منابع
آرناسون، اچ. هاروارد(1388). تاریخ هنر نوین، ترجمه محمدتقی فرامرزی، تهران: نگاه.
اسماعیلی، نسرین، حسنوند، محمدکاظم(1397). بررسی رسانههای هنری جدید در آثار چهار هنرمند زن بین المللی معاصر، جلوه هنر، سال دهم، شماره 1، 21-33.
بودریار، ژان؛ لیوتار؛ واتیمو؛ دلوز؛ نگری؛ هارت؛ کریستوا؛ بلانشو؛ بارت؛ فوکو؛ گتاری و دریدا(1389). سرگشتگی نشانهها (نمونههایی از نقـد پسـامدرن)، گزینش و ویرایش مانی حقیقی، تهران: مرکز.
پاکباز، رویین(1387). دایرهالمعارف هنر، تهران: فرهنگ معاصر.
پریموزیک، دنیل تامس(1388). مرلوپونتی، فلسفه و معنا، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: مرکز.
پوک، گرنت و نیوال، دیانا(1394). مبانی تاریخ هنر، ترجمه هادی آذری، تهران: حرفه نویسنده.
راش، مایکل(1389). رسانههای نوین، ترجمه بیتا روشنی، تهران: نظر.
زهاوی، دان(1392). پدیدارشناسی هوسرل، ترجمه مهدی صاحبکار و ایمان واقفی، تهران: روزبهان.
سمیع آذر، علیرضا(1391). انقلاب مفهومی، تهران: نظر.
شایگانفر، نادر و ضیاء شهابی، پرویز(1393). بررسی تلقی مرلوپونتی از وجه دیالکتیکی هنر مدرن و گشایش هستی در آن با تأکید بر نقاشیهای سزان، شناخت، دوره دوم، شماره 71، 117-136.
غلامی، طاهره(1393). سزان و مرلوپونتی، کیمیای هنر، دوره دوم، شماره 6، 51-62.
فتحی، بشارت(1384). پدیدارشناسیبهمنزلهروشپژوهشکیفی، اطلاعشناسی، شماره 7و8، 157-168.
قرهباغی، علی اصغر(1380). تبارشناسی پستمدرنیسم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
کارمن، تیلور(1390). مرلوپونتی، ترجمه مسعود علیا، تهران: ققنوس.
گاردنر، هلن(1384). هنر در گذر زمان، ترجمه محمدتقی فرامرزی، تهران: آگاه، نگاه.
ماتیوس، اریک(1389). درآمدی به اندیشههای مرلوپونتی، ترجمه رمضان برخورداری، تهران:گام نو.
مانوویچ، لف(1388). زیباییشناسی پسارسانهای، زیباشناخت، ترجمه مریم صابریپور، نیم سال اول، شماره20، 23-36.
مرلوپونتی، موریس(1394). جهان ادراک، ترجمه فرزاد جابرالانصار، تهران: ققنوس.
معین، محمد(1364). فرهنگ فارسی معین، 6 جلدی، تهران: امیرکبیر.
ورنو، روژه؛ وال، ژان و دیگران(1387). نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفههای هست بودن، ترجمه یحیی مهدوی، تهران: خوارزمی.
References
Matthews, E. (2010). Merleau-Ponty: A Guide for the Perplexed, Translated by Ramezan Barkhordari, Tehran: Gam-E-No (Text in Persian).
Mo'in, M. (1985). Farhang-E Moʿīn, Tehran: Amirkabir (Text in Persian).
Zahavi, D. (2003) Husserl's Phenomenology, Translated by Mahdi Sahebkar and Iman Vaqefi, Tehran: Roozbahan (Text in Persian).
Pooke, G. & Newall, D. (2008). Art history: The Basics, Translated by Hadi Azari, Tehran: Herfeh Nevisandeh (Text in Persian).
Rush, M. (2010). New Media in Late 20th-Century art, Translated by Bita Roshani, Tehran: Nazar (Text in Persian).
Arnason, H. H. (2009(. History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Translated by Mohammad Taghi Faramarzi, Tehran: Negah (Text in Persian).
Baudrillard, J. (2010). Simulacra and Simulation, Edited by Mani Haqiqi, Tehran: Markaz (Text in Persian).
Carman, T. (2011). Merleau-Ponty, Translated by Masoud Olia, Tehran: Ghoghnoos (Text in Persian).
Carroll, N. (1985). The Specificity of Media in the Arts: Aesthetic Education, 19 (4), 5-20.
Esmaili, N. & Hassanvand, M. K. (2018). A Study on New Art Media in the Works of Four Contemporary International Female Artists, Jelve-Y-Honar, 10 (1), 21-33(Text in Persian).
Fathi, B. (2005). Phenomenology as a Qualitative Research, Etela Shenasi Journal, 7-8, 157-168 (Text in Persian).
Gardner, H. (2005). Art through the Ages, Translated by Mohammad Taghi Faramarzi, Tehran: Agah, Negah (Text in Persian).
Gharebaghi, A. (2001). Genealogy of Postmodernism, Tehran: Iran Cultural Studies (Text in Persian).
Gholami, T. (2014).
Cezanne and Merleau-Ponty,
Kimiya-ye-Honar, 6, 51-62 (Text in Persian).
Kellein, T. & Judd, D. (2002). Specific Objects, New York: D.A.P.
Primozic, D. T. (2009). On Merleau-Ponty, Tehran: Markaz (Text in Persian).
Kristeller, P.O (1951). The Modern System of the Arts: A Study in the History of Aesthetics, Journal of the History of Ideas, 12 (4), 496-527.
Manovich, L. (2009). Post-Media Aesthetics,Translated by Maryam Saberipour, ZibaShenakht, 20, 23-36 (Text in Persian).
Manovich, L. (2002).
The Language of New Media, The MIT Press.
Mayer, R. (1991). Artist's Handbook of Materials and Techniques, (5th ed.),Revised and Updated, New York: Viking Books.
Merleau-Ponty, M. (2002). Phenomenology of Perception, London; New York: Routledge.
Merleau-Ponty, M. (2015). The World of Perception, Translated by Farzad Jaberalansar, Tehran: Ghoghnoos (Text in Persian).
Merleau-Ponty, M. (2004). Basic Writings, London & New York: Routledge.
Mitchell, W. J. T. (2005). There Are No Visual Media. Journal of Visual Culture, 4(2), 257-266.
Pakbaz, R. (2008). Encyclopedia of Art, Tehran: Farhange Moaser (Text in Persian).
Sami Azar, A. (2012).Conceptual Revolution, (2nd ed.), Tehran: Nazar (Text in Persian).
Sebti, S. (2015). The Analysis of Audience Interaction in Interactive Art from Philosophical View, Alzahra University (Text in Persian).
Shayegan Far, N. & Zia Shahabi, P. (2014). An Inquiry into Merleau-Ponty’s Interpretation of the Dialectical Aspect of Modern Art and the Revelation of Being in it, Focusing on Cezanne’s Paintings, Journal of Knowledge, 71, 117-136 (Text in Persian).
Tribe, M., Jana, R., & Grosenick, U. (2006). New Media Art, Los Angeles: Taschen.