امینی،رضا؛ حقانی، حمید؛ معصومی، مهدی و نخعی، معصومه(1387).کیفیت زندگی جانبازان نابینا در سال1386، طب جانباز، سال اول، شماره2، 24-35.
بیابانگرد، اسماعیل(1384). مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر دبیرستانی نابینا، ناشنوا و عادی شهر تهران، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال پنجم، شماره1، ۵۵-۶۸ .
خاموشی جاماسبی، حسن؛ عباسی، انسیه؛ کاکوجویباری، علی اصغر؛ کیهانی، محمدرضا و عشایری، حسن(1377). مقایسه تمایز شنوایی دانش آموزان نابینا و بینای کلاس اول دبستانهای تهران، شنوایی شناسی، شماره 1و 2، 8-12.
رضایی، مریم و رضوانی، علیرضا(1393). نورپردازی کیفی و فرایند ادراک، عوامل موثر در طراحی نورپردازی و تبیین شاخصهای اصلی در فرایند طراحی با اتکا به مدل M-R در نظریه روانشناسی محیطی، جلوه هنر، دوره 6، شماره1، 40-52.
ساجدی، سهیلا؛ آتش پور، حمید؛ کامکار، منوچهر و صمصامشریعت، محمدرضا(1388). تاثیر مهارتهای زندگی بر روابط بین فردی، عزت نفس و ابراز وجود دختران نابینا، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره 39، 14-26.
حیدری، فاطمه؛ فراهانی، سعید؛ محمدخانی، قاسم؛ جعفرزادهپور، ابراهیم و جلایی، شهره(1388). مقایسه پتانسیل وابسته به رخداد p300 شنوایی در افراد بینا و نابینای زود هنگام، شنوایی شناسی، دوره 18، شماره 1و2، 81-87.
فرزین، احمدعلی و شیبانی، ارغوان (1389). ادراک نابینایان از معماری و ضوابط و الگوهای طراحی برای آنان، باغ نظر، سال هفتم، شماره13، 61-72.
محمدخانی، قاسم؛ ملاصادقیرکنآبادی، ابوالفضل؛ مجیدی، هاله؛ نوربخش ، نعمتالله؛ جعفری، زهرا؛ اسدملایری، سعید و جلایی، شهره(1385). مقایسه زمان نهفتگی و دامنه پتانسیلهای برانگیخته شنوایی میان رس در نابینایان مادرزادی و افراد دارای بینایی هنجار در محدوده سنی 14 تا 20 ساله، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره 64، شماره1، 49-55.
میرزابیگی، محمدعلی و کریمی، اشرف(1384). نیازسنجی از معلمان و والدین دانشآموزان نابینای دوره ابتدایی به منظور تدوین برنامه درسی در آموزش مهارتهای جهتیابی و تحرک. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال پنجم، شماره3، 253-270.
نجاتی، وحید(1387). بررسی مقایسهای وضعیت شناختی جانبازان نابینا با همتایان بینا، طب نظامی، سال اول، شماره10، 21-28.
نجاتی، وحید(1388). مقایسه ذهن آگاهی نابینایان و همتایان بینا، علمی پزشکی قانونی، دوره 15، شماره 4، 262-265.
یوسفی، علمدار؛ خانبانی، مهدی؛ خواجهپور، لیلا و حاتمی، حجت(1387). تصویرسازی دیداری و حرکتی دانش آموزان نابینا و عادی، پژو هش در حیطه کودکان استثنایی، سال هشتم، شماره 4، 382-388.
قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (تاریخ دسترسی، 19/6/96)http://rc.majlis.ir/fa/law/show/94044
Kabat‐Zinn, J. (2003). Mindfulness‐based interventions in context: past, present, and future. Clinical psychology: Science and practice, 10(2), 144-156.
Refrences
Amini, R., Haghani, H., Masoumi, M. & Nakhaee, M. (2009). Quality of Life in Blind War Survivors. Iran J War Public Health, 1(2) 24-35(Text in Persian).
Biabangard, E. (2005). A Comparison of Social Skills between Blind, Deaf & Normal High School Female Students in Tehran. Journal of Exceptional Children, 5(1) 55-68(Text in Persian).
Farzin, A. & Sheybani, A. (2010). Blinds Perception of Architecture and Criteria & Designing Patterns for Them. Bagh-E Nazar, 7(13) 61-72(Text in Persian).
Heidari, F., Farahani, S., Mohammadkhani, G., Jafarzadepour E. & Jalaie, S. (2009). Comparison of Auditory Event-Related Potential P300 in Sighted & Early Blind Individuals. Auditory and Vestibular Research, 18(1-2) 81-87(Text in Persian).
Kabat‐Zinn, J. (2003). Mindfulness‐Based Interventions in Context: Past, Present & Future. Clinical Psychology: Science & Practice, 10(2), 144-156.
Khamooshi, H., Abassi, E., Kakojoibari, A. Kayhani, M. & Ashayeri, H. (2000). Comparing Auditory Discrimination in Blind & Sighted Subjects. Audiology, 8(1-2), 8-12(Text in Persian).
Mirzabegi, M. & Karimi, A. (2005). Needs Assessment of Teachers & Parents of Blind Primary School Students for Providing Curriculum in Teaching Orientation & Mobility Skills. Journal of Exceptional Children, 5(3) 253-270(Text in Persian).
Mohamad-Khani, G., Molasadeghi Roknabadi, A., Majidi, H., Jafari, Z., Asadmalayeri, S., Jalaee, Sh. & Noorbakhsh, N. (2006).Comparison of Amplitude & Latency of Auditory Middle Latency Responses in Congenitally Blind & Normally Sighted Subjects in the Range of 14-20 Yrs.Tehran University Medical Journal, 64 (1) 49-55(Text in Persian).
Nejati, V. (2008). Comparison of Cognitive Status of Blind Veterands with Sighted People. Journal of Military Medicine, 10(1), 21-28(Text in Persian).
Nejati, V. (2010). Comparing Mindfulness in the Blind & Matched the Sighted. Scientific Journal of Forensic Medicine, 15(4), 262-265(Text in Persian).
Rezaee, M. & Rezvani, A. (2014). Qualitative Lighting and the Process of Perception: The Effective Factors in Lighting Design & the Explaining of the Main Factors in the Design Process Based on the M-R Model of the Environmental Psychology Theory. JOURNAL of JELVE - Y- HONAR, 6(1) 40-52(Text in Persian).
Sajedi, S., Atashpoor, H., Kamkar, M. & Samsamshariyat, M. (2009). The Effect of Life Skill Training on Interpersonal Relationships, Self-Steam & Assertiveness of Blind Girls in Fatemeh Zahra Institute of Isfahan. Knowledge & Research in Applied Psychology, (39) 14-26(Text in Persian).
Yousefi, A., Khanbani, M., Khajepour, L. & Hatami, H. (2009). Visual and Motor Imagery among Blind & Normal Students. Journal of Exceptional Children, 8(4) 382-388(Text in Persian).
Comprehensive Law on the Protection of the Rights of Persons with Disabilities, Research Center of the Islamic Consultative Assembly. Retrieved 2017.09.10 from http://rc.majlis.ir/fa/law/show/94044. (Text in Persian)