57 (Text-in-Persian)
- Dadvar, A.; Roozbehani, R. (2020) The Reflection of Nature in Iran’s Mythology, JOURNAL of JELVE - Y- HONAR, 1(11),63-72 (Text-in-Persian)
- Ramezani, K. (1398). Shamaran in Kurdistan Folklore Culture, Kermanshah: Taghobestan Publishing (Text in Persian)
- Sattari, J. (2005). The World of Mythology, Tehran: Markaz Publications (Text in Persian)
-Shahpar Rad, K. (2004). Myth and Literature (Collection of Articles), Tehran: Samat Publications (Text in Persian)
- Abdi, L.; Sayad Kooh, A. (2013). A Study of the Two Main Characters of Weiss Varamin System Based on the Pattern of the Hero's Journey, Journal of Literary Studies,7(29),129-147 (Text-in-Persian)
- Fouladi, M.; Rahmani, M. (2019). Review and critique of the story of Bijan and Manijeh based on the Archetype of the Journey of the hero Joseph Campbell, Scientific Journals of Literary Sciences, 8(13), 93-113 (Text-in-Persian)
- Ghorban Sabbagh, M. R.(2013). A Study of Structure in Haft Khan Khan Rostam: A Critique of the Archetype of the Hero's Journey, Scientific Quarterly of New Literary Essays, 46(180), 27-56 (Text-in-Persian)
- Campbell, J. (2017), the Champion of a Thousand Faces, (Mofrad, A.; Khosrowpanah, Sh. trans.) Mashhad: Gol Aftab (Text in Persian)
-Cope, L. (2005).Myth, (Dehghani, M. trans.) Tehran: Soroush Publications (Text in Persian)
- Kangrani, M. (2009). Analysis of a Single Myth by Campbell with a Look at the Narrative of Younes and Mahi, Pazhouhesh Nameh-e Farhangestan-e Honar, 4 (14), 74-91 (Text-in-Persian)
-Crop, A.; Abraham, C.; Casno, J.; Strauss, L. (2007) .The World of Mythology, (Sattari, J. trans.) Tehran: Markaz Publishing (Text in Persian)
-Masroor, S.; Rahbar, I. (2020) A Study and Analysis of the Shamaran Myth in the Makrian Region of Mahabad, Journal of Popular Culture and Literature,7(28),73-97 (Text-in-Persian)
- _____.; _____. (2020) Investigation and analysis of Shamaran myth in Makrian region of Mahabad, M.A. Thesis in Art Research, Faculty of Art and Architecture, Islamic Azad University, Tehran (Text in Persian)
-Masoumi, G. (2007). Ancient Myths and Mirrors of the World, Tehran: Surah Mehr Institute of Islamic Culture and Art (Text in Persian)
- Majozi, R.; Abed KeKhajaleh, A. (2015). A Critique of the Archetype of "Heroic Journey" in the Legend of the Lady of the Fence Military Weekly Based on Jung and Campbell's Theory, Quarterly Journal of Fiction Studies, 3(4), 95-109 (Text-in-Persian)
- Vaheddoost, M. (2002). Scientific Approaches to Mythology, Tehran: Soroush Publications (Text in Persian)
- Vogler, Ch. (2008). The author's Journey, (Gozarabadi, M, trans.) Tehran: Microfinance Publishing (Text in Persian)
- Yadollahi Shahrah, R. (2013). The Evolution of the Wahhabi Character in the Field of Love in the Story of the House of Idrisians Based on the Pattern of the Journey of the Hero Joseph Campbell, Journal of Literary Criticism, 6 (24), 169-198 (Text-in-Persian)