قرآن کریم(1390). ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، تهران: به نشر.
ابیطالب، علی(ع)(1391). نهج البلاغه، ترجمه محمد دشتی، تهران: رسالت یعقوبی.
اسفندیاری، حسینعلی(1348). رباعیات حکیم عمر خیام. تهران: اسفندیاری.
اسفندیاری، حسینعلی(1353). نخستین دیدار با بهزاد، خاطرات وحید، شماره 35، 43-47.
باقریزاد، داوود و کزّازی، میرجلالالدین(1393). گرامیداشت دم(غنیمت فرصت) در اندیشه خیام با نگاه تطبیقی با مولوی، عرفانیات در ادب فارسی، دوره 5، شماره18، 11-26.
جعفری، محمدتقی(1372). تحلیل شخصیت خیام، چ. سوم، تهران: موسسه کیهان.
حقیقت، مهشید(1395). سیر تحول آثار حسین بهزاد پس از مواجهه با هنر کلاسیک غرب، تهران: دانشگاه سوره.
خرمشاهی، بهاءالدین(1378). رباعیات خیام، با تصحیح و مقدمه و حواشی محمد علی فروغی و قاسم غنی، چ. دوم، تهران: ناهید.
خیام، عمر(1354). رباعیات خیام، به تصحیح محمد علی فروغی، تهران: امیرکبیر.
ذکاوتی قراگزلو، علیرضا(1377). عمر خیام نیشابوری، تهران: طرح نو.
رجبی، زینب و قاضیزاده، خشایار(1397). تحلیل جامعهشناختی بازتاب تحولات اجتماعی در آثار نگارگری حسین بهزاد، مطالعات فرهنگ و ارتباطات، دوره 19، شماره 43، 195-227.
رحمدل، غلامرضا(1386). مقایسه اغتنام فرصت در اندیشههای حافظ و خیام، ادبپژوهی، دوره 1، شماره 2، 117 -141.
رزاق زاده، هادی(1391). بررسی آثار و جایگاه استاد حسین بهزاد در نگارگری معاصر ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
فاضلی، مهبود(1387). نظام فکری خیام، پژوهشهای ادبی، دوره 5، شماره 20، 61 -89.
فیضی، کریم(1391). هستی و مستی، چ. چهارم، تهران: اطلاعات.
ﻣﺤﻤﺪﺯﺍﺩﻩ، ﻣﺤﻤﺪﺟﻌﻔﺮ(1384). «از منزل کفر تا به دین(سیری در نمونههای تاثیر قرآن و حدیث در شعر خیام)، شعر، دوره 12، شماره 45، 62- 65.
ﻣﺤﻤﺪی وکیل، مینا(1388). نقد معناشناختی در مطالعه تطبیقی ادبیات و نقاشی با تکیه بر داستان لیلی و مجنون، جلوه هنر، شماره 2، 25- 38.
مسبوق، سیدمهدی؛ نظریمنظم، هادی و فرزبود، حدیثه(1391). خوشباشی و دمغنیمتشمری در اندیشههای خیام نیشابوری و طرفهبنعبد، متنشناسی ادب فارسی، دوره 4، شماره 1(پیاپی 13)، 147-162.
معینالدینی، ﻣﺤﻤﺪ و عصار کاشانی، الهام(1392). سیر تحول زیباییشناسی طبیعت در تکنگارههای مکتب اصفهان، جلوه هنر، دوره 5، شماره 1، 77- 90.
میربها، ابوالفضل(1350). شرح احوال استاد حسین بهزاد، تهران: اداره کل نگارش وزارت فرهنگ و هنر.
ناصریپور، محمد(1383). آفرین بر قلمت ای بهزاد. چ. دوم. تهران: سروش.
هدایت، صادق(1356). ترانههای خیام، تهران: جاویدان.
یاحقی، محمدجعفر و براتی، محمدرضا(1385). بوطیقای مرگ در شعر سنایی و خیام، نامه انجمن، دوره 6، شماره 21، 25-50.
