اصغری قمی، محمد(1394). مبانی تزیینات در مساجد و مقایسه آن در دوره سلجوقیان و ایلخانان، همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی، رشت: دانشگاه پیام نور گیلان، 1-10.
الیاده، میرچا(1397). تصاویر و نمادها، ترجمه محمد کاظم مهاجری، تهران: پارسه.
بلر، شیلا و بلوم، جاناتان ام.(1381). هنر و معماری اسلامی، ترجمه اردشیر اشراقی، تهران: سروش.
پورخالقی چترودی، مهدخت(1380). درخت زندگی و ارزش فرهنگی و نمادین آن در باورها، مطالعات ایرانی، شماره 1، 89-126.
پورخالقی چترودی، مهدخت(1381). ارزشهای نمادین درخت در شاهنامه، مشهد: به نشر.
حسامی، وحید(1390). مطالعه مفهومی نقش شیر در هنر ایران بعد از اسلام، همایش ملی هنر اسلامی، دانشگاه بیرجند، 1-29.
خزایی، محمد(1381). نقش شیر در هنر اسلامی، هنرهای تجسمی، شماره 17، 54-57.
خودی، الدوز(1385). معانی نمادین شیر در هنر ایران، کتاب ماه هنر، شماره 97 و 98، 96-105.
رضوی، سید ابوالفضل(1390). جایگاه اقتصادی آناتولی در عصر سلجوقیان و ایلخانان، تاریخ نامه ایران بعد از اسلام، سال دوم، شماره 3، 83- 109.
شایستهفر، مهناز و موسوی لر، اشرف(1382). بررسی تطبیقی نگارههای منسوجات ساسانی و آل بویه(قرن 4 ه./ 10م.) از نظر مبانی هنرهای ایرانی-اسلامی، جلوه هنر، شماره 22، 16-53.
کوک، راجر(1386). درخت زندگی، ترجمه سوسن سلیم زاده و هلینا مریم قایمی، تهران: جیهون.
کونل، ارنست(1343). هنر اسلامی، ترجمه هوشنگ طاهری، تهران: مشعل آزادی.
نجیب اوغلو، گلرو(1389)، هندسه و تزیین در معماری اسلامی(طومار توپقاپی)، ترجمه مهرداد قیومی بیدهندی، تهران: روزنه
هال، جیمز(1380). فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب، ترجمه رقیه بهزادی، تهران: فرهنگ معاصر.
هیلن برند، روبرت(1373). معماری اسلامی، ترجمه باقر آیتاللهزاده شیرازی، تهران: روزنه.
References:
Ağaç, S. Sakarya, M. (2015). Hayat Ağacı Sembolizmi, International Journal of Cultural and Social Studies, 1(1), 1-14.
Asghari Gomi, M. (2015). Basics of Decorations in the Mosques and Comparison of Them during the Seljuk and Ilkhanid Period, The National Conference on Iranian-Islamic Architecture and Urbanism, Rasht: Payam Noor University, 1-10 (Text in Persian).
Aslanapa, O. (1990).
Türk Sanatı, Başlangıcından Beylikler Devrinin Sonuna Kadar, 1. Ve 2. Cilt, İstanbul:
Kültür Bakanlığı.
Blair, S. S.; Bloom, J. (2002). The Art and Architecture of Islam, Translated by Ardeshir Eshragi, Tehran: Soroush (Text in Persian).
Cook,Roger.(2007). The tree of Life: Symbol of the center, Susan Salimzadeh, Helina Maryam Gaemi. Tehran: jeihoon(Text in Persian).
Çetin, S. (2012). Anadolu selçuklu dönemi (Geometrik yıldız hayat Ağacı, Nar Ve Rumi) Motiflerinin Heykel Sanatı Bağlamında Yorumlanması, Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
Eliade, M. (2018). Images and Symbols, Translated by Mohammad Kazem Mohajeri, Tehran: Parse (Text in Persian).
Eskici, B. Akın Akyol, A. (2006). Erzurum yakutiye medresesi yapı malzemeleri, bozulmalar ve koruma problemleri, Ankara Ünivesitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(1), 165-188.
Hall, J. (2001). Illustrated Dictionary of Symbols in Eastern and Western art, Translated by Roghayeh Behzadi, Tehran: Farhang-e Moaser (Text in Persian).
Hillenbrand, R. (1994). Islamic Architecture: Form, Function, and Meaning,Translated by Bagher Ayatollahzade Shirazi,Tehran: Rozaneh (Text in Persian).
Korkutan, E. (2011). Erzurum çifte minareli medrese ve yakutiye medresesi taş bezemelerinin takı sanatına uygulanırlığı, Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
Kuhnel, E. (1964). Islamic Arts, Translated by Houshang Taheri, Tehran:Mashaal-e Azadi (Text in Persian).
Necipoglu, G. (2000). Geometry and Decoration in Islamic Architecture (Topkapi Scroll), Translated by Mehrdad Ghayumi Bidhendi, Tehran: Rozaneh. (Text in Persian).
ÖNEY, G. (1969). Anadolu'da Selçuk Geleneğinde Kuşlu, Çift Başlı Kartallı, Şahinli ve Arslanlı Mezar Taşları, Vakıflar Dergisi, 8, 283-291.
Öney, G. (1971). Anadolu’da Selçuk Mimarisinde Arslan Figürü, XIII, Ankara:Anadolu, 1-41.
Peker, A. U. (1996). Anadolu selçukluları’nın anıtsal mimarisi üzerine kozmoloji temelli bir anlam araştırması, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
Pour Khaleghi Chatroodi, M. (2002). The Symbolic Values of Tree of Life in Shahnameh, Mashhad: Behnashr (Text in Persian).
Pourkhaleghi Chatroodi, M. (2001). Tree of Life and its Cultural and Symbolic Value in Beliefs, Journal of the Iranian Studies, 1, 89-126 (Text in Persian).
Razavi, S. A. (2011). Anatolia's Economic Position in the Seljuk and Ilkhan Era, The History of Iran After Islam, Iranian Islamic Period History, 3(2), 83-109 (Text in Persian).
Shayestefar, M. Mousavilar, A. (2003). A Comparative Study of Sasanian and Al Boyah Textile Patterns (10th Centuries) in Terms of the Basics of Iranian-Islamic Arts, Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 22, 16-53 (Text in Persian).
Taflan, H.(2008). Erzurum yakutiye medresesi taçkapısı üzerindeki taş kabartmalar üzerine bir araştırma, Ankara: Gazi Üniversitesi.
Hesami, V. (2011). Conceptual study of the Role of Milk in Post-Islamic Iranian Art, National Conference on Islamic Art, Birjand University, 1-29.
Khoodi, O. (2006).Symbolic Meanings of Lion in Iranian Art, Ketabe Mahe Honar, 97 & 98, 96-105 (Text in Persian).
Khazaei, M. (2002). The Role of Lion in Islamic Art, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 17, 54-57 (Text in Persian).
Cook, R. (2007).The Tree of Life: Symbol of the Centre, Translated by Soosan Salimzadeh and Helina Maryam Ghaemi, Tehran: Jeyhoon (Text in Persian).
Kuhnel, E. (1964). Die Kunst des Islam, Translated by Houshang Taheri, Tehran: Mashal-E-Azadi (Text in Persian).
URLs:
URL1. hayatagacidergisi.com
URL2. iranicaonline.org
URL3. yenibursa.com