منابع
- پاینده، حسین، (1385الف)، قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون ایران، روزنگار، تهران.
- --------- (1385ب)، «بررسی یک آگهی تلویزیونی ازمنظر مطالعات فرهنگی»، فصلنامة انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س 2، ش 5، صص 1-12.
- چندلر، دنیل، (1387)، مبانی نشانهشناسی، ترجمة مهدی پارسا، سورة مهر، تهران.
- رحمانی تهرانی، مریم، (1386)، بازنمایی زنان در تبلیغات مجلات، پایاننامة کارشناسی ارشد، رشتة علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی.
- صفوی، کوروش، (1379)، درآمدی بر معنیشناسی، هرمس، تهران.
- کاظمی، عباس و آزاده ناصر فصیحی، (1386)، «بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی»، پژوهش زنان، د 5، ش 1، صص 137-153.
- Bardwick, J. & S. Schumann (1967), "Portrait of American men and women in TV commercials", Psychology, 4(4), Pp. 18-23.
- Browne, B.A. (1998). "Gender stereotypes in advertising on children’s television in 1990’s: A cross-national analysis", Journal of Advertising, 1, Pp. 83-96.
- Courtney, A.E. & T.W. Whipple (1985), "Female role portrayals in advertising and communication effectiveness: A review",Journal of Advertising, 14, 4-8, 16-17.
- McArthur, L.Z., & Resko, B.G, (1975), “The portrayal of men and women in American television commercials”,The Journal of Social Psychology, 97, 209-220.
- Shrikhande, Vaishali, (2003), Stereotyping of women in television advertisements, M.C.M.S: Mass Communication, University of Pune, India.