آموزگار، ژاله (1374). تاریخ اساطیری ایران، تهران: سمت.
اسعدی، مینو (1382)، مدرنیزم، هویت و سنت در نقاشی معاصر ایران، جلوه هنر، شماره 23، 4-13.
امامی، کریم (1346). نقاشیهای قهوهخانهای، راهنمای کتاب، شماره 6، سال 10، اسفند، بازچاپ، 1388، تهران: انتشارات سخن.
بینام (1377). نخستین بیینال تهران، 1337، هنرهای تجسمی، سال اول، شماره یکم، 47 ـ 51.
پاکباز، رویین و دیگران (1381). پیشگامان هنر نوگرای ایران، پرویز تناولی، تهران: موزة هنرهای معاصر.
پاکباز، رویین و دیگران (1380). پیشگامان هنر نوگرای ایران، حسین زندهرودی، تهران: موزة هنرهای معاصر.
پاکباز، رویین (1386). تاریخ نقاشی از دیرباز تاکنون، تهران: انتشارات زرین و سیمین.
پرادا، ایدت (1386). هنر ایران باستان، ترجمة یوسف مجید زاده، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
پوپ، آرتور (1389). شاهکارهای هنر ایران، اقتباس و نگارش پرویز ناتلخانلری، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
پورادا، ادیت (1387). معماری و پیکرتراشی کلاسیک هخامنشی، در: ایلیا گرشویچ (1387). تاریخ ایران دورة هخامنشی، جلد دوم، دفتر دوم، ترجمة مرتضی ثاقبفر، تهران: جامی. صص 705 ـ 791.
روشنگر، مجید (1344). نقاشیهای معاصر ایران، ناصر اویسی، تهران: انتشارات مروارید و خانة کتاب.
سپهری، سهراب (1375). هشت کتاب، تهران: انتشارات کتابخانة طهوری.
شیروانلو، فیروز (1357). هنر ایران و اندیشههای مینوی، در: مسعود عربشاهی (1357). اوستا از دیدگاه هنر نو، تهران: فرهنگسرای نیاوران.
ضیاء پور، جلیل (1329). نمایشگاهی در گالری آپادانا و انتقاد ضیاء پور از آن، آذرپاد، شماره 4، شنبه 26 فروردین. نسخه الکترونیکی: http://www.ziapour.com/articles/ قابلدسترسی در 20 خرداد 1392.
طباطبایی، ژازه (1384). گزیدة آثار ژازه تباتبایی، جلد دوم: سفری در کهکشان رنگها و جلد سوم: رنگ اسپانیا، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
عربشاهی، مسعود (1357). اوستا از دیدگاه هنر نو، تهران: فرهنگسرای نیاوران.
عربشاهی، مسعود (1357). اوستا از دیدگاه هنر نو، نگارههای مسعود عربشاهی، تهران: فرهنگسرای نیاوران.
گیرشمن، رمان (1371). هنر ایران در دوران ماد و هخامنشی، جلد اول، ترجمه عیسی بهنام، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
نارکاس، آن (1387). برجستهکاری بیستون، در: ایلیا گرشویچ (1387). تاریخ ایران دورة هخامنشی، ترجمة مرتضی ثاقبفر، جلد دوم، دفتر دوم، تهران: جامی، 792 ـ 796.
یاحقی، محمدجعفر (1369). فرهنگ اساطیر، تهران: انتشارات سروش.
Amoozgar, J. (1995). Mythological History of Iran, Tehran: SAMT (Text in Persian).
Arabshahi, M. (1978). Avesta Based on Contemporary Art Point of View, Tehran: Niavaran Cultural Center (Text in Persian).
Asadi, M. (2003). Modernism, Identity and Tradition in Contemporary Iranian Painting, Jelve-Y-Honar, No: 23, p.p: 4-13 (Text in Persian).
Emami, K. (1967). Ghahveh Khaneh Painting, Rahnamay-E-Ketab, Vol: 10, No: 6, Tehran: Sokhan (Text in Persian).
Ghirshman, R. (1992). L’Art de L’Iran, Mede et Achemenide (volume 1), I. Behnam, Tehran: Elmi Farhangi (Text in Persian).
No Name, The First Biennial of Tehran, (1998). Honar-Ha-Ye Tajassomi, Vol: 1, No: 1, p.p: 47-51 (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2007). Iranian Painting, Tehran: Zarrin-o-Simin (Text in Persian).
Parkas, A. (2008). The Behistun Relief, cited in: I. Gershevitch, The Cambridge History of Iran, Vol. 2: The Median and Achaemenian Periods, M. Saqebfar, Tehran: Jami (Text in Persian).
Pope, A. U. (2010). Masterpieces of Persian Art, P. Natel Khanlari, Tehran: Elmi Farhangi (Text in Persian).
Porada, E. (2007). The Art of Ancient Iran Pre- Islamic Culture, Y. Majidzadeh, Tehran: University of Tehran (Text in Persian).
Porada, E. (2008). Classic Achaemenian Architecture and Sculpture, in: I. Gershevitch, The Cambridge History of Iran, Vol. 2: The Median and Achaemenian Periods. M. Saqebfar, p.p. 705 -791, Tehran: Jami (Text in Persian).
Sepehri, S. (1996). Hasht Ketab (eight books), Tehran: Tahouri (Text in Persian).
Shirvanlou, F. ; Arabshahi, M. (1978). Avesta Based on Contemporary Art Point of View, Tehran: Niavaran Cultural Center (Text in Persian).
Yahaqqi, M.J. (1990). A Dictionary of Myths and Narrative Symbols in Persian Literature, Tehran: Soroush (Text in Persian).
Ziapour, J. (1950). An Exhibition in Apadana Gallery,
Azarpad, No. 4, Saturday, Saturday, 26
th of April. Electronic version available in:
http://www.ziapour.com/articles/ 10
th June 2013 (Text in Persian)