References:
The Holy Quran, (2011). Translated by Seyyed Hashem Rasooli Mahallati, Tehran: Beh Nashr.
Ali Ibn Abi Talib, (2012). Nahj al-Balaghah, Translated by Mohammad Dashti, Tehran: Resalat Yaghoubi (Text in Persian).
Bagherizadeh, D. &
Kazzazi J. (2014). Commemoration of Twinkle (Seizing an Apportunity) in Khayyam’s Intellection with a Comparative Glance at Mowlavi,
Erfaniat Dar Adab Farsi, 18(5), 11-26 (Text in Persian).
Esfandiari, H. A. (1975). The First Meeting with Behzad, Khaterate Vahid, 35, 43-47 (Text in Persian).
Esfandiari, H. A. (1969). The Rubaiyat of Omar Khayyam, Tehran: Esfandiari (Text in Persian).
Feizi, K. (2013). Existance & Intoxication. Tehran: Etela’at (Text in Persian).
Fazeli, M. (2008). Khayyam's Intellectual System, Literary Research, 5(20), 61-89 (Text in Persian).
Haghighat, M. (2016). The Evolution of Hossein Behzad's Artworks after Facing the Classical Art of the West, Tehran: Sooreh University (Text in Persian).
Hedayat, S. (1977). Khayyam Poems, Tehran: Javidan (Text in Persian).
Ja'fari, M. T. (1994). Khayyam's Personality Analysis. Tehran: Kayhan Institute (Text in Persian).
Khayyam, O. (1975). Khayyam's Quatrains, Edited by Mohammad Ali Foroughi, Tehran: Amir Kabir (Text in Persian).
Khorramshahi, B. (2000). Khayyam's Quatrains, with Correction and Introduction by Mohammad Ali Foroughi and Qassem Ghani, (2nd ed.), Tehran: Venus (Text in Persian).
Masboogh, M., Nazari Monazzam, H. & Farzabood, H. (2012).Being Happy and Carpe Diem in Khayyam’s and Tarafeh's Thoughts, Textual Criticism of Persian Literature, 4(1), 147-162 (Text in Persian).
Mirbaha, A. (1971). Description of Master Hossein Behzad. (1st ed.), Tehran: Ministry of Culture and Arts (Text in Persian).
Mohamadi Vakil, M. (2009). Semantic Criticism in a Comparative Study of Literature and Painting Based on the Lily and Madonna Story, Glory of Art (Jelve-y-Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 2, 25-38 (Text in Persian).
Mohammadzadeh, M. J. (2006). From the House of Unbelief to Religion (A Survey on the Examples of the Influence of the Qur'an and Hadith on Khayyam's Poetry, She’r. 45, 62-65 (Text in Persian).
Mo'in al-Dini, M. & Assar Kashani, E. (2015). The Aesthetic Evolution of Nature in Isfahan School Monographs. Glory of Art (Jelve-y-Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 9, 77-90 (Text in Persian).
Naseripoor, M. (2004). Praised Be Your Brush, Behzad, (2nd ed.). Tehran: Soroush (Text in Persian).
Rahmdel, Gh. (2007). Carpe Diem in the Poertry of Hafiz & Khayyam, Adab Pazhuhi, 1(2), 117-141 (Text in Persian).
Rajabi, Z. & Ghazizadeh, Kh. (2019). Sociological Analysis of the Reflection of Social Evolutions in the Artworks of Hussein Behzad, Culture-Communication Studies, 19(43), 195-227 (Text in Persian).
Razaghzadeh, H. (2013). Studing the Works of Hossein Behzad and His Status in contemporary Persian Painting, Tehran: Tarbiat Modares University (Text in Persian).
Yahaghi, M. J. & Barati, M. R. (2006). Death in the Sanaie & Khayyam’s Poems, Nameh Anjoman, 6(21), 25-50 (Text in Persian).
Zakavati Qaragezloo, A. (1998). Omar Khayyam Neyshabouri, Tehran: Tarhe No (Text in Persian).