آژند، یعقوب(1384). مکتب نگارگری تبریز و «قزوین-مشهد»، تهران: فرهنگستان هنر.
آژند، یعقوب(1387). مکتب نگارگری هرات، تهران: فرهنگستان هنر.
آیتاللهی، حبیبالله(1386). ترکیببندی افقی در نگارگری مکتب شیراز، آینه خیال، شماره 5، 38 - 39.
اسپور، دنیس(1383). انگیزه آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها، ترجمه امیر جلالالدین اعلم، تهران: نیلوفر.
استینسون، اوکویرک و کایتون، ویگ بون(1390). مبانی هنر نظریه و عمل، ترجمه محمدرضا یگانه دوست، تهران: سمت.
افشارمهاجر، کامران و بهشتی، طیبه(1394). گواه نظام شبکهای در ترکیببندی نگارههای نسخه خطی شاهنامه بایسنقری، هنرهای زیبا، دوره20،شماره 4، 39-47.
الینگر، ریچارد(1381). ساختار رنگ و طراحی، ترجمه فرهاد گشایش، تهران: عفاف.
بینیون، لورنس(1383). سیر تاریخ نقاشی ایرانی، ترجمه محمد ایرانمنش، تهران: امیرکبیر.
پاکباز، روئین(1384). نقاشی ایرانی از دیرباز تا اکنون، تهران: زرین و سیمین.
پوپ، آرتور(1369). آشنایی با مینیاتورهای ایران، ترجمه حسین نیر، تهران: بهار.
پوپ، آرتور و اکرمن، فیلیس(1387). سیری در هنر ایران از دوران پیش از تاریخ تا امروز، ترجمه نجف دریا بندری... [و دیگران]، تهران: علمی و فرهنگی.
پورجعفر، محمدرضا و موسوی لر، اشرف(1381). بررسی ویژگیهای حرکت دورانی مارپیچ؛ اسلیمی نماد تقدس، وحدت و زیبایی، علوم انسانی دانشگاه الزهرا، سال دوازدهم، شماره 43، 184-207.
تقیزاده، هادی(1371). خط در نقاشی، مشهد: کلهر.
جنسن، چارلز(1393). تجزیه و تحلیل آثار هنرهای تجسمی، ترجمه بتی آواکیان، تهران: سمت.
حسینی راد، عبدالمجید(1384). شاهکارهای نگارگری ایران، تهران: موزه هنرهای معاصر.
دوغلات، حیدر میرزا(1383). تاریخ رشیدی، محقق عباسقلی غفاری فرد. تهران: مرکز پژوهشی میراث مکتوب.
رانکین پور، هنری(1380). ترکیب بندی در نقاشی، ترجمه فرهاد گشایش، تهران: لوتس.
رحیمووا، زد.ای. و پولیاکووا، یلناآرتیوموونا(1386). نقاشی و ادبیات ایرانی، ترجمه زهره فیضی، تهران: روزنه.
سیف، هادی(1370). طرف چمن و طواف بستان مروری بر مکاتب مینیاتور ایران، هنرهای زیبا، شماره 20، 34- 43.
شایگان، داریوش(1392). بتهای ذهنی و خاطره ازلی، تهران: امیرکبیر.
شیرانی، راضیه(1385). بررسی سفالینههای پیش از اسلام، دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد.
طالبی، فرزین(1378). تصویر شرق در آثار نقاشان غرب، هنرهای تجسمی، شماره 5، 120-127.
فلدمن، ادموند بورک(1378). تنوع تجارب تجسمی، ترجمه پرویز مرزبان، تهران: سروش.
قاضی زاده، خشایار(1382). هندسه پنهان در نگارههای کمالالدین بهزاد، خیال، شماره 6، 4-25.
کاشفی، جلالالدین(1369).الحان فرم و رنگ در قالب الوان فروزان و اشکال غیر شیئ، هنر، شماره 19، 68 - 92.
کاشفی، جلالالدین(1364). مینیاتورهای ایرانی و هنر انتزاعی، هنر، شماره 10، 22- 63.
کاظمی، مهروش؛ شعاریان ستاری، ویدا و صدیق اکبری، سحر(1391). مفهوم و جایگاه «فضا» در سه نگاره از نگارههای استاد کمالالدین بهزاد، جلوه هنر، دوره 4، شماره 2، 43-52.
کری ولش، استوارت(1384). نقاشی ایرانی: نسخه نگارههای عهد صفوی، ترجمه احمدرضا تقاء، تهران: نظر.
کنبای، شیلا(1381). نگارگری ایرانی، ترجمه مهناز شایسته فر، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی.
کورکیان، ا.ام و سیکر، ژ.پی(1377). باغهای خیال، ترجمه پرویز مرزبان، تهران: فرزان.
گاردنر، هلن(1384). هنر در گذر زمان، ترجمه محمدتقی فرامرزی، تهران: آگاه.
گرابر، اولگ(1390). مروری بر نگارگری ایرانی، ترجمه احمدرضا تقاء، تهران: فرهنگستان هنر.
گری، بازل(1384). نقاشی ایرانی، ترجمه عربعلی شروه، تهران: دنیای نو.
گودرزی، مصطفی و کشاورز، گلناز(1386). بررسی مفهوم زمان و مکان در نگارگری ایرانی، هنرهای زیبا، دوره 31، شماره 31، 89-100.
گودرزی، مرتضی(1388). روش تجزیه و تحلیل آثار نقاشی، تهران: عطایی.
لینتن، نوربرت(1383). هنر مدرن، ترجمه علی رامین، تهران: نی.
مظفریخواه، زینب و گودرزی، مصطفی(1391). بررسی فضا در نگارگری ایرانی با تاکید بر منتخبی از آثار بهزاد، مطالعات هنر اسلامی، دوره8،شماره 16، 7-20.
نوروزیطلب، علیرضا(1378). جستاری در مبانی نظری هنر و مفاهیم نگارگری ایرانی، هنر، شماره 39، 76- 108.
References
Afshar Mohajer, K. & Beheshti, T. (2015). Evidence for a grid Composition in the Miniatures of the Baysonghori Shahnameh, Honar-Ha-Ye-Ziba, 20 (4), 39-47 (Text in Persian).
Ayatollahi, H. (2007). Horizontal Composition in the Shiraz School of Miniature, Ayeneh-Khial, 5, 38-39 (Text in Persian).
Azhand, Y. (2010). Tabriz and Qazvin-Mashhad School of Miniature, Tehran: Farhangestan Honar (Text in Persian).
Azhand. Y. (2013). Herat School of Miniature, Tehran: Farhangestan Honar (Text in Persian).
Binyon, L. (1971). Persian Miniature Painting (including a critical and descriptive catalogue of the miniatures exhibited at 197), Translated by Mohammad Iranmanesh, Tehran: Amir Kabir (Text in Persian).
Dughlat, M. H. (2004). Tarikh-i-Rashidi, Editted by Abbasgholi Ghaffari Fard, Tehran: Mirase Maktoob (Text in Persian).
Ellinger, R. (2002). Color Structure and Design, Translated by Farhad Goshayesh, Tehran: Efaf (Text in Persian).
Feldman, E. B. (1999). Varieties of Visual Experience, Translated by Parviz Marzban, Tehran: Soroush (Text in Persian).
Gardner, H. (2005). Art Through the Ages, Translated by Mohammad Taghi Faramarzi, Tehran: Agah (Text in Persian).
Ghazizadeh, Kh. (2003), Hidden Geometry in Kamaluddin Behzad's Paintings, Khiyal, 6, 4-25 (Text in Persian).
Goodarzi, M. (2009). Method of Analysing Painting Works, Tehran:Atai (Text in Persian).
Goodarzi, M. & Keshavarz, G. (2007). A Study of the Concept of Time and Place in Iranian Painting, Honar-Ha-Ye-Ziba; Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 31 (31), 89-100 (Text in Persian).
Gray, B. (2005). Persian Painting,Translated by Arabali Sherveh, Tehran: Donyayeno (Text in Persian).
Grabar, O. (2011). An Overview of Iranian Painting, Translated by Ahmad Reza Tagha, Tehran: Farhangestan Honar (Text in Persian).
Hoseini Rad. A. (2005). Masterpieces of Persian Painting, Tehran: Museum of Contemporary Art (Text in Persian).
Jansen, Ch. (2014).Studing Art History, Translated by Beti Avakian, Tehran:Samt (Text in Persian).
Kashefi, J. (1990). Form and Color Tone in the Form of Shining Colors and Non-Geometric Objects, Faslnameh-e-Honar, 19, 68-92 (Text in Persian).
Kashefi, J. (1985). Iranian Miniatures and Abstract Art, Faslnameh-Ye-Honar, 10, 22-63 (Text in Persian).
Canby, Sh. (2002), Persian Painting, Translated by Mahnaz Shayestefar, Tehran: Institute for Islamic Art (Text in Persian).
Kevorkian, A. M. & Siker, J. P. (1998). Les jardins du désir : sept siècles de peinture persane, Translated by Parviz Marzban, Tehran: Farzan Rooz (Text in Persian).
Lynton, N. (2004). The Story of Modern Art, Translated by Ali Ramin, Tehran: Ney (Text in Persian).
Kazemi, M., Shoarian Sattari, V. & Sedighakbari, S. (2012). The Concept and Position of "Space" in Three Paintings by Kamaluddin Behzad, Jelve-Y-Honar, 2 (2), 43-52 (Text in Persian).
Mozafarikhah, Z. & Goodarzi, M. (2012). A Study of Space in Iranian Painting with Emphasis on Selection of Behzad's Works, Islamic Art Journal, 8 (16), 7-20 (Text in Persian).
Nowrouzitalab, A. (2000). Theoretical Foundations And Concept Of Persian Painting, Faslnameh-Ye-Honar, 39, 76-108 (Text in Persian).
Ocvirk, S. & Otto, G. (2011). Art Fundamentals: Theory and Practice, Translated by Mohammadreza Yeganeh Doost, Tehran: The Center for Studying and Compling University Books in Humanitics (SAMT). Institute for Research and Development in the Humanities (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2005). Iranian Painting: from Ancient Times to the Present, Tehran: Zarin-o-Simin (Text in Persian).
Poore, H. R. (2001). Composition in Art, Translated by Farhad Goshayesh, Tehran: Lotus (Text in Persian).
Pope, A. U. (1990). An Iranian Miniatures, Translated by Hossein Nayer, Tehran: Bahar (Text in Persian).
Pope, A. U. & Ackerman, Ph. (2008). A Survey of Persian Art, from Prehistoric Times to the Present, Translated by Najaf Darya Bandari et al. Tehran: Elmi Farhangi Publication (Text in Persian).
Pourjafar, M.R. & Mousavi Lar, A. (2002).A Brief Study of Spiral Orbital Movment Known as Islami, Simbol of Unity, Beauty and Purity in Persian Orthography, Olum-e-Ensani Alzahra University, 43, 184-207 (Text in Persian).
Poliakova, A., Rakhimova, Z. (2007) Miniatiura I Literatura vostoka: evoliustsiia obraza cheloveka, Translated by Zohreh Feyzi, Tehran:Rozaneh (Text in Persian).
Shayegan, D. (2013). Mental Idols and Eternal Memory: essays on Comparative Philosophy, Tehran: Amir Kabir Publishing (Text in Persian).
Sporre, D. (2004). The Creative Impules: An Introduction to the Arts, Translated by Jalaluddin Alam, Tehran: Niloofar (Text in Persian).
Seif, H. (1991), An Overview of Miniature Schools of Iran, Honar-Ha-Ye-Ziba, 20, 34-43 (Text in Persian).
Shirani, R. (2006). Investigating pre-Islamic Pottery, Shahrekord University (Text in Persian).
Taqizadeh, H. (1992). Line in Painting, Mashhad: Kalhor (Text in Persian).
Talebi, F. (1999). East image in the works of Western painters, Honar-Ha-Ye-Tajassomi. 5, 120-127 (Text in Persian).
Welch, S. C. (2005). Persian Painting Five Royal Safavid Manuscripts of the Sixteenth Century,Tranlated by Ahmad Reza Togha, Tehran: Nazar (Text in Persian).