آذرپاد، حسن و حشمتی رضوی، فضلالله (1372). فرشنامه ایران، تهران: موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی(پژوهشگاه).
افروغ، محمد (1389). نماد و نشانه شناسی در فرش ایران، تهران: جمال هنر.
اتحاد، سوسن(1379)، سیمای نماد در نگاره های ایرانی، نشریه هنر، شماره 46، 116-125.
باقی، طاهره (1388). دنیای هنر پته دوزی، تهران: حافظ.
بختیاری فرد، حمیدرضا (1388). رنگ و ارتباطات، تهران: فخراکیا.
پرهام، سیروس (1378)، از سرو تا بته، نشر دانش، سال شانزدهم، شماره 4، 39-42.
حصوری، علی (1381). مبانی طراحی سنتی در ایران، تهران: چشمه.
خزائی، محمد (1386). تأویل نقوش نمادین طاووس و سیمرغ در بناهای صفوی، هنرهای تجسمی، شماره26، 24 – 27.
دانشگر، احمد (1376). فرهنگ جامع فرش یادواره اسدی (دانشنامه فرش)، تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
دهخدا، علی اکبر(1377). لغت نامه دهخدا، تهران: دانشگاه تهران.
زکریاییکرمانی، ایمان (1388). گذشته،حال، آینده شالهای ترمه کرمان، تهران: فرهنگستان هنر.
سرلو، خوانادواردو (1971). فرهنگنمادها، مهرانگیز اوحدی، 1389، تهران: دستان.
سروش سروشیان، جمشید(1371). تاریخ زرتشتیان کرمان در این چند سده، کرمان: انتشارات علمی فرهنگی.
شوالیه، ژان و گربران، آلن (1969). فرهنگ نمادها، سودابه فضایلی، 1387، تهران: جیحون.
صنعتی، محمود (1357). نمایشگاه پتههای کرمان، کرمان: موزه و مرکز فرهنگی و هنری صنعتی کرمان.
عمید، حسن (1376)، فرهنگ فارسی عمید، چاپ هشتم، تهران: امیرکبیر.
فلسفی، نجمه (1389)، پته دوزی،چاپ دوم، کرمان: ودیعت.
فیشر، ارنست (1963). ضرورت هنر در روند تکامل اجتماعی، فیروز شیروانلر، 1348، چاپ دوم، تهران: امیرکبیر.
کوپر، جی.سی (1978). فرهنگ مصور نمادهای سنتی، ملیحه کرباسیان، 1380، تهران: فرشاد.
کوه نور، اسفندیار(منتخب صبا) (1385). جایگاه نقوش نمادین یا سمبلیک در آثار هنرهای سنتی ایران، جلد سوم، تهران: نورحکمت.
گلابزاده، سیدمحمدعلی(1390). زن کرمانی روشنای زندگانی، کرمان: موسسه فرهنگی کرمانشناسی.
گلاک، جی و گلاک، سومیهیرا موتو (1970). سیری در صنایع دستی ایران، 1355تهران: بانک ملی ایران.
مزداپور، کتایون (1383)، تداوم آداب کهن در رسمهای معاصر زرتشتیان در ایران، فرهنگ، شماره 49 و 50، 147-180.
نصیری، محمدجواد (1385). فرش ایران: کتاب دو زبانه فارسی و انگلیسی، تهران: پرنگ.
یساولی، جواد (1375). مقدمهای بر شناخت قالی ایران، چاپ دوم، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
Afrough, M. (2010). Semiology of Iranian Carpets, (1st ed), Tehran: Jamal Honar (Text in Persian).
Amid, H. (1997). Amid Dictionary, (8th ed), Tehran: Amir Kabir (Text in Persian).
Azarpad, H., Heshmati Razavi, F. (1993). The Book of Iranian Carpet, (1st ed), Tehran: Institute for Humanities and Cultural Studies (Text in Persian).
Baghi, T. (2009). Pateh Art, (1st ed), Tehran: Hafez (Text in Persian).
Bakhtiarifard, H. (2009). Color and Communication, (1st ed), Tehran: Fakhrakia (Text in Persian).
Chevalier, J., Cheerbrant, A. (1969). Dictionnaire des Symbols: Mythes, Reves, Coutumes, gestes, pormes, S, Fazaieli, 2008, Tehran: Jeihoon (Text in Persian).
Cirlot, J.E., (1971). A Dictionary of Symbols, M. Ohadi, (2nd ed), Tehran: Dastan (Text in Persian).
Cooper, J.C. (1978). An Illustrated Encyclopedia of Traditional Symbols, M. Karbasian, 2001, Tehran: Farshad (Text in Persian).
Daneshgar, A. (1997). The Unabridged Yadvareh Persian Carpet Dictionary, (1nd ed), Tehran: Culture & Islamic Guidance (Text in Persian).
Dehkhoda, A. (1998). Dehkhoda Dictionary, Tehran: Tehran University (Text in Persian).
_Esfandiar, K. (2006). Position of Symbolic Patterns in Traditional Iranian Works of Art (Vol. 3) Selection of Saba,(1nd ed),Tehran: Noure Hekmt (Text in Persian).
Etehad, S. (2000). The Physiognomy of Symbols in Iranian Paintings, Art, No: 116, pp: 47-125 (Text in Persian).
Falsafi, N. (2010). Sewing Patteh, (2nd ed), Kerman: Vadiyat (Text in Persian).
Fischer, E. (1963). The Necessity of Art, A Marxist Approach, F. Shirvanlar, 1969, (2nd ed), Tehran: Amir Kabir (Text in Persian).
Gillow, J. (2010). Textiles of The Islamic World, London: Thames and Hudson.
Gluck, J., Gluck, S. H. (1970). Survey of Persian Art, 1976,Tehran: Bank Meli Iran (Text in Persian).
Golabzadeh, M. (2011). Kermianian Woman, The light of Life, (1nd ed), Kerman: kermanshenasi Cultural Institution (Text in Persian).
Hassouri, A. (2002). Foundations of Iranian Designs,(1nd ed), Tehran: Cheshmeh (Text in Persian).
Khazaei, M. (2007). The Interpretation of Symbolic Designs of Peacock & Simorgh in Safavid Buildings, Visual Art Studies, No: 26, pp: 24-37 (Text in Persian).
Koohenoor, E. (2006). Position of Symbolic Patterns in Iranian Traditional Arts (Vol. 3),(1nd ed), Tehran: Noor-e-Hekmat (Text in Persian).
Mazdapour, K. (2004). Continuity of Ancient Rituals in Contemporary Customs of Zoroastrians of Iran, Culture, No: 49-50, pp: 147-180 (Text in Persian).
Nasiri, M. (2006). The Persian Carpet: Bilingual Edition Persian-English, (1nd ed), Tehran: Parang (Text in Persian).
Parham, S. (1999). Cedar to Bosk, Nashre Danesh, Vol: 16, No: 4, pp: 18-23 (Text in Persian).
Sanaati, M. (1978). Kerman Pateh Exhibition, (1nd ed), Kerman: Kerman San'ati Cultural & Artistic Center and Museum (Text in Persian).
Soroush Soroushian, J. (1992). History of Zorostarian (Vol. 1), Kerman: Elmi Farhangi (Text in Persian).
Yassavoli, J. (1996). An Introduction to Persian Carpets : A Survey of the Carpet – Waving Industry of Persia , (2nd ed), Tehran: Ministry of Culture and Islamic Guidance (Text in Persian).
Zakariaei Kermani, I. (2009). Past, Present, Future of Kerman Termeh Shawls,(1nd ed) Tehran: Iranian Academy of the Arts (Text in Persian).