منابع
آدامووا. آ. ت.(1386). نگارههای ایرانی گنجینه آرمیتاژ، ترجمه زهره فیضی، تهران: فرهنگستان هنر.
آژند، یعقوب(1392). کارستان هنری آقانجفعلی، هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، دوره 18، شماره 4، 33- 42.
آژند، یعقوب(۱۳۹۵). نگارگری ایران(پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری ایران)، جلد 2، تهران: سمت.
اختیار، مریم؛ رابینسون، ب.و.؛ شرویدر، اریک و دیگران(1377). دوازده رخ، ترجمه یعقوب آژند، تهران: مولی.
اعلاء توکلی روزبهانی، فاطمه(1392). بررسی تصویرسازی به روش زیرلاکی در اصفهان دوران قاجار، پایاننامه کارشناسی ارشد تصویرسازی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
افهمی، رضا و معصومی بدخش، نسرین(1395). تاثیرات مبانی نقاشی و عوامل فرهنگی در نوع چیدمان پیشزمینه و پسزمینه عکاسی دوره قاجار، جلوه هنر، دوره 8، شماره 2، 7- 18.
پاکباز، رویین(1390). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز. چ. دهم، تهران: زرین و سیمین.
حاجیسیدجوادی، سید محمدمهدی و حاجی سیدجوادی، سید محمدعلی(1392). اطلس رنگی نژادهای سگ. مشهد: شرکت کشاورزی و دامپروری سرافراز هزارمسجد.
خلیلی، ناصر(1386). کارهای لاکی(جلد هشتم از گزیده ده جلدی مجموعۀ هنرهای اسلامی)، ترجمه سودابه رفیعی سخایی، تهران: کارنگ.
رشیدی بشرآبادی، مرضیه(۱۳۹۷). بررسی تکچهرهنگاری بر روی قلمدانهای دوره صفوی تا قاجار، پایاننامه کارشناسی ارشد نقاشی، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
صفری، سحر(۱۳۹۷). حیات سیاسی- فرهنگی اصفهان در حکومت مسعود میرزا ظلالسلطان، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه یزد.
فلور، ویلمام؛ چلکووسکی، پیتر و اختیار، مریم(1381). نقاشی و نقاشان دوره قاجار، ترجمه یعقوب آژند، تهران: ایل شاهسون بغدادی.
کریمزاده تبریزی، محمدعلی(۱۳۵۴). آقانجفعلی نقاشباشی اصفهانی، هنر و مردم، شماره ۱۵۹ و ۱۶۰، 88- 92.
کریمزاده تبریزی، محمدعلی(1370). احوال و آثار نقاشان قدیم ایران، جلد 3، تهران: مستوفی.
کریمزاده تبریزی، محمدعلی(۱۳۷۹). قلمدان و سایر صنایع روغنی ایران، تهران: ساتراپ.
کریمی، نرگس(1395). پاپیهماشه، اصفهان: سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری اصفهان.
کنبای، شیلا(1389). نقاشی ایرانی، ترجمه مهدی حسینی، چ. چهارم، تهران: دانشگاه هنر.
یاوری، حسین و ابتهاج همدانی، هلیا(۱۳۹۰). سیری در قلمدانهای لاکی روغنی ایران(با تأکید بر قلمدانهای لاکی دوره قاجاریه)، تهران: آذر و سیمای دانش.
URLs:
-URL 1: www.berouztarinha.ir (access date: 2019/12/4).
-URL 2: https://www.dogbreedslist.info (access date: 2019/12/10).
-URL 3: www.petha.ir (access date: 2019/12/2).
-URL 4: https://scontent-frt3-1.cdninstagram.com (access date: 2019/12/6).
References:
-Adamova, A. T. (2007). Persian Painting and Drawing from the Hermitage Museum. Tehran: Academy of Art.
-Afhami, R.; Masoumi Badakhsh, N. (2016). Influences of Painting Basics and Cultural Factors in Type of Background’s and foreground’s Composition in Photography of Qajar Era. JOURNAL of JELVE-Y- HONAR. 8(2)7-18 (Text in Persian).
-Ala Tavakoli, F. (2013). Illustrating with Lacquer Technique in Qajar Cycle Isfahan, Tehran: Islamic Azad University (Text in Persian).
-Azhand, Y. (2013). Agha Najafali’s Art Workshop, HONAR-HA-YE-ZIBA.18(4) 33-42 (Text in Persian).
-Azhand, Y. (2016). Iranian Painting (Research in the History of Iranian Painting). Tehran: Samt Publication.
-Canby, SH. R. (2010). Persian Painting. (4th ed), Tehran: The University of Arts Tehran-Iran.
-Ekhtiar, M.; Canby, Sh. R.; Robinson, B. W.; Schroeder, E. (1998). Persian Masters. Tehran: Mola Publication.
-Floor, W. M.; Chelkowski, P. J.; Ekhtiar, M. (2002). Art and Artists in Qajar Persia. Tehran: Shasavane Baghdadi Eli.
-Haji Seyyed Javadi, S.M.M.; Haji Seyyed Javadi, S.M.A. (2013).
The Dog Encyclopedia.Mashhad:Sarafraz-hezarmasjed Agriculture and Animal Husbandry Company.
www.sarafraz-hezarmasjed.ir(Text in Persian).
-Karimi, N. (2016). Papier mache, Isfahan: Entertainment Cultural Office of Isfahan (Text in Persian).
-Karimzadeh Tabrizi, M.A. (1975). Agha Najafali Naghash Bashi Esfahani, Honar-va-Mardom.159 & 160, 88-92.
-Karimzadeh Tabrizi, M.A. (2000). Qalamdan and Persian Lacquer Work. Tehran: Satrap Publication.
-Karimzadeh Tabrizi, M.A. (1991). The Styles & Works of Ancient Painters of Iran. Tehran: Mostofi (Text in Persian).
-Khalili, N. (2007). Lacquer of the Islamic Land. Tehran: Karang Publication.
-Pakbaz, R. (2011). Iranian Painting: From Past till Today. Tehran: Zarin-o-Simin (Text in Persian).
-Rashidi Boshrabadi, M. (2018). Study of Portrait on pens from Safavi to Qajar period. M.A. Thesis in Painting, Sistan and Baluchestan University.
-Safari, S. (2018). Political-Cultural Life of Isfahan in the Government of Massoud Mirza Zel-ol-Soltan, M.A. Thesis in Social Sciences, Yazd University.
-Yavari, H.; Ebtehaj Hamedani, H. (2011). A Look at Iranian Oil Lacquer Pens (with Emphasis on Qajar Period Lacquer Pens). Tehran: Azar and Sima-y-Danesh Publication.
-URL 1: www.berouztarinha.ir (access date: 2019/12/4)
-URL 2: https://www.dogbreedslist.info (access date: 2019/12/10)
-URL 3: www.petha.ir (access date: 2019/12/2)
-URL 4: https://scontent-frt3-1.cdninstagram.com (access date: 2019/12/6)