آقاخانی، حمید و منتظری رودبارکی، احمد(1386). مبانی هنرهای تجسمی 1، تهران: دانشگاه پیام نور.
آنتونیادس، آنتونی سی(1393). بوطیقای معماری، جلد دوم: راهبردهای محسوس به سوی خلاقیت معماری، ترجمه احمدرضا آی، تهران: سروش.
اعرابی، جعفر(1394). آفرینش فرم، مشهد: حرفه هنرمند.
افضلطوسی، عفتالسادات و فرضی، روناک(1393). تاثیر سبکهای موسیقی بر طراحی گرافیک(مطالعه موردی: طراحی جلد آثار موسیقایی)، جلوه هنر، شماره 12، 33-48.
پایور، فرامرز(1393). دورههای سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا، تهران: موسسه فرهنگی هنری ماهور.
پوریوسفزاده، سارا؛ بمانیان، محمدرضا و احمدی، فریال(1389). بازشناسی وجوه اشتراک معماری و موسیقی، کتاب ماه هنر، شماره 147، 38- 43.
پیرنیا، محمدکریم(1392). سبکشناسی معماری ایرانی، تهران: سروش دانش.
تخمچیان، علی؛ قرهبگلو، مینو و نژادابراهیمی، احد(1396). شکلگیری فضا در اثر پیوند مفهومی «موسیقی-ریاضی» و معماری(مطالعه موردی: جلوخان و آسمانه گنبدخانه مسجد شیخ لطف الله اصفهان)، پژوهشهای معماری اسلامی، سال پنجم، شماره 2، 108-129.
چینگ، فرانسیس دی. کی.(1394). معماری: فرم، فضا، نظم، ترجمه زهره قراگزلو، تهران: دانشگاه تهران.
حلیمی، محمدحسین(1391). اصول و مبانی هنرهای تجسمی، تهران: احیاء کتاب.
حنانه، مرتضی(1388). گامهای گمشده، تهران: سروش.
خالقی، روحالله(1390). نظری به موسیقی ایرانی، تهران: رهروان پویش.
دانشگر، فهیمه و طاهری، مونا(1397). مطالعه تطبیقی شکل و محتوای پوسترهای اعتقادی در جوامع انقلابی: شوروی، چین، کوبا و ایران، جلوه هنر، سال دهم، شماره 3، 15-28.
رشیدی، صادق(1390). نشانهشناسی موسیقی دستگاهی ایران(تحلیل مفاهیم نشانداری و دلالت موسیقایی)، نامه پژوهش فرهنگی، سال دوازدهم، شماره 14، 109- 126.
سراج، سید حسام الدین(1390). از گذر گل تا دل، تهران: کتاب نیستان.
سمیعپور، تیمن و سیدیان، سیدعلی(1395). تعبیر عناصر موسیقی و معماری با زبان مشترک، نمونه موردی موسیقی و معماری سنتی ایران. مطالعات تطبیقی هنر، سال ششم، شماره 11، 99-113.
شاطریان، رضا(1390). معماری مساجد ایران، تهران: نوپردازان.
شفیعی، شیما(1391). بررسی رابطه معنایی جلد کتاب موسیقی و محتوای آن، تهران: دانشگاه الزهراء.
صدیق اکبری، سحر و کاظمی، مهروش(1393). تبیین مفاهیم بافت موسیقیایی بافت سنتی شهر یزد در مقایسه با بافت سنتی شهر تبریز، هویت شهر، سال هشتم، شماره 19، 101-110.
علیزاده، حسین؛ اسعدی، هومان؛ افتاده، مینا؛ بیانی، علی؛ کمال پورتراب، مصطفی و فاطمی، ساسان(1390). مبانی نظری موسیقی ایرانی، تهران: فرهنگی هنری ماهور.
فلامکی، منصور؛ نامی، غلامحسین؛ ملاح، حسینعلی؛ حائری، محمدرضا و دیگران(1387). معماری و موسیقی، تهران: فضا.
کامکار، پشنگ(1390). شیوه سنتورنوازی. تهران: هستان.
کاندینسکی، واسیلی(1385). نقطه، خط، سطح(سهمی در تجزیه عناصر نقاشی)، ترجمه علی پورصالح. تهران: بهار.
گرشاسبی نیا، ناهید(1371). تجزیه و تحلیل جلد نوار موسیقی سنتی ایران، تهران: دانشگاه الزهراء.
لشگری، منوچهر(1394). مقدماتی سنتور: آهنگهای فلکلریک و خاطر انگیز برای کلیه سازهای مضرابی، تهران: چنگ.
مبینی، مهتاب؛ میرزاکلهر، علی و ذاکرجعفری، نرگس(1396). عناصر زیباشناسانه مشترک در معماری و موسیقی. مطالعات تطبیقی هنر، سال هفتم، شماره 14، 1-15.
مشکاتیان، پرویز(1394). گل آیین: 18 قطعه برای سنتور، تهران: علیرضا جواهری.
نتل، برونو(1394). ردیف موسیقی دستگاهی ایران، ترجمه علی شادکام، تهران: سوره مهر.
نفری، بهرام(1389). اطلاعات جامع موسیقی، تهران: مارلیک.
References
Afzal Tousi, E. & Farzi, R. (2014). The Influence of Music Genre on the Related Graphic Design, Glory of Art (Jelve-y-Honar), 6(2), 33-49 (Text in Persian).
Aghakhani, H. & Montazeri Roudbaraki, A. (2007), Principals of Visual Arts 1, (1st ed.), Tehran: Payame Noor University (Text in Persian).
Alizadeh, H., Asadi, H., Oftadeh, M., Bayani, A., Kamal Pourtarab, M. & Fatemi, S. (2011). Theoretical Foundations of Iranian Music, Tehran: Mahoor Institute of Culture & Arts (Text in Persian).
Antoniades, A. C. (2014). Poetics of Architecture, Theory of Design, Translated by AhmadReza Ai, Tehran: Soroush (Text in Persian).
Ching, F. (2015). Architecture: Form, Space and Order, Translated by Zahra Gharagozloo, Tehran: University of Tehran Press (Text in Persian).
Daneshgar, F., Taheri, M. (2019). Comparative Study of Propaganda Posters’ Presentation & Context, in Revolutionary Society: USSR, China, Cuba &Iran, Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 10(3), 15-28. (Text in Persian).
Erabi, J. (2015), Creation of Form, Mashhad: Herfeh Honarmand (Text in Persian).
Falakian, N. & Falakian, A. (2013). Study on the Relationship between Architecture and Music, Journal of Applied Environmental and Biological Sciences, 3(9), 94-98.
Falamaki, M., Nami, Gh., Mallah, H., Haeri, M., Malek Aslanian, E., Dehlavi, H., Sinaei, Kh., Moshiri, F., Saremi, A., Talaei, E., Samimi, Sh. & Matin, K. (2008). Memari & Music, Tehran: Faza (Text in Persian).
Garshasbinia, N. (1992). Analysis and Evaluation of Iranian Traditional Music Cover, Tehran: Alzahra University (Text in Persian).
Halimi, M. (2012). Principles and Foundations of Visual Arts, Tehran: Ehyae Ketab (Text in Persian).
Hannane, M. (2009). The Lost Scales, Tehran: Soroush (Text in Persian).
Jablonska, J., Trocka-Leszczynska, E. & Tarczewski, R. (2015). Sound and architecture – Mutual Influence, Journal of Energy Procedia, 78(2015), 31-36.
Kamkar, P. (2011). Way of Playing Santur, Tehran: Hastan (Text in Persian).
Kandinsky, W. (2006). Point, Line, Surface (A contribution to the Decomposition of Painting Elements), Translated by Ali Poursaleh, Tehran: Bahar (Text in Persian).
Khaleghi, R. (2011). A Comment to Iranian Music, Tehran: Rahrovane Pouyesh (Text in Persian).
Kilicaslan, H. & Ece Tezgel, I. (2012). Architecture and Music in the Baroque Period, Journal of Procedia – Social and Behavioral Sciences, 51(2012), 635-640.
Klyton, A. C. (2015). Space and Place in World Music Production, Journal of City, Culture and Society, 6(4), 101-108.
Lashgari, M. (2015). Preliminary Santur: Folkloric and Memorable Songs for all Instrumental Musical Instruments, Tehran: Chang (Text in Persian).
Meshkatian, P. (2015). Gol Aein: 18 Pieces for Santur, Tehran: Alireza Javaheri (Text in Persian).
Mobini, M., Mirzakalhor, A. & Zakerjafari, N. (2018). Common Aesthetic Elements in Architecture and Music (Renaissance Case Study), Scientific Journal of Motaleate-e Tatbighi-e Honar, 7 (14), 1-15 (Text in Persian).
Nafari, B. (2010). Music Comprehensive Information, Tehran: Marlik (Text in Persian).
Nettl, B. (2015). The Radif of Persian Music, Translated by Ali Shadkam. Tehran: Soore Mehr (Text in Persian).
Payvar, F. (2014). Abolhasan Saba's Radif for Santur, Tehran: Mahoor Institute of Culture & Arts (Text in Persian).
Pirnia, M. (2013). Stylistics of Iranian Architecture, Tehran: Soroushe Danesh (Text in Persian).
Pour Yousefzade, S., Bemanian, M. & Ahmadi, F. (2010). Recognizing the Shared Fundamentals of Architecture and Music, Ketabe Mahe Honar, 147, 38-43 (Text in Persian).
Rashidi, S. (2011). Semiotics of Iranian Classical Music (Analysis of Marks and Musical Signs). Culture-Communication Studies, 12(14). 109-126 (Text in Persian).
Samipour, T. & Seyedian, S. (2016). Interpretation of the Architectural and Musical Elements in a Common Language, Scientific Journal of Motaleate-e Tatbighi-e Honar , 6 (11), 99-113 (Text in Persian).
Sedigh Akbari, S. & Kazemi, M. (2014). Comparison of Musical Concepts of Traditional Context in Yazd and Tabriz, Hoviat Shahr, 8 (19), 101-110 (Text in Persian).
Seraj, S. (2011). Passing from Clay to the Heart, (2011). Tehran: Neyestan Book (Text in Persian).
Seraj, S. (2017). Comparative Study of Music and Architecture from the Aesthetic View, Journal of History Culture and Art Research, 6(1), 685-702.
Shafiee, Sh. (2012). A Survey on Semantic of Music Book Cover Design, Tehran: Alzahra University (Text in Persian).
Shateriyan, R. (2011). Architecture of Mosques in Iran, Tehran: Nopardazan (Text in Persian).
Tokhmechian, A., Gharebeghlou, M. & Nej Ebrahimi, A. (2017). The Formation of Space by the Conceptual Link of Music-Math and Architecture: A Case Study of Jelokhan and Asemaneh of Sheikh Lotfollah Mosque in Isfahan, Iran University of Science & Technology, 5 (2), 108-129 (Text in Persian